جای خالی!

استقلال چگونه باخت؟

پارس‌جنوبی‌جم که در نقل‌وانتقالات تابستانی مهره‌های زیادی را از دست داده و به‌عنوان مثال هر دو دفاع چپ و راستش را به همین استقلال تهران سپرده، پنج‌شنبه‌شب در ورزشگاه خانگی‌اش دست به‌کار بزرگی زد و با یک گل تیم شفر را شکست داد. تک‌گل پارس را آرمین سهرابیان به اشتباه وارد دروازه تیم خودی کرد؛ بازیکنی که حضورش در پست دفاع میانی به پاشنه آشیل استقلال تبدیل شد. شفر در یک تصمیم فنی کاملا اشتباه، محمد دانشگر را به خط میانی منتقل کرد تا جای خالی فرشید باقری مصدوم را پر کند. در نتیجه سهرابیان و منتظری زوج قلب خط دفاعی شدند که هر دو روز بدی را پشت‌سر گذاشتند. پارس در این نیمه یک گل زد، چندین موقعیت خوب خلق کرد و حتی اجازه یک حمله موثر را هم به استقلال نداد. شفر بین دو نیمه به اشتباهاتش پی برد و سعی کرد با دو تعویض همزمان روند بازی را عوض کند.

او زکی‌پور را بیرون کشید، سهرابیان را به سمت چپ خط دفاعی منتقل کرد و دانشگر را عقب آورد تا رضا آذری، جوان مستعد آکادمی این باشگاه به خط میانی اضافه شود. تغییر بعدی هم جابه‌جایی طارق همام عراقی با روح‌الله باقری بود. این دو تعویض و در ادامه حضور نیومایر آلمانی به جای فرشاد محمدی‌مهر منجر به تقویت فاز هجومی استقلال شد و اگرچه کمک کرد این تیم در نیمه دوم چند موقعیت خوب گلزنی به‌دست بیاورد، اما این فرصت‌ها برای کسب پیروزی و حتی دشت یک مساوی از جم کافی نبود. حالا استقلالی‌ها پی می‌برند با وجود این همه خرید و پر کردن دست شفر تا جایی که بازیکنی مثل الحاجی گرو را ۹۰ دقیقه روی نیمکت می‌نشاند، باز کسب قهرمانی چندان ساده نیست و آنها برای بردن جام نیاز به ثبات فنی بیشتری دارند. این اولین باخت استقلال در لیگ هجدهم و چهارمین باخت شفر روی نیمکت استقلال بود؛ شکستی غیرمنتظره که نقاط ضعف آبی‌ها را به‌خصوص در ساختار دفاعی نمایان کرد.

آتش زیر خاکستر شعله کشید

در جم اما اتفاق ناگوار دیگری هم برای استقلال رخ داد و آن، آغاز دوباره کشمکش‌ها بین حسین حسینی و مهدی رحمتی بود. حسینی که فصل گذشته رکورد کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر را شکست، بعد از آن به‌طور کامل نیمکت‌نشین مهدی رحمتی شد و کارلوس کی‌روش هم صراحتا گفت به همین دلیل اسم او را از لیست مسافران جام‌جهانی روسیه خط زده است. بعد از این اتفاقات انتظار می‌رفت حسینی به‌دنبال تعیین تکلیف خودش در استقلال باشد، اما از آنجا که او یک فصل دیگر با آبی‌ها قرارداد داشت ناچار شد در این تیم بماند. حالا دوباره داستان‌ها شروع شده است. آن‌طور که رسانه‌ها گزارش داده‌اند، حسینی که از نیمکت‌نشینی‌اش مقابل پارس مطلع بود در تمرین قبل از بازی حاضر نشد کنار ذخیره‌ها گرم کند و به همین دلیل به زمین نیامد. همچنین تصویری از نیمکت استقلال در شروع بازی منتشر شده که جای حسینی در آن خالی است و از ادامه قهر او حکایت دارد.

این گلر جوان همراه کاروان آبی‌ها به تهران هم برنگشت و دیروز فارغ از هیاهوی بازی و همه حاشیه‌هایی که در موردش ایجاد شده، با انتشار تصویری از آبمیوه‌های رنگارنگ روی صفحه شخصی‌اش خطاب به مخاطبان خود نوشت: «شیراز می‌بینم‌تان!» آنچه مسلم است اینکه این درگیری همچنان و تا زمان حضور هر دو گلر مدعی در استقلال ادامه خواهد داشت. اگر یادتان باشد پارسال هم در همین شهر جم، رحمتی واکنش‌های عجیبی به نیمکت‌نشینی‌اش داشت و پوشاندن تمام صورتش با کلاه، حسابی سوژه شد. حسینی که جام‌جهانی را به دلیل نیمکت‌نشینی در استقلال از دست داد، درحال‌حاضر هر هفته از حضور در لیست تیم‌ملی برای جام ملت‌های آسیا هم فاصله می‌گیرد و این بحرانی نیست که بدون «مدیریت درست» بتوان از آن عبور کرد.