بهداد، قربانی دوفرد خاص! بهداد سلیمی که برای دومین بار در طول حدود یک سال گذشته طعم از دست دادن مدال با تصمیمات خاص هیات ژوری را می‌چشید، نتوانست خشمش را فروبخورد. او حتی در اقدامی جالب توجه، در مراسم اهدای مدال‌های این وزن نشانش را توی جیبش گذاشت وآن را به گردن نیاویخت؛ ترفندی

سلیمی: قربانی دشمنی دو آدم خاص شدم

بهداد سلیمی بعد از ورود به ایران ردپای دو فرد خاص را در این اتفاق مشهود دانست و به «ایسنا» گفت: «مسابقات برای تیم‌ملی خوب بود و توانستیم قهرمان شویم اما برای من خوب نبود. با این شرایط نمی‌توان کار کرد. دوباره فدای بعضی اتفاقات شدم. من اصلا مقصر نیستم و وسط دشمنی دو آدم خاص من قربانی شدم. همه دنیا فهمیدند برای من چه اتفاقی رخ داد و متاسفانه از نظر لابی‌گری و ارتباطات ضعیف هستیم و نمی‌توانیم حق خودمان را بگیریم. آقای مرادی با وجود داشتن مدیریت قوی در داخل و بحث برگزاری اردوها اما در لابی‌گری با فدراسیون جهانی ضعیف عمل می‌کند و این ایراد باید برطرف شود. با این شرایط راحت سر ورزشکاران ایران بریده می‌شود. کاملا این بحث سیاسی بود و من برای دومین مرتبه قربانی آن شدم.» این در شرایطی است که رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان تاکید می‌کند برای گرفتن حق بهداد سلیمی به فدراسیون جهانی اعتراض خواهد کرد. علی مرادی به خبرگزاری تسنیم می‌گوید: «اعتراض خود را به فدراسیون جهانی اعلام می‌کنیم، اما باید با روشی منطقی و بدون هیاهو کار را پیش ببریم تا در فضایی خوب به نتیجه برسیم. باید داشته‌های فعلی‌مان یعنی همین وزنه‌برداران باتجربه مانند بهداد سلیمی را حفظ کنیم و نسبت به رشد نفرات جوان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.»

امیدواری قهرمانان به آینده

اما ملی‌پوشانی که موفق به گرفتن مدال و قهرمانی در این مسابقات شدند از این بابت در پوست خود نمی‌گنجند. سهراب مرادی که در این مسابقات موفق شد با کسب مدال طلا به قهرمانی برسد در بدو ورودش به کشور در این خصوص به «ایسنا» گفت: «در مسابقات جهانی رکورد دو ضرب را یک کیلو و مجموع را چهار کیلوگرم ارتقا دادم و بعد از سال‌ها تمرین شبانه‌روزی به هدفم رسیدم.به زودی تمریناتم را با قدرت برای مسابقات آینده آغاز می‌کنم. هدفم این است پرچم ایران را دوباره به اهتزاز درآورم.» سعید علی‌حسینی دارنده دو مدال نقره و یک برنز در مسابقات قهرمانی جهان وزنه‌برداری امسال از خوش‌بینی خود نسبت به آینده صحبت کرد و گفت «صددرصد در توکیو ٢٠٢٠ شرکت می‌کنم. مدال المپیک توکیو برای من است. من نفر اول خواهم بود و سعی می‌کنم در توکیو سطح خود را افزایش دهم.»