رجزخوانی برای فوتبال ایران

تیم‌ملی فوتبال کره‌جنوبی نهم شهریور ماه دریک بازی حساس باید در ورزشگاه سئول جام‌جهانی میزبان تیم‌ملی ایران باشد. تیم‌ملی فوتبال کره‌جنوبی اصلا شرایط مناسبی برای صعود به جام‌جهانی ندارد. ۳۶ سال است که کره تقریبا به راحتی مسافر جام‌جهانی بوده است، ولی این بار شرایط طوری است که احتمال نرسیدن این تیم به جام‌جهانی وجود دارد. دو بازی حساس برابر تیم‌های ملی ایران و ازبکستان سرنوشت کره‌جنوبی و سرمربی این تیم یعنی شین تائه یونگ را مشخص خواهد کرد. ایران با ۲۰ امتیاز صدرنشین گروه A است و صعود خود را به جام‌جهانی ۲۰۱۸ قطعی کرده اما کره‌جنوبی ۱۳امتیازی در رتبه دوم جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

در این میان به‌نظر می‌رسد کره‌ای‌ها دست به هر کاری می‌زنند تا سه امتیاز بازی برابر تیم‌ملی ایران را به‌دست بیاورند و بعد از مدت‌ها شکست را به تیم کارلوس کی‌روش تحمیل کنند. اولین اقدام کره‌ای‌ها این بود که ورزشگاه خودشان را تغییر دهند و بزرگ‌ترین ورزشگاه آماده یعنی سئول را میزبان بازی با تیم‌ملی فوتبال ایران معرفی کنند. علاوه بر اینکه فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی پرچم‌های رایگان در اختیار هواداران این کشور قرار می‌دهد تا ورزشگاه یکدست قرمزپوش شود، وزارت کار کره هم اعلام کرده افرادی که برای تماشای بازی تیم‌های ملی کره و ایران به ورزشگاه بروند، علاوه بر گرفتن مزایا، در هنگام حضور ورزشگاه ساعت کاری برای آنها لحاظ خواهد شد. رسانه‌های کره‌جنوبی از بازی این کشور با ایران به‌عنوان «جنگ ایرانی» نام بردند و اخیرا در اقدامی عجیب فدراسیون فوتبال کره از هواداران خواست تا تمام طول ۹۰ ‌دقیقه به‌صورت ایستاده تیم‌شان را تشویق کنند.

جو‌سازی رسانه‌های کره‌ای

در آستانه ورود تیم‌ملی فوتبال کشورمان به این کشور یک رسانه‌ کره‌جنوبی از شرایط سخت تمرینی شاگردان کارلوس کی‌روش خبر داد. سایت سئول نوشت: ایران در حال رسیدن به کره‌جنوبی است و فدراسیون فوتبال ورزشگاه بسیار خوبی را برای تمرینات این تیم در نظر گرفته است. ایران این‌ بار کمی شرایط سخت تمرینی دارد، زیرا ۱۲ بازیکن بین‌المللی ایران با تاخیر یک‌روزه وارد کره‌جنوبی می‌شوند. اولین تمرین کامل ایران روز یکشنبه برگزار خواهد شد.

کی‌روش، مهم‌ترین چهره فوتبال ایران

یک سایت دیگر کره‌ای در گزارشی به حضور کارلوس کی‌روش در تیم‌ملی ایران پرداخته و تاکید کرده اقتدار این مربی در این بازی باید شکسته شود. سایت اولسان نوشت: «کارلوس کی‌روش مهم‌ترین چهره در تغییر فوتبال ایران بوده است که توانسته به‌طور کلی ایران را متحول کند و به برترین تیم آسیا تبدیل کند. عملکرد خوب کی‌روش در تیم‌ملی ایران باعث شده که ایران به راحتی جواز حضور در جام‌جهانی را به دست بیاورد و این برای اولین بار است که ایران توانسته به دو دوره پیاپی جام‌جهانی راه یابد. او مانند کوهی است که باید ریخته شود و این بار تیم‌ملی کره‌جنوبی فرصت دارد تا با برد در دیدار خانگی به این مهم دست یابد و ایران را شکست دهد.» سایت چوسان کره‌جنوبی نیز نوشت: «کارلوس کی‌روش با مشت‌های گره کرده به مصاف کره‌جنوبی آمد و هر دو سرمربی پیش از آغاز بازی نبرد استرس‌آوری داشتند. از او خاطره و احساس خوبی در اذهان کره‌ای‌ها باقی نمانده است.» رسانه‌های کره‌ای در حالی به رجزخوانی برابر کی‌روش و تیم‌ملی فوتبال ایران پرداختند که در سال‌های اخیر همواره از تیم‌ملی فوتبال ایران شکست خورده و سرخورده شده‌اند.