با وجود پشت‌سر گذاشتن ۳ هفته از لیگ برتر فوتبال ایران، همچنان یکی از باشگاه‌های این لیگ بلاتکلیف است و وضعیت بدی دارد. بازیکنان تیم نفت تهران که از روز جمعه به‌خاطرعدم پرداخت مطالبات‌شان اعتصاب کرده بودند، دیروز بار دیگر حاضر به تمرین نشدند تا این باشگاه هرچه بیشتر در حاشیه فرو رود. باشگاه نفت تهران که یکی از نمایندگان کشورمان در آسیا خواهد بود فصل قبل نیز شرایط مالی مناسبی نداشت و علی دایی بارها از شرایط بد نفت انتقاد کرده بود. با شروع لیگ هفدهم اداره‌کنندگان این باشگاه با علی کریمی به توافق رسیدند اما این مربی نیز بعد از حضوری کوتاه‌مدت، وقتی متوجه مشکلات عدیده این باشگاه شد عطای کار را به لقایش بخشید و حمید درخشان جانشین وی شد.

درخشان نیز بیشتر از سه هفته نتوانست مشکلات را تحمل کند و با مصاحبه‌ای که چند روز پیش انجام داد مدیران این باشگاه را تهدید به جدایی کرد: «مشکلاتی در باشگاه وجود دارد که در اختیار من نیست و من نمی‌توانم آن را رفع و رجوع کنم. وقتی به تعهداتی که به بازیکنان داده شده عمل نمی‌شود شرایط روحی آنها هم دچار افت می‌شود. این شرایطی که ما داریم در شأن هیچ تیم لیگ برتری نیست، چه برسد به ما که نماینده ایران در آسیا هستیم و باید از اعتبار فوتبال ایران در این رقابت‌ها دفاع کنیم. وقتی شرایط درست نشود از دست من به‌عنوان سرمربی کاری برنمی‌آید و وقتی نتوانم کاری انجام دهم، ماندنم بی‌فایده خواهد بود.»

حکم توقیف اموال باشگاه

در همین حال یکی از طلبکاران با شکایت ازاین باشگاه،‌ حکم توقیف اموال نفتی‌ها را دریافت کرد. پس از کش و قوس‌های فراوان بین طلبکاران نفت و مسوولان این باشگاه، در نهایت یکی از طلبکاران نفت با دریافت حکم توقیف اموال از شعبه اجرای احکام مدنی مجتمع قضایی شهید بهشتی، برای اجرای این حکم چهارشنبه هفته جاری به محل این باشگاه خواهد رفت. عباسی که این شکایت را از باشگاه نفت کرده از نیروهای خدماتی باشگاه است و مبلغ ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از نفت طلب دارد.او چهارشنبه برای اجرای حکم به محل این باشگاه می‌رود اما مسوولان باشگاه نفت به او قول داده‌اند که زودتر از موعد طلبش را پرداخت کنند.

هشدار جدی فدراسیون فوتبال

فدراسیون فوتبال کشورمان نیز که تا الان با مشکلات عجیب و غریب این باشگاه مدارا کرده به نفتی‌ها هشدار داده که اگر مشکلات مالی‌ را حل نکنند از لیگ هفدهم کنار گذاشته می‌شوند. این باشگاه دیروز با هشدار جدی فدراسیون فوتبال مواجه شد. فدراسیون به باشگاه نفت اعلام کرد که اگر تعهدات مالی‌اش را عملی نکند، از لیگ امسال حذف می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد، تمام بازی‌های این تیم با نتیجه ۳ بر صفر به سود تیم‌های حریف اعلام می‌شود. از طرف دیگر وزارت نفت به شرکت بهنام پیشرو هشدار داده که اگر نتواند مشکلات این باشگاه را حل کند، تیم را از این شرکت پس می‌گیرد.