سوپر سه- هیچ!

به همین دلیل پرونده به کمیته انضباطی ارجاع داده شد و چهار روز مورد بررسی قرار گرفت. نهایتا دیروز این کمیته ضمن انتشار یک بیانیه بسیار مفصل و ذکر تمامی مستندات، رای سازمان لیگ را تایید و پرسپولیس را ۳ بر صفر برنده دربی شماره ۸۷ اعلام کرد. در بیانیه کمیته انضباطی اشاره شده است که استقلالی‌ها نه‌تنها برای عدم حضور در این بازی راهی ترکیه شدند، بلکه بعد از مخالفت سازمان لیگ با تغییر تاریخ سوپرجام، باز هم روی عدم حضور در میدان در تاریخ مقرر پافشاری کردند؛ استنکافی که تا جلسه شورای تامین برای برگزاری مسابقه هم ادامه یافت و نهایتا سازمان لیگ و کمیته انضباطی را برای اعلام نتیجه ۳ بر صفر متقاعد کرد.

بعد از اعلام حکم کمیته انضباطی اما، رئیس این کمیته به دفاع از رای صادر شده پرداخت. اسماعیل حسن‌زاده در این مورد به بخش اخبار ورزشی شبکه سوم تلویزیون گفت: «خلاصه رای این است که به‌هرحال باشگاه استقلال آمادگی انجام مسابقه در تاریخ ۲۹ تیرماه را نداشته و در روز قبل و بعد از مسابقه هم خارج از کشور بوده است. رای هم به صحبت نماینده باشگاه استقلال در جلسه شورای تامین استان مبنی بر عدم آمادگی و حضور تیم استقلال در بازی روز جمعه اشاره کرده است. از قضا ما در متن رای به دیدار تیم‌ملی فوتبال کشورمان مقابل کره‌جنوبی اشاره کرده‌ایم که تلاش زیادی انجام دادیم و مکاتبه شد تا برنامه تغییر کند، اما AFC تاکید کرد این بازی باید در شب تاسوعا انجام شود.»

حسن‌زاده تازه به استقلالی‌ها دلداری می‌دهد که از یک جریمه مالی هنگفت نجات یافته‌اند:‌ «ما می‌توانستیم حداقل ۵۰ میلیون تومان استقلال را جریمه نقدی کنیم و حتی میلیاردها تومان خسارت آن بازی را هم در رای‌مان برای این باشگاه بگنجانیم. چرا این کار را نکردیم؟ چون سازمان لیگ به‌عنوان متولی برگزاری مسابقات فوتبال شکایتی در این خصوص نداشت، ما هم طبق ماده ۹۳ که از اختیارات کمیته انضباطی است استقلال را جریمه مالی نکردیم. ما این را به‌عنوان تخفیف برای باشگاه استقلال قرار دادیم و آنها را جریمه مالی نکردیم.» در عین حال اما استقلالی‌ها هنوز نمی‌خواهند شکست در این پرونده را بپذیرند. آخرین تیر آنها هم تجدیدنظرخواهی در مورد این رای در کمیته استیناف است. امیرحسین فتحی، سرپرست باشگاه استقلال در این مورد می‌گوید: «ما درخصوص رای کمیته انضباطی اعتراض خواهیم کرد، هرچند هنوز نامه به‌صورت رسمی برای ما ارسال نشده است.»