ماجرای مهرداد میناوند و حرف‌های عجیبش درمورد علیرضا منصوریان و مهدی رحمتی بازهم سرفصل تفاوت کری‌خوانی و شوخی را در ادبیات فوتبالی ایران باز کرده است. آنجا که طرفین دعوا هرکدام از تعبیری برای رفتار خود استفاده می‌کنند. مهرداد میناوند اصرار دارد حرف‌هایش یک نظر شخصی و درحد شوخی بوده است و به طرف مقابل تذکر می‌دهد که «جنبه» خود را افزایش دهد. طرفداران او را هم که پرسپولیسی‌ها تشکیل می‌دهند کری‌هایی از این دست را طبیعی می‌دانند. البته طرفداران طرف مقابل هم این ادبیات را توهین تلقی کرده و همین تقابل، فضای مجازی را به صحنه رویارویی طرفین با چاشنی الفاظ بالای ۱۸ سال تبدیل کرده است. اما نکته اینجا است که مرز بار یکی میان کری و توهین وجود دارد که عبور از آن جنجال‌هایی از این دست را به وجود می‌آورد.

قاطبه منتقدان حرف میناوند که اتفاقا از بزرگان فوتبال هم هستند و در میان آنها پرسپولیسی‌های سرشناسی هم قرار دارند براین باورند تا آنجا که میناوند می‌گوید منصوریان را مربی خوبی نمی‌داند یک اظهارنظر شخصی است که از او به‌عنوان یک کارشناس و فوتبالیست ملی پذیرفتنی است اما وقتی سراغ الفاظی عجیب مثل «شیشعلی» می‌رود و در مقام مقایسه عابدزاده را عقاب می‌داند و به رحمتی لقب دیگری می‌دهد کار از یک کری ساده گذشته و جنبه توهین پیداکرده است. توهینی که نمی‌توان از طرف مقابل هم انتظار سعه‌صدر در مورد آن را داشت.

درحالی‌ که میناوند در آخرین پست اینستاگرامی‌اش از ظرفیت پروین در شوخی گفته بود و به این بهانه از استقلالی‌ها خواسته بود ظرفیت خود را بالاتر ببرند اما به‌نظر می‌رسد سلطان هم دیگر چندان دل خوشی از شوخی‌های او که در قالب تقلید صدایش بوده ندارد. پروین به خبرگزاری «ایلنا» گفته: «فکر می‌کنم میناوند یک کم شورش را در آورده است. یک‌کم باید مواظب باشد در جایی که حضور دارد هر حرفی را نزند. البته من این برنامه را ندیدم او باید یک کمی ملاحظه کند و جلوی دهانش را بگیرد. این‌طوری نیست که هر جا بنشیند و هر حرفی را می‌زند و چهار نفر وساطت کنند. تلویزیون حداقل ۲۰ میلیون بیننده دارد. این خوب نیست که او حرفی بزند و چهار نفر بخندند. برای فوتبالیست تیم ملی این حرکت بد است.» پروین چنان عصبانی است که حتی حاضر نیست نقش میانجی را هم ایفا کند: «من هیچ پادرمیانی‌ای در این خصوص نخواهم کرد.»

نقد دیگر بر این داستان کشیده شدن ماجرا به سکوها است. بسیاری معتقدند فضای ملتهب سکوهای ورزشگاه‌ها بی‌ارتباط با فضای پرتنش میان چهره‌های فوتبالی و اتفاقاتی از این دست نیست. پرویز مظلومی که خود زمانی از حرکت توهین‌آمیز علی ضیا، مجری تلویزیون با خودش گذشت کرده بود از منصوریان می‌خواهد برای پرهیز از چنین تنش‌هایی در استادیوم از حق خود در شکایت بگذرد: «مگر غیر از این است که بازیکنان استقلال و پرسپولیس همین حالا با هم رفت و آمد دارند؟ اگر ما فوتبالی‌ها حرمت یکدیگر را حفظ نکنیم چگونه تماشاگران روی سکوها به هم فحاشی نکنند؟ میناوند پسر خوبی است و من از او می‌خواهم عذرخواهی کند و غائله را ختم به خیر کند. درست است که او پرسپولیسی است اما اگر قرار باشد استقلالی‌ها هم جواب او را بدهند ممکن است تنش ایجاد شود و بازتاب خوبی در جامعه نداشته باشد. استقلال میلیون‌ها هوادار دارد و درست نیست که با زدن این‌حرف‌ها برای هواداران استقلال حساسیت درست کند.»