در این میان ویژه‌ترین استقبال از وحید امیری و علیرضا بیرانوند، دو بازیکن پرسپولیسی تیم‌ملی در شهر زادگاهشان خرم‌آباد انجام شد. این دو وقتی به فرودگاه خرم‌آباد رسیدند با جمع زیادی از مردم و مسوولان استان لرستان که انتظار آنها را می‌کشیدند روبه‌رو شدند و حتی جمعیت کثیری نیز در خیابان‌های این شهر برای تشکر و خوشامدگویی ازآنها حضور داشتند. علیرضا بیرانوند در محوطه باغ گلستان قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد در جمع مردم گفت: «افتخار می‌کنم فرزند این استان و اهل لرستانم و افتخار می‌کنم ‌که همشهری‌هایی مثل شما دارم و این روز را به‌عنوان یک روز به یادماندنی فراموش نمی‌کنم. برای من و وحید باعث افتخار شد که در جام‌جهانی بازی‌های خوبی انجام دادیم، قطعا پیشنهادهایی به ما خواهد شد و مطمئنم که شما هم استقبال می‌کنید از اینکه ما به تیم اروپایی برویم. اما اگر قرار است به تیم‌های آسیایی برویم، پرسپولیس را تنها نمی‌گذاریم. دعای خیر همشهری‌ها و پدر و مادر و خانواده‌ام بود که موفق شدم پنالتی رونالدو را بگیرم. از اینکه وحید هم به پیکه لایی زد خوشحال شدم و به‌خاطر بازی‌های خوبش به او تبریک می‌گویم.»

ما لرها روغن حیوانی می‌خوریم!

وحید امیری دیگر ملی‌پوش لرستان که از استقبال همشهریانش به وجد آمده بود در مورد شرایط جام‌جهانی به «ایسنا» گفت: «ما لرستانی‌ها روغن حیوانی می‌خوریم و همین سبب می‌شود که قوی باشیم. بدون تردید علیرضا یکی از بهترین دروازه‌بانان مرحله گروهی بود و شایستگی‌های خودش را نشان داد.» این فوتبالیست لرستانی با اشاره به عکس‌العمل بیرانوند و گرفتن پنالتی کریستیانو رونالدو گفت: «در همان لحظه یک چیزی به ذهنم آمد و دست و پاهایم سست شده بود و فقط پشت محوطه ۱۸ قدم مانده بودم و یک لحظه به علیرضا نگاه کردم و گفتم «برارسیقت بام بیرش» یعنی داداش فدات بشم بگیرش که خوشبختانه همین‌طور هم شد. این شاید بهترین اتفاق برای ما لرستانی‌ها در جام‌جهانی بود، چون رونالدو که پنج بار بهترین بازیکن دنیا شده ناکام ماند.» در همین حال معاون استاندار لرستان خبر داد دو خیابان در شهر خرم‌آباد به‌نام امیری و بیرانوند نامگذاری خواهد شد. همچنین نماینده ولی‌فقیه دراستان لرستان نیز دو سفر کربلا به این دو بازیکن هدیه داد.

اما سه بازیکن دیگر تیم‌ملی از استان مازندران بودند که از آنها نیز استقبال پرشوری صورت گرفت. مرتضی پورعلی‌گنجی، امید ابراهیمی و رامین رضاییان در شهر ساری مورد استقبال مردم و مسوولان قرار گرفتند. این استقبال که درمیدان بزرگ امام‌خمینی(ره) ساری برگزار شد، با حضور پرشور شهروندان موجب ترافیک سنگین درخیابان‌های منتهی به میدان شد. این اتفاق برای مهدی طارمی مهاجم تیم‌ملی در بوشهر تکرار شد. طارمی اما در جمع همشهری‌های خود به‌خاطر شرایط کم آبی در این استان از مسوولان انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر او گفت: «در رقابت‌های جام‌جهانی همه بازیکنان تمام تلاش خود را برای پیروزی و کسب امتیاز به‌کار گرفتند. بی‌آبی مردم استان بوشهر با توجه به‌وجود ظرفیت عظیمی مانند خلیج‌فارس زیبنده نیست. با راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن و برنامه‌ریزی صحیح می‌توان این بحران را مدیریت کرد. مردم این استان لایق بیش از اینها هستند.»