جنجال‌های یک جشن

به‌نظر می‌رسید برانکو در روز جشن قهرمانی چنین فرصتی را در اختیار هافبک خلاق و محبوب تیمش قرار داده تا هواداران وفادار پرسپولیس را راضی‌تر به خانه بفرستد. از قضا مسلمان هم از نظر فنی به خوبی از این فرصت استفاده کرد. این بازیکن بار دیگر نشان داد پرسپولیس با او و بدون او دو سیمای کاملا متفاوت دارد. آقای شماره۷۷ حتی موفق شد در همین فرصت کوتاه دهمین پاس گل فصلش را برای کمال کامیابی‌نیا ارسال کند و با اقتدار هر چه بیشتر عنوان بهترین گلساز لیگ هفدهم را از آن خود کند، اما همه اینها تا سوت پایان بازی بود. درست از لحظه اهدای جام، روی دیگر چهره مسلمان پیدا شد و این بازیکن در مصاحبه با خبرنگاران حرف‌های بسیار تندی به زبان آورد؛ مطالبی که در فاصله دو هفته تا مهم‌ترین مسابقه فصل پرسپولیس برابر الجزیره امارات می‌تواند حکم «سم» را برای این تیم داشته باشد.

مسلمان چه گفت؟

چکیده حرف‌های مهم مسلمان در حاشیه جشن قهرمانی پرسپولیس از این قرار بود: «تا الان باشگاه به هیچ کسی نگفته برای تمدید قرارداد بیاید. من هیچ، کمال کامیابی‌نیا نه با برانکو مشکل دارد، نه با فردی دیگر. او مهره کلیدی پرسپولیس است، اما چرا به او نمی‌گویند بیا و قراردادت را تمدید کن؟ اگر من با کسی مشکلی دارم که ندارم، چرا نمی‌آیند این را بگویند؟ سلیقه برانکو دو سال این بوده که برای او بازی کنم، اما الان سلیقه‌اش نیست که بازی کنم. وظیفه‌ام این است که تمرین کنم، نه اخم. به تماشاگران پول ندادم که من را تشویق کنند. سال اولی که آمدیم، پرسپولیس را از منجلاب بیرون کشیدیم و نایب قهرمان شدیم. دو سال هم هست که قهرمان می‌شویم. باشگاه منتظر باز شدن پنجره نقل و انتقالات است تا یکسری را بیرون کند که اولی‌اش من هستم. تا الان نزدیک به ۶۵ تا ۷۵‌درصد از مبالغ قرارداد این فصل را گرفته‌ایم. امسال هم ۳۰ درصد آپشن داریم که اگر کسی برود، فکر نکنم چیزی بگیرد. برانکو در این بازی هم به نفراتی میدان داد که مقابل الجزیره بازی خواهند کرد!»

شنیدن این مطالب از زبان مسلمان به وضوح نشان می‌دهد باشگاه پرسپولیس در این مدت درگیر چه حواشی عجیبی بوده و چطور به سختی توانسته از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند. مدت‌هاست که برانکو به مسلمان بازی نمی‌دهد و این مساله مایه انتقادات شدید از مربی کروات شده است، اما حالا حرف‌های تند و ساختارشکنانه هافبک سرخپوشان آن هم در حاشیه شب باشکوه برگزاری یک جشن نشان می‌دهد خشم مربی کروات چندان هم بی‌دلیل نبوده است. از قرار معلوم مدت‌ها است که او فهمیده آبش با مسلمان در یک جوی نمی‌رود. شاید با پاس گلی که مسلمان در آخرین دقایق بازی با سپیدرود داد، خیلی از هواداران فکر کردند روزنه‌های امید به ادامه حضور این بازیکن در جمع سرخپوشان باز شده است، اما نیم‌ساعت بعد، مسلمان از هر زمان دیگری به درهای خروج نزدیک‌تر حس شد!

ماجرای آن ویدئو

در ضرب‌المثل‌های فارسی، به این اتفاق می‌گویند قوز بالای قوز؛ واقعا تعبیری که بهتر از این بتواند شرایط را توصیف کند وجود ندارد. محسن مسلمان در حالت عادی هم کانون بحران بود و برانکو نگاه مثبتی به او نداشت؛ حالا فکرش را بکنید ساعتی پس از پایان جشن قهرمانی ویدئویی منتشر شود که اصغر نیک‌سیرت، مترجم برانکو دارد در آن خطاب به مسلمان می‌گوید: «خوب پاس گل دادی و...» نقطه‌چین حاوی یک لفظ بسیار زشت است که شکل خیلی مودبانه‌ترش می‌تواند این باشد: «حسابش را رسیدی!» حالا این فیلم کوتاه همه جا دست به دست می‌چرخد و خیلی‌ها مترجم برانکو را متهم می‌کنند به اینکه این لفظ را در مورد سرمربی پرسپولیس به کار برده که اگر اینطور باشد، معنایش شکل‌گیری یک باند مخفی در پرسپولیس و خیانت نزدیک‌ترین دوست برانکو به این فرد است. از زمان انتشار ویدئو، نیک‌سیرت چندین مصاحبه انجام داده و گفته منظورش به برانکو نبوده و فقط یک کل‌کل ساده با مسلمان داشته؛ خود مسلمان هم طی پستی در صفحه شخصی‌اش این موضوع را تایید کرده، اما برانکو خشمگین‌تر از این حرف‌هاست. او دیروز در واکنش به پرسش خبرنگاران در این مورد گفت: «به این سوال جواب نمی‌دهم.» شاید حالا مسلمان که در آستانه حذف از پرسپولیس است، دست یک نفر دیگر را هم بگیرد و با خودش پایین ببرد!