صید اولین مدال جهانی

تیم‌ملی والیبال ایران دیروز در آخرین بازی خود در مسابقات جام قهرمانان بزرگ قاره‌ها فرانسه را شکست داد تا ضمن تثبیت مقام سومی خود در این رقابت‌ها طلسم عدم پیروزی برابر این تیم را نیز بشکند. در این بازی تیم کشورمان با نتیجه ۳بر۲ و با امتیاز‌های ۳۸ بر ۳۶، ۲۵ بر ۲۳، ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۷ و ۱۵ بر ۱۱ حریف خود را شکست داد. بازیکنان ایران در پایان این بازی ۷۲ امتیاز از اسپک، ۱۴ امتیاز از دفاع، ۶ امتیاز مستقیم سرویس و ۳۳ پوئن از اشتباهات حریف کسب کردند. بازیکنان فرانسه نیز ۷۸ امتیاز از اسپک، ۱۰ امتیاز از دفاع، ۷ امتیاز مستقیم سرویس و ۲۷ پوئن از اشتباهات ایران به سود خود ثبت کردند. در پایان این بازی، امیر غفور ۲۴ و محمد موسوی ۲۰ امتیاز برای ایران کسب کردند درحالی که تروز کلیونو ۲۵ و استیفن بویه ۲۱ پوئن برای فرانسه به‌دست آوردند. تیم ایران برای این بازی با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، امیر غفور، سامان فائزی، محمد موسوی و فرهاد قائمی وارد زمین شد. والیبال ایران در پایان جام قهرمانان بزرگ جهان با چهار برد و یک شکست برابر برزیل ۹ امتیازی شد و به مدال برنز دست یافت. تیم‌های برزیل و ایتالیا نیز موفق به کسب مقام‌های اول و دوم شدند. ملی‌پوشان ایران در دو دوره قبلی جام قهرمانان بزرگ جهان (۲۰۰۹ و ۲۰۱۳) در این رقابت‌ها شرکت کردند که به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های پنجم و چهارم شدند.

پیام تبریک جهانگیری

معاون اول رئیس‌جمهوری با صدور پیامی کسب اولین مدال جهانی از سوی تیم‌ملی والیبال کشورمان را در رقابت‌های جام قهرمانان بزرگ والیبال جهان تبریک گفت. متن پیام دکتر اسحاق جهانگیری به این شرح است: «کسب اولین مدال ارزشمند جهانی توسط تیم‌ملی والیبال ایران در رقابت‌های جام قهرمانان بزرگ والیبال جهان را به بازیکنان غیرتمند و عزیزمان، مربیان و دست‌اندرکاران تیم‌ملی، جامعه ورزش کشور و به آحاد مردم بزرگ و قهرمان‌پرور ایران صمیمانه تبریک می‌گویم. بی‌شک کسب نتایج درخشان و شکست تیم‌های قدرتمند جهانی مثل ایتالیا، آمریکا و فرانسه نشان از شایستگی و توانمندی بالای جوانان این مرز و بوم دارد. امیدوارم بیش از پیش شاهد درخشش جوانان غیور ایرانی در همه عرصه‌های ورزشی باشیم. توفیق رفیق راهتان باد.»

خداحافظی شیرین ملی‌پوش ایرانی

فرهاد نظری‌افشار دریافت‌کننده تیم‌ملی والیبال در پایان این بازی به‌صورت رسمی از تیم‌ملی خداحافظی کرد. او که برای مسابقات جام قهرمانان از طرف ایگو کولاکوویچ به اردوی تیم‌ملی دعوت شد و در ترکیب تیم‌ملی در این مسابقات به میدان رفت، بعد از پایان آخرین مسابقه ایران در این رقابت‌ها برابر فرانسه و پیروزی شیرین ۳بر۲ بر حریف و مسجل شدن مقام سومی ایران در این تورنمنت، از تیم‌ملی والیبال خداحافظی کرد. نظری‌افشار قبلا اعلام کرده بود که مسابقات جام قهرمانان در ژاپن آخرین حضور وی در ترکیب تیم‌ملی خواهد بود و قصد دارد راه را برای جوان‌ترها باز کند.

پاداش ویژه برای ملی‌پوشان والیبال

فدراسیون والیبال و وزارت ورزش به‌صورت جداگانه از اعضای تیم‌ملی والیبال تقدیر می‌کنند. محمدرضا داورزنی، سرپرست فدراسیون والیبال و معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش چند روز قبل از تقدیر ویژه از ملی‌پوشان والیبال در صورت کسب مدال خبر داده بود. حالا دبیر فدراسیون والیبال هم اعلام کرد که صحبت داورزنی درباره پاداش وزارتخانه بوده و فدراسیون نیز برنامه جداگانه‌ای برای تقدیر از ملی‌پوشان خواهد داشت.

تمجید بهنام محمودی از کولاکوویچ

بازیکن سابق تیم‌ملی والیبال ایران از مدیریت کولاکوویچ تمجید کرد. بهنام محمودی گفت: «ملی‌پوشان ما در این دور از رقابت‌ها به درک و آمادگی لازم رسیده بودند و توانستند درهمه بازی‌ها به جز بازی برزیل نمایش قابل قبولی از خود نشان دهند و این نشان می‌دهد که والیبال ما راه پیشرفت را بازهم در پیش گرفته است. کولاکوویچ یک مربی خوب و کاربلد است که با آمدنش نشاط را به تیم آورده و از لحاظ فنی نیز تیم پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. کار تیمی خوب از ملی‌پوشان ما در این بازی‌ها نشان می‌دهد که این مربی توانسته کارآیی لازم را تا به اینجای کار داشته باشد. عملکرد تیم‌ملی در رقابت‌های بین قاره‌ای نشان داد که والیبال ایران بازهم می‌تواند در جهان شگفتی‌ساز شود.»