شب جایزه و جنجال

این اتفاق دوشنبه ‌شب هم رخ داد و آن‌قدر ملال‌آور بود که پیشکسوتی مثل حسن روشن پیش از آغاز مراسم به حالت قهر سالن را ترک کرد. «ایسنا» مدعی است روشن هنگام ترک سالن این جمله بسیار تند را به زبان آورده: «برای گاو و گوسفند احترام بیشتری قائل هستند.» این اتفاقات درحالی رخ می‌دهد که هیچ‌وقت نمی‌شود فهمید خیل جمعیت حاضر در سالن از کجا می‌آیند؟ طبعا انتظار داریم در چنین مراسمی، نامزدها همراه با یکی، دو عضو خانواده‌شان حاضر باشند و بقیه صندلی‌ها به مدیران و روزنامه‌نگاران برسد، اما معلوم نیست چه کسانی به این مراسم دعوت شده بودند که مثلا بعد از جایزه گرفتن برانکو یا جلال حسینی، به‌شدت و به شکل استادیومی سرمربی و کاپیتان پرسپولیس را تشویق می‌کردند! زمان‌بندی اعلام نفرات برتر هم واقعا خوب نبود؛ طوری که اسم مرد سال را بعد از خروج تمام جمعیت از سالن اعلام کردند و پس از آن در سالن کاملا خالی از علیرضا فغانی تجلیل کردند که این موضوع با اعتراض شدید داور ایرانی رده‌بندی جام‌جهانی همراه شده است.

همه چیز اما به فرم مربوط نبود و محتوای این مراسم هم با انتقادات زیادی همراه شد. بنا بر اعلام سازمان لیگ، مهم‌ترین جوایز مراسم به این شکل اهدا شد: پرسپولیس بهترین تیم فصل، وحید امیری مرد سال، برانکو بهترین مربی فصل، بیرانوند بهترین دروازه‌بان فصل، جلال حسینی بهترین مدافع فصل، امید ابراهیمی بهترین هافبک فصل، سرور جباروف بهترین پاسور فصل، علی علیپور بهترین گلزن فصل، علی قلی‌زاده پدیده فصل و مهدی شیری بازیکن برتر اخلاق. طبیعی است که مثل هر انتخاب دیگری اینجا هم اعتراضاتی وجود دارد، اما انتخاب سرور جباروف به‌عنوان بهترین پاسور فصل موج بزرگ و کم‌سابقه‌ای از انتقادها را به‌دنبال آورده؛ طوری‌که حتی خیلی از استقلالی‌ها هم از این انتخاب خوش‌شان نیامده وقتی از بهترین «پاسور» حرف می‌زنیم، باید کسی را انتخاب کنیم که بیشترین پاس گل را داده باشد.

به این ترتیب انتظار می‌رفت محسن مسلمان که فصل گذشته با ۱۰ پاس گل بهترین گل‌ساز لیگ شد روی استیج برود، اما به شکل عجیبی سرور جباروف با تنها دو پاس گل به او ترجیح داده شد تا شائبه نگاه رنگی به منظور تعدیل جوایز به‌وجود بیاید. خود مسلمان که به شدت از این مساله شاکی شده بود بعد از پایان مراسم متن تندی روی صفحه شخصی‌اش منتشر کرد و این انتخاب‌ها را جعلی و رابطه‌ای دانست. حسین حسینی، دروازه‌بان استقلال هم به انتخاب نشدنش اعتراض داشت و عجیب اینکه جلال حسینی نیز با وجود دریافت جایزه در جمع معترضان به چشم می‌خورد!