این اتفاق موجی از بهت و حیرت را میان بازیکنان و هواداران بارسا در پی داشت.‌هافبک بارسلونا هضم حذف ناباورانه تیمش از لیگ قهرمانان اروپا را سخت دانست. آندرس اینیستا گفت: «هرگز فکر نمی‌کردیم چنین نتیجه‌ای رقم بخورد چون در بازی رفت ۴ بر یک پیروز شده بودیم. با این حال اگر بد بازی کنید و اشتباهات زیادی را مرتکب شوید این اتفاق رخ می‌دهد. ما خوب بازی نکردیم و حذف از لیگ قهرمانان یک حادثه خیلی تلخ بود. خیلی ناراحت هستم. به‌خاطر هواداران خیلی ناراحت هستیم. هضم این حذف سخت است چون شانس زیادی برای صعود داشتیم.شاید آخرین بازی‌ام در لیگ قهرمانان با پیراهن بارسلونا بود.» درحالی‌که بسیاری از تحلیلگران شب کم‌فروغ مسی و سوارز را علت این اتفاق می‌دانستند اما والورده سرمربی بارسا مسوولیت شکست را شخصا به گردن می‌گیرد.

ارنستو والورده در پایان بازی به خبرنگاران گفت: «رم با برنامه و با پرس شدید بازی را شروع کرد و ادامه داد. ما اشتباهات زیادی داشتیم و توپ‌های زیادی را از دست دادیم. هرگز نتوانستیم خودمان را در جریان بازی قرار دهیم و از فشار رم خارج شویم. به ندرت توپ‌های دوم نصیب ما می‌شد و رم در تمام نقاط برتر از ما بود. تمام فصل خوب بودیم ولی با یک بازی بد حالا حذف شده‌ایم. فوتبال همین است و باید با این قضیه کنار آمد. به خاطر هواداران ناراحت هستم ولی باید بلند شده و به راه‌مان ادامه دهیم. ما در لالیگا و کوپا دل ری شانس بالایی برای قهرمانی داریم و نباید اجازه دهیم این شکست روی ما تاثیر منفی بگذارد.» والورده ادامه داد: «من مسوول این شکست بزرگ هستم و همه چیز را بر عهده می‌گیرم. به‌طور حتم اشتباهاتی داشتم و نتوانستم تیمم را به بازی برگردانم.»

جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه بارسلونا هم که تصمیم‌های مدیریتی‌اش با نقدهای بسیاری همراه بوده به رم تبریک می‌گوید: «رم برتر از ما بود و به‌خصوص برای هواداران بسیار ناراحت هستم. این غم بزرگی است که در درون خودمان داریم. تبریک به رم و هوادارانش. باید این شکست را آنالیز کنیم و به لیگ و جام حذفی فکر کنیم با این حال ضربه بزرگی به ما وارد شده و نمی‌توان آن را کتمان کرد. رم حاکم مطلق بازی بود و به معجزه اعتقاد داشت. وقتی تیمی به برد ایمان دارد و با روحیه وارد زمین می‌شود، می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد. هیچ توضیحی برای این شکست نیست و باید اعتراف کنم که شایسته صعود به نیمه‌نهایی نبودیم.»