آخر هفته داغ سرخابی‌ها

دنیای اقتصاد: با پایان مسابقات مقدماتی جام‌جهانی، بار دیگر و به سرعت چرخ رقابت‌های باشگاهی در فوتبال ایران به گردش در می‌آید و تیم‌ها امروز، فردا و پس‌فردا در قالب دیدارهای لیگ و جام حذفی به مصاف هم می‌روند.

پرسپولیس متفاوت

پرسپولیسی‌ها به‌دلیل حضور در مراحل بالای لیگ قهرمانان آسیا با برنامه بسیار فشرده‌ای مواجه شده‌اند. درحالی که مسابقه هفته پنجم این تیم با گسترش‌فولاد به خاطر حضور پرتعداد بازیکنان سرخپوش در اردوی تیم‌ملی به تعویق افتاده بود، در نهایت قرمزها پذیرفتند که این بازی را در اولین زمان ممکن یعنی ۴۸ساعت پس از دیدار ایران و سوریه برگزار کنند تا برای بازی ۲۱شهریور با الاهلی عربستان فرصت استراحت کافی داشته باشند. به این ترتیب پرسپولیس درحالی امروز و از ساعت ۱۷:۱۵ به مصاف گسترش‌فولاد می‌رود که پنج بازیکن این تیم تا آخرین ساعات روز سه‌شنبه درگیر بازی ملی بودند. از بین آن پنج نفر، جلال حسینی اصلا به تبریز نرفته تا در تهران فیزیوتراپی کند، اما باید دید بین بیرانوند، طارمی، انصاری و وحید امیری که هر چهار نفر در بازی با سوریه هم به میدان رفتند، کدام بازیکن از سوی برانکو در ترکیب اصلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟ دیگر بدشانسی سرخ‌ها این است که بشار رسن هم سه‌شنبه در بازی عراق و امارات بیش از یک ساعت بازی کرده و او نیز در لیست مسابقه امروز جایی نخواهد داشت. در مجموع به‌نظر می‌رسد امروز بازیکنانی مثل سیامک نعمتی، گادوین منشا، شایان مصلح و صادق محرمی شانس بسیار بالایی برای حضور در ترکیب اصلی داشته باشند.

شیشه عمر منصوریان

فردا اما از سری مسابقات مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور، استقلال در یک بازی بسیار مهم باید به مصاف گل‌گهر سیرجان برود. این بازی از ساعت ۱۷:۴۵ روی چمن مصنوعی ورزشگاه اختصاصی گل‌گهر برگزار می‌شود و طبق اعلام هیات‌مدیره باشگاه استقلال، یکی از دو مسابقه‌ای است که کسب پیروزی در آن به‌عنوان تضمین بقای منصوریان قید شده است. استقلال برای بازی امروز با مشکلات بسیار زیادی مواجه است. این تیم یک لشکر مصدوم دارد که از بین آنها پژمان منتظری، خسرو حیدری، مجید حسینی، میلاد زکی‌پور، داریوش شجاعیان و سجاد شهباززاده به این بازی نخواهند رسید و وضعیت چند نفر دیگر هم در هاله‌ای از ابهام است. گل‌گهر با هدایت وینکو بگوویچ مربی اسبق پرسپولیس در دسته اول مسابقات لیگ برتر حاضر است و از چهار بازی، هفت امتیاز به‌دست آورده. مسابقات جام حذفی اما از امروز با برگزاری چهار مسابقه آغاز می‌شود که در مهم‌ترین آنها پدیده و تراکتورسازی و سپاهان و نفت آبادان با هم پیکار خواهند کرد. در همین چارچوب فردا هشت بازی دیگر انجام خواهد شد که مهم‌ترین آنها همین دیدار استقلال و گل‌گهر در سیرجان است. رقابت‌های این مرحله شنبه با پنج بازی به پایان می‌رسد که در مهم‌ترین آنها سپیدرود و ملوان دربی مهیج گیلان را برگزار خواهند کرد.