شاید پادشاه سقوط کند

برانکو در آخرین گفت‌وگوی تفصیلی‌اش درخصوص آینده حرفه‌ای خود و احتمال بازگشتش روی نیمکت سرمربیگری تیم‌ملی ایران مورد پرسش قرار گرفته است و جالب اینکه از حرف‌هایش این‌گونه برمی‌آید که دراین خصوص چندان هم بی‌میل نیست: «در فوتبال نمی‌توان حدس زد که چه اتفاقاتی خواهد افتاد. امروز یک نفر پادشاه است و فردا ممکن است سرنگون شود. هر چیزی ممکن است، رخ دهد. من به پرسپولیس آمدم چون پرسپولیس باشگاهی پرطرفدار بود و می‌دانستم که ارتش سرخ چیست و بیش از ۴۰ میلیون هوادار دارد. به همین خاطر به اینجا آمدم و از کار در پرسپولیس لذت می‌برم و می‌خواهیم این را به هواداران‌مان هم نشان دهیم. با این حال هر چیزی ممکن است در آینده رخ دهد. باید ببینیم شرایط چطور پیش می‌رود و نمی‌شود چیزی را پیش‌بینی کرد.

شاید دیدید زلاتکو دالیچ به یکباره به رئال مادرید رفت یا سر از پرسپولیس در آورد.» و شاید هم منظور از شاهی که برانکو سقوط او را پیش‌بینی می‌کند کسی غیر از کی‌روش نباشد. درادامه بحث اما به شرایط ایران در جام‌جهانی هم کشیده شده است. سرمربی پرسپولیس درخصوص حضور تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه و رویارویی مجدد با پرتغال در این رقابت‌ها خاطرنشان کرد: «قطعا ایران در گروه دشواری قرار گرفته و با توجه به هم‌گروهی با تیم‌های پرتغال، اسپانیا و مراکش کار آسانی در پیش ندارد. با این حال در جام‌جهانی تیم ضعیف وجود ندارد. شاید ۲۰ سال پیش شما می‌توانستید تیم ضعیفی در این مسابقات پیدا کنید، اما اکنون تیم ضعیفی نمی‌توانید ببینید چون تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها اکنون حرفه‌ای‌تر شده‌اند، جدی کار می‌کنند و به لحاظ فوتبالی پیشرفت کرده‌اند. این بدان معناست که در جام‌جهانی هر اتفاقی ممکن است، رخ دهد. اگر با جام‌جهانی قبلی مقایسه کنید، ایران با آرژانتین بازی کرد و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و این یعنی هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.»

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا از تیم‌های کرواسی و ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۸ حمایت خواهید کرد؟»، گفت: «بله، ما (کرواسی) با جاه‌طلبی پا به روسیه خواهیم گذاشت چون واقعا تیم خوبی داریم، تیمی که بازیکنان آن چهار سال کنار هم بازی می‌کنند و شاید این آخرین شانس آنها برای انجام کاری خاص در سطح جهانی باشد. من به زلاتکو دالیچ و کاری که او می‌کند، ایمان دارم چون کار او را می‌شناسم. درست است که در جام‌جهانی هیچ تضمینی برای موفقیت نیست، اما اطمینان دارم که او هر کاری که از دستش ساخته بوده برای آماده‌سازی تیم انجام داده است. با وجود این همه چیز بستگی به شرایط دارد و اینکه بازیکنی مصدوم نشود. تفاوت تیم‌ملی ایران و کرواسی نیز در همین است چون ایران فرصت بیشتری برای آماده‌سازی داشته است، این درحالی است ‌که تیم دالیچ ۲۵ روز پیش از شروع جام‌جهانی اردوی آماده‌سازی خود را آغاز می‌کند.»

او از دستاوردهای خود در دوران حضورش در پرسپولیس رضایت دارد: «واقعا از کاری که در طول فصل انجام دادیم، راضی و خوشحال هستم، اما این را هم می‌دانم که این بهترین نتیجه در تاریخ باشگاه پرسپولیس است. چرا؟ چون ما با قدرت و زودهنگام از عنوان قهرمانی خود دفاع کردیم که البته کار ساده‌ای نبود. فصل گذشته تا مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا پیشروی کردیم و این فصل نیز پیش از هفته پایانی مرحله گروهی صعودمان به مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها را قطعی کردیم. در کنار اینها به آمار که نگاه کنید متوجه می‌شوید رکوردهای زیادی از خود بر جای گذاشته‌ایم. بابت همین از بازیکنان رضایت کامل دارم چون شخصیت عالی و انگیزه بالای خود را نشان دادند که این مهم‌ترین مولفه در کسب این نتایج بود.»