سرمربی ۶۴ ساله تیم‌ملی ایران می‌گوید وجدانش پیش خودش راحت است چراکه از کارنامه‌اش در ایران بسیار راضی است. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با روزنامه پرتغالی «دیاریو د نوتیسیاس» از شرایط زندگی در ایران می‌گوید: «این بستگی به چشم‌انداز موجود دارد چون من در کشوری زندگی می‌کنم که ۱۷ روزنامه ورزشی در آن وجود دارد، از این‌رو تاثیر رسانه‌ها در زمان حضور من در ایران بسیار زیاد بوده است، اگرچه عجیب است اما از زندگی در ایران راضی هستم چون ایران مناطق خشک و صحرایی زیادی دارد، اما کشور گل‌هاست. آنها زیاد به یکدیگر گل هدیه می‌دهند. کسی بدون گل به خانه دیگری نمی‌رود. همه جا هم گل فروخته می‌شود. گل بخشی از زندگی مردم ایران است. گاهی اوقات مردان با گفتن واژه «دوستت دارم» گل‌هایی به من هدیه می‌دهند و سه بوسه به‌صورت من می‌زنند و من کمی... (می‌خندد). در ساختمانی که زندگی می‌کنم، وقتی پس از بازی‌ها در حدود ساعت سه یا چهار صبح از هتل برمی‌گردم، همسایه‌هایم کلی گل برایم گذاشته‌اند.»

پس از آن کی‌روش از پیشنهادهایش در طول این مدت می‌گوید: «از الجزایر، آفریقای جنوبی، قطر و از چند تیم‌ملی که پیشنهادهای‌شان برای من خیلی جذاب بود، دعوتنامه داشتم، اما در فوتبال اغلب این ما نیستیم که تصمیم می‌گیریم. زمانی که پیشنهادی به ما می‌رسد، همیشه در دسترس نیستیم و آزاد نیستیم که تصمیم لازم را بگیریم. در مرحله جابه‌جایی از یک جام‌جهانی به جام‌جهانی دیگر من برای تصمیم‌گیری آزاد بودم و می‌توانستم مسیر جدیدی را برای خودم انتخاب کنم، اما ایران با صدای بلندتر صحبت کرد (اشاره به پیشنهاد بهتر ایران).»

او دومقطعی را یادآوری می‌کند که در آستانه فسخ قرارداد با ایران قرار داشت: «در واقع در دو مقطع این اتفاق در آستانه افتادن بود. دفعه اول در دوره جابه‌جایی بود، جایی که قرارداد من با تیم‌ملی ایران پس از جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل پایان یافته بود و باید تصمیم می‌گرفتم که آیا باید در ایران بمانم یا اینکه باید بروم. من همیشه روش ساده‌ای برای مذاکرات دارم و آن این است که همیشه در ابتدا مسائل فنی، فرهنگی و امکانات را مورد بحث قرار می‌دهم و در آخر مسائل مالی و شخصی و رابطه‌ام با باشگاه‌ها و تیم‌ها را مورد بحث قرار می‌دهم.

من به مسوولان فدراسیون فوتبال ایران گفتم برای من مهم نیست که بخواهم در مورد پیشنهاد تمدید قرارداد صحبت کنم و سوال اینجاست که آیا شما قادر هستید مسائل ساختاری را پیاده کنید که برای پیشرفت تیم‌ملی ایران ضروری است؟پس از جام ملت‌های آسیا در استرالیا، وعده‌هایی که داده شده بود، عملی نشد و به همین خاطر با رئیس فدراسیون صحبت کردم و گفتم با این شرایط ارزش ندارد که به کارم در تیم‌ملی ادامه بدهم، اما این بار رئیس فدراسیون هم ناامید شده بود و خودش هم می‌خواست از فدراسیون برود. حالا سرانجام به مرحله‌ای رسیده‌ایم که وعده‌ها در حال تحقق است. پس از کسب نتایج خوب و موفقیت تیم‌ملی، حالا وجدانم پیش خودم راحت است و زمانی که از ایران بروم، فوتبال این کشور به دو دوره تقسیم خواهد شد؛ یکی دوره قبل از کی‌روش و دیگری دوره بعد از کی‌روش.»