جهانبخش مسافر ناپل شد؟

روزنامه فوتبال اینترنشنال هلند با اختصاص نمره ۵/ ۸ علیرضا جهانبخش را به‌عنوان بازیکن برتر هفته پایانی اردویژه برگزید. در این هفته او مقابل تیم زووله موفق به هت‌تریک شد. این ملی‌پوش ایرانی همچنین با معدل امتیازی ۷/ ۶ در طول فصل جاری از سوی این روزنامه عنوان بازیکن سال رقابت‌ها را به دست آورد. تمام آمار و ارقام حکایت از تولد ستاره سرشناس دیگری در فوتبال ایران دارد، بازیکنی که بعد از نسل طلایی دایی، کریمی و مهدوی‌کیا می‌تواند نماینده‌ای شایسته برای فوتبال ایران در یک لیگ و باشگاه معتبر باشد. خود علیرضا بعد از رسیدن به این عناوین در مصاحبه با سایت باشگاه آلکمار گفت: «برایم فراموش نشدنی است. پایان یافتن فصل با کسب عنوان آقای گلی لیگ که موفقیتی بزرگ است، برایم ویژه است.

امروز بدون شک به عشق هواداران آلکمار بازی کردم. در زمان بازی شنیدم که جانسن (رقیب علیرضا برای عنوان آقای گلی) گل زده است و آن هم دبل کرده است. من با زدن گل اول به این عنوان نزدیک شدم. با زدن گل دوم احساس راحتی کردم. با زدن گل سومم دیگر هیچ شکی نداشتم و خیالم راحت شد.» او دور افتخار باشکوهی بعد از اتمام مسابقه زد که حکایت از خداحافظی اش با هواداران این تیم داشت. حالا حتی مسوولان این باشگاه هم می‌دانند که تیمشان برای این ستاره کوچک شده است و توان حفظ او را نخواهند داشت. فان دن‌بروم، سرمربی تیم درباره درخشش علیرضا جهانبخش در بازی هفته پایانی اردویژه برابر زووله و به‌ثمر رساندن ۳ گل که باعث آقای گلی او شد، گفت: «انتظار داشتم که علیرضا جهانبخش عنوان آقای گلی اردویژه را به دست آورد از سویی هم می‌ترسیدم که این بازی پایانی او برای تیم آلکمار بوده باشد. جهانبخش بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشت. او به زودی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور خواهد یافت و بنابراین حفظ چنین بازیکنی سخت است. البته از ماکس هویبرتز (مدیر فنی تیم آلکمار) هم چیز دقیقی درباره شرایط علیرضا جهانبخش نمی‌شنوم.»

مسافر ناپل شد؟

بلافاصله بعد از شب رویایی علیرضا در هلند اظهارنظری از مدیر باشگاه ناپولی ایتالیا منتشر شد که به شایعه حضور این بازیکن در ایتالیا دامن زد و حتی برخی رسانه‌ها در داخل ایران هم خبری با تیتر: «جهانبخش به ناپولی پیوست» را روی خروجی خود قرار دادند. اورلیو دی لورنتیس رئیس باشگاه ناپولی پس از تساوی ناامیدکننده تیمش مقابل تورینو کدهایی از خریدش داد که به جهانبخش نزدیک بود: «بازیکنی را خریدیم که در این فصل ۲۰ گل زده است؛ اما امکان ندارد اسم او را بر زبان بیاورم و فاش کنم.» این صحبت‌های رئیس ناپولی درحالی مطرح  شد که جهانبخش در این فصل از رقابت‌های اردویژه ۲۱ گل زد و مدت‌ها است از سوی تیم ناپولی رصد می‌شود. باید دید در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد؛ اما به نظر می‌رسد جهانبخش بیش از حد تصور به ناپلی‌ها نزدیک شده است. جمله پایانی راهم از خود جهانبخش بخوانید که حکایت از تصمیم بزرگ برای آینده‌اش دارد: «من آماده چالش بزرگ‌تری در فوتبال خودم هستم؛ ولی هنوز هیچ صحبتی با مدیربرنامه‌هایم نداشتم. من بازیکن جاه‌طلبی هستم و دوست دارم اهداف بزرگ‌تری را دنبال کنم.»