اما دیروز و به ناگهان همه چیز تغییر کرد و خبرگزاری‌ها از احتمال ماندن او خبر دادند. سایت ورزش ۳ نوشت: «مسوولان باشگاه استقلال به موقع واکنش نشان دادند و در نهایت با پرداخت مطالبات باقی‌مانده تیام و البته برآورده کردن نیازهای مالی‌اش او را راضی به ماندن در جمع آبی‌پوشان کردند. البته در این بین وینفرد شفر هم نقش مهمی در این اتفاق داشته است چراکه او در این روزها با تیام در تماس بوده و به او اطمینان داده است که حضور در استقلال باعث پیشرفتش می‌شود و می‌تواند با موفقیت استقلال در لیگ قهرمانان آسیا فصل آینده با شرایط بهتری این تیم را ترک کند.»

بعد از آن نوبت به افتخاری مدیرعامل باشگاه رسید تا از سنگ‌اندازی‌ها در تمدید با این بازیکن بگوید: «در خصوص داستان تیام باید بگویم یکسری افراد که ایرانی هم هستند به دنبال منافع خودشان هستند تا شرایطی را ایجاد کنند که تیام به تیم دیگری منتقل شود. زمانی که او به کویت رفت با ما در تماس بود و گفت می‌خواهم به خانواده‌ام سر بزنم و آنها را به مکه ببرم. بعد از آن ما متوجه شدیم که از طریق یک دلال با تیم الکویت درحال مذاکره است. زمانی که مطلع شدیم، خیلی زود مذاکره را قطع کردیم، در صورتی که به او وعده و وعیدهایی هم داده بودند که عملی نشد. بعد تیام با ما صحبت کرد و متوجه شد این مذاکره کاملا دروغ است. ما به باشگاه الکویت تذکر دادیم که با ما مذاکره کند؛ چراکه تیام بازیکن ما محسوب می‌شود و با ما قرارداد دارد. بعد از این اتفاق تیام تصمیم گرفت به سنگال برود، ما هم برای او بلیت تهیه کردیم که به استراحت برود.»

افتخاری تذکر می‌دهد نمی‌تواند بازیکن را به هر قیمتی بگیرد: «همه جای دنیا مرسوم است که قرارداد باید دوطرفه باشد، ما باید برای اینکه بازیکن باکیفیتی را جذب کنیم، شرایطی را برای بازیکن مهیا کنیم تا بتوانیم از او استفاده کنیم. ما باید منافع باشگاه استقلال را هم درنظر بگیریم. نمی‌توانیم به هر قیمتی بازیکن را به‌دست بیاوریم که به باشگاه لطمه بخورد.» پندار توفیقی هم مدعی است فضا را برای تصمیم‌گیری او مساعد کرده است: «در هر صورت پیشنهادهای کشورهای عربی هم اغواکننده است و دلالان ایرانی هم خیلی زود بازیکن را هوایی می‌کنند و آنها را به تیم‌های عربی می‌برند. همه می‌دانند که تیام قبل از حضور در استقلال ۶ ماه بود که بازی نمی‌کرد و بستن قرارداد طولانی با وی یک ریسک محسوب می‌شود باز هم می‌گویم ما ۳۰۰ هزار دلار به وی پرداخت کردیم که ۲۰۰ هزار دلار آن به باشگاه برمی‌گردد و ما منفعت کافی را از او برده‌ایم. دوشنبه شب هم تا حوالی ساعت ۱:۳۰ با او صحبت کردم و حتی بلیت سفر وی به سنگال را باشگاه خرید و آخرین حقوق او را هم پرداخت کردیم آن هم سه، چهار روز زودتر از موعد و حالا امیدواریم او در کنار خانواده‌اش آرامش داشته باشد و بتواند در فراغ بال تصمیم‌گیری کند.»