فقط فوتبال نیست که این روزها از بی‌پولی رنج می‌برد. با توجه به شیوع مشکلات مالی در ورزش ایران فدراسیون‌ها یکی پس از دیگری درگیر حواشی گوناگون می‌شوند. علیرضا رحیمی که مدت زیادی از ریاست وی در فدراسیون هندبال نمی‌گذشت، مدتی پیش به دلیل برخی مشکلات و البته بدهی‌های فراوان این فدراسیون از سمت خود استعفا کرد. وزارت ورزش در گام اول از پذیرفتن این استعفا خودداری کرد اما ظاهرا رحیمی با اصرار‌های خود برای عدم کار دراین فدراسیون، وزارت ورزش را مجبور کرد در روزهای آینده برای این فدراسیون سرپرست تعیین کند. موضوعی که رئیس فعلی فدراسیون هندبال نیز به آن تاکید دارد.

علیرضا رحیمی، رئیس فدراسیون هندبال در این‌خصوص به «ایسنا» گفت: «درست است استعفا داده‌ام اما نمی‌توان فدراسیون را تعطیل کرد. منتظر هستم که نفر بعدی معرفی شود اما تا آن موقع نباید کارهای فدراسیون تعطیل شود.» او در ادامه درباره علت استعفای خود خاطرنشان کرد: «علاوه بر بدهی‌های موجود در فدراسیون حواشی و مشکلات دیگری نیز وجود داشت. نمی‌خواهم درمورد دلیل این تصمیم صحبت کنم، اما واقعا در این چند ماه اندازه ٥ سال دوندگی کردم، اما ظاهرا مشکلات هندبال حل‌شدنی نیست.» گفته می‌شود حدود ۳ میلیارد بدهی داخلی ناشی از برپایی جام نهاد ریاست‌جمهوری در مشهد است که ابوالحسن مهدوی، رئیس پیشین هندبال روی دست این فدراسیون گذاشت؛ همچنین ۶۱ هزار دلار بدهی خارجی بخشی از بدهی‌های مدیران قبلی هندبال ایران است.

محمدرضا رجبی، دبیر فدراسیون هندبال در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در دفاع از کار رحیمی گفت: «بدهی این مجموعه نزدیک به سه میلیارد و نیم است. در این مدت با پولی که به‌عنوان بودجه به فدراسیون تزریق شده بود، بدهی‌های بین‌المللی و آسیایی‌ها که قرار بود در سه قسط پرداخت شود را پرداخت کردیم. اما بدهی‌های فدراسیون پابرجاست.» دبیر فدراسیون هندبال تصریح کرد: «یکی از دلایل استعفای رحیمی بدهی‌های میلیاردی ما بوده است اما دلیل عمده آن حواشی مربوط به فدراسیون بوده که بسیار پررنگ‌تر است و این حواشی از سوی این نفرات دست از سر هندبال برنداشته است. این مساله را به وزارت ورزش اطلاع داده‌ایم. امیدواریم وزارت ورزش به‌زودی به این مساله ورود و مشکل را حل کند تا علیرضا رحیمی دلگرم شود.»

عدم ثبات مدیریت

علیرضا حبیبی، مربی تیم‌ملی هندبال نیز معتقد است که عدم ثبات مدیریت در راس فدراسیون هندبال در سال‌های اخیر بالاترین ضربه را به این رشته وارد کرده است: «طی دو سال گذشته حدود چهار رئیس و سرپرست جابه‌جا شده‌اند و هنگامی که کشورهای اروپایی و دیگر کشورها از این موضوع مطلع می‌شوند، برایشان تعجب بر‌انگیز است. همین عدم‌ثبات سبب شده که برنامه‌های فدراسیون هندبال به خوبی انجام و اجرایی نشود..»

قول وزارتخانه

محمدرضا داورزنی، معاون قهرمانی وزیر ورزش و جوانان درباره بدهی‌های این فدراسیون مدتی پیش گفته بود: «دوستان از لحاظ بدهی‌ها جو سنگینی را در این فدراسیون به‌وجود آوردند که باعث ناراحتی رحیمی شده و او اعلام کرده نمی‌تواند با این وضعیت کار کند. در این‌خصوص با وزیر صحبت کردم و تلاش می‌کنیم تا قسمتی از بدهی‌های هندبال را تامین ‌کنیم.»