شوک تکراری!

یک تکذیب

در همان موج خبری که در مورد استعفای طاهری ایجاد شد، این نکته هم یادآوری شده بود که گزینه مدیرعاملی پرسپولیس بعد از او، حمیدرضا گرشاسبی است. با این وجود این عضو هیات‌مدیره به کلی موضوع را تکذیب می‌کند و می‌گوید مسوولیتش در باشگاه صرفا برای همان دو هفته‌ای است که طاهری به عراق رفته. گرشاسبی دیروز در واکنش به شایعات به «ایسنا» گفت: «در آخرین جلسه هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس علاوه بر طرح موضوعات جاری باشگاه، آقای طاهری موضوع رفتن به زیارت کربلا در اربعین را مطرح کرد و گفت که طبق برنامه‌ریزی انجام شده از قبل، قرار است دو هفته‌ به کربلا برود.

اصلا بحث استعفای آقای طاهری مطرح نبوده و نیست. ایشان اعلام کردند که حدود دو هفته‌ در ایران حضور ندارند و بر این اساس هیات‌مدیره برای رفع و رجوع کردن امور باشگاه تصمیم گرفت که من در نبود آقای طاهری مسوولیت باشگاه را بر عهده داشته باشم. خداحافظی که آقای طاهری با کارکنان باشگاه انجام داده نیز برای رفتن به کربلا بوده و ربطی به استعفا نداشته است.» با این وجود دیروز رسانه‌ها تکذیب گرشاسبی را زیاد جدی نگرفتند و گمانه‌زنی‌ها در مورد جانشین طاهری در پرسپولیس همچنان ادامه یافت. در این بین حتی نام محمد دادکان هم مطرح شد و برخی این پیشکسوت پرسپولیس را که مدتهاست از فضای مدیریت دور شده به‌عنوان گزینه احتمالی وزارتخانه مطرح کردند.

همان همیشگی؟

تحلیل‌ها در مورد استعفای طاهری متفاوت است؛ برخی بر این باورند که او به‌خاطر مشکلات شدید مالی، بدهی‌های پایان‌ناپذیر باشگاه و عدم وصول حق پخش تلویزیونی تصمیم گرفته عطای کار در پرسپولیس را به لقایش ببخشد و برخی دیگر عقیده دارند این بار هم با یک «نمایش استعفا» برای گرفتن امتیازات بیشتر از سوی طاهری مواجه هستیم. به هر حال همه می‌دانند که طاهری با وزیر پیشین ورزش یعنی گودرزی روابط خوبی داشته، اما بعد از آن با توجه به کارنامه مطلوب او در پرسپولیس، از سوی مسعود سلطانی‌فر هم مورد اعتماد قرار گرفته است. با این وجود و در شرایطی که انتظار می‌رفت پس از حل مشکل بازنشستگی طاهری و صدور حکم رسمی «مدیرعاملی» برای او دیگر شاهد تداوم کار توام با آرامش وی باشیم، باز هم این اتفاق رخ نداده است. موج جدید خبرها در مورد کناره‌گیری طاهری در پی آن به راه افتاده که نوبخت به تازگی از پرداخت تمامی بدهی‌های پرسپولیس و استقلال توسط دولت خبر داده بود؛ بنابراین مشخص نیست مشکل طاهری برای ادامه کار چیست؟

کارهای نیمه‌تمام

اگر ماجرای استعفای طاهری جدی باشد، باید گفت او پرسپولیس را با انبوهی از پروژه‌های نیمه‌تمام جا می‌گذارد و می‌رود. مساله محرومیت باشگاه از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی واقعا ادامه کار را برای این تیم سخت خواهد کرد؛ به‌خصوص که در پایان فصل قرارداد برانکو و ۸بازیکن کلیدی پرسپولیس هم به پایان می‌رسد و لازم است مدیریت باشگاه هر چه سریع‌تر نسبت به تمدید این قراردادها اقدام کند. پرونده حق پخش تلویزیونی و سامانه‌های پیامکی هم از دیگر پروژه‌هایی بودند که در این دو سال طاهری تمرکز زیادی روی آنها داشت، اما سرنوشت این طرح‌ها بعد از جدایی آقای مدیرعامل چندان مشخص نیست.