مراسم معرفی برترین‌های فوتسال ایران شنبه شب با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، محمدرضا داورزنی معاون وزارت ورزش، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک، علی کفاشیان رئیس کمیته فوتسال و مربیان و بازیکنان تیم‌های مختلف برگزار شد. در این مراسم علی‌اصغر حسن‌زاده به‌عنوان بهترین بازیکن مردان انتخاب شد و فهیمه زارعی نیز به‌عنوان بهترین بازیکن بانوان لیگ فوتسال کشور انتخاب و معرفی شد. احمد اسماعیل‌پور نیز به‌عنوان بهترین بازیکن تیم‌ملی فوتسال معرفی شد. عنوان بهترین مربی آقایان به رضا لک رسید و خانم رز جدیدزاده نیز بهترین مربی بانوان شد. از مهدی جاوید به‌عنوان آقای گل لیگ برتر فوتسال نیز تقدیر شد.

اما درحالی برترین‌های لیگ برتر فوتسال معرفی شدند که انتقادات بسیاری به نحوه انتخاب‌های سازمان لیگ وجود دارد. خبرگزاری «ایسنا» به بررسی موردی هر کدام از آیتم‌های این برنامه پرداخته و برخی انتخاب‌ها را صحیح ندانسته است. در یک نمونه به انتخاب نام وحید شمسایی برای نامزدی جایزه بهترین بازیکن اشاره شده و نوشته است: نامزدی این بازیکن درحالی است که شمسایی یک فصل کابوس‌وار را پشت‌سر گذاشت و خود نیز بارها اعلام کرد عملکرد مناسبی در لیگ ۹۵ نداشته است. همچنین سپهر محمدی به‌عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ انتخاب شد. اما مرسوم است دروازه‌بانی که کمترین گل خورده را داشته، بهترین شود. اگر چنین بود، علیرضا صمیمی این عنوان را کسب می‌کرد و در نهایت به این مورد اشاره شده که اصغر حسن‌زاده از گیتی‌پسند بهترین بازیکن شد درحالی که بسیاری از کارشناسان، جاوید را شایسته این عنوان می‌دانستند.

نکته عجیب درباره انتخاب بهترین بازیکن این است که رای‌گیری در این بخش انجام نشده و کمیته فوتسال به تنهایی این انتخاب را انجام داده است. استدلالی که باعث شد جایزه به حسن‌زاده برسد این بود که جاوید آقای گل شده و نباید دو جایزه ببرد. این در حالی است که معمولا این عنوان به آقای گل می‌رسد؛ همان‌طور که مهدی طارمی در لیگ برتر فوتبال در کنار آقای گلی، بهترین بازیکن نیز شد. اما این انتخاب‌ها در حالی صورت گرفت که سرمربی تیم‌ملی فوتسال ایران از عدم نظرخواهی از وی در مورد بهترین‌ها گلایه کرده است. سیدمحمد ناظم‌الشریعه در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، درباره برگزاری مراسم بهترین‌های فوتسال ایران گفت: «ابتدا باید بگویم تمام بازیکنانی که در تیم‌ملی حضور دارند، لایق هستند که به‌عنوان بهترین انتخاب شوند. با این حال بنده در جریان سازوکار انتخاب بهترین‌ها نبودم و تا آخرین لحظه نمی‌دانستم چه کسانی انتخاب خواهند شد. انتخاب بهترین‌های فوتسال دست هیات رئیسه سازمان لیگ بود و حتی از من هم نظرخواهی نکردند.»

یک سکه، پاداش برترین‌ها!

اما مراسم برترین‌های فوتسال در حالی برگزار شد که پاداش برگزیدگان چیزی شبیه یک شوخی بود، چیزی که شوخی‌اش هم جالب توجه نبود. به برترین‌های فوتسال در سال گذشته فقط یک سکه به‌عنوان پاداش پرداخت شده است. در جایی که همه از حمایت حرف زدند، پرداخت یک سکه بیشتر شبیه یک شوخی بود تا پاداش. شاید دراین مدت آن‌قدر به فوتسال بی‌توجهی شده که برای اهالی این رشته فقط صرف برگزاری این مراسم یک سورپرایز بود و اصلا به مقدار پاداش‌ها توجهی نشده است.