توفیقی معاون باشگاه پروسه قرار با او در ترکیه و ماجرای پیشنهاد نجومی به تیام را این‌گونه شرح می‌دهد: «تیام در سفری که به کویت داشت به ما اطلاع داد که می‌خواهد خانواده‌اش را به مکه ببرد که بعد از آن شایعه پیشنهاد باشگاه الکویت پیش آمد که مشخص نیست چقدر این پیشنهاد مهم است. ما مستندی ندیدیم. من طی مکالماتی که با تیام چه به‌صورت صوتی و چه تصویری و چه پیامکی داشتم و همه آنها موجود است، ایشان مدیر برنامه جدیدی را به من معرفی کرد. من به‌صورت مستقیم با این مهاجم سنگالی صحبت کردم و رابطه خوبی با او دارم. سیستم فرهنگی او با ما متفاوت است و شخص دیگری را به‌عنوان مدیر برنامه به ما معرفی کرد که من با او درباره مطرح شدن پیشنهاد الکویت مذاکره کردم. جابه‌جا شدن چنین مبالغی در کویت برای ما غیرقابل باور بود. من می‌خواستم با او و تیام در کشوری به غیراز کویت مذاکره کنیم؛ زیرا این کشور به سختی به ایرانی‌ها ویزا می‌دهد.

ما حتی بلیت پرواز و هتل برای او گرفتیم و با افتخاری و یکی از حامیان باشگاه برای مذاکره به ترکیه سفر کردیم.» معاون ورزشی باشگاه استقلال درباره جلساتش با مدیر برنامه‌های تیام والبته مکالمه بعد از آن با خود تیام به این جمع‌بندی رسیده که به‌دنبال بهانه‌تراشی برای رفتن است: « قرار شد ظرف ۲۴ ساعت تیام به ما پاسخ دهد. روز شنبه یک ساعت با این مهاجم سنگالی صحبت کردم و او به من گفت‌ که مشکل در حال‌ حاضر به هیچ‌وجه پولی و مادی نیست و یک بهانه جدید آورد. او به ما گفت‌ که گرفتاری‌های خانوادگی و مشکلات شخصی همانند دعوت به تیم‌ملی فوتبال سنگال دارد.»

البته توفیقی و مدیران باشگاه برای مجاب کردن او تلاششان را کردند؛ اما بی‌شک منطق این استدلال‌ها برای بی‌اثرکردن پیشنهاد چند میلیون دلاری کافی نیست: «من به او پاسخ دادم که اگر قرار باشد از تیمی به تیم‌ملی‌ات دعوت شوی آن تیم استقلال خواهد بود. درخشش او در لباس استقلال در لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند پایه گذار حضورش در تیم‌ملی فوتبال سنگال شود. سپس تیام ادامه‌ داد که من پیشنهاد از تیم‌های ترکیه‌ای و حوزه خلیج‌فارس دارم و خانواده‌ من راضی به بازگشت من به ایران نیستند و مشاوران من نیز همین عقیده را داشتند. من نیز به تیام گفتم ما ۶ ماه در ایران برای تو تمام امکانات را فراهم کرده‌ایم و رفتار مردم ایران با خود را دیدی و امنیت بی‌نظیر ایران را نیز ملاحظه کردی. نتیجه‌ این شد که ما هنوز پیگیر وضعیت او هستیم و منتظر هستیم که این مهاجم سنگالی به ما پاسخ دهد.»

آنها فکر نمی‌کردند که تیام این‌گونه بدرخشد بنابراین قراردادی با او بسته نشده که وی را ملزم به ماندن کند: «همه آنهایی که در فوتبال ایران و بستن قرارداد کار کرده‌اند می‌دانند که نمی‌توانیم با بازیکنی همانند تیام به‌گونه‌ای قرارداد ببندیم که ۳۰۰ هزار دلار به او بدهیم و ۳ میلیون دلار برای فسخ قراردادش بگذاریم. تیام در تیم ما درخشید اما چند بازی مصدوم بود و قبل از اینکه به ایران بیاید چند ماه بدون تیم بود که علت آن هم وجود همین مصدومیت‌ها بود.»