در مرز جاودانگی - ۱۰ مرداد ۹۶

دنیای اقتصاد: او حالا ستاره بی‌چون و چرای فوتبال ایران است. درحالی‌که زمان زیادی از تولد و معرفی مهدی طارمی در فوتبال ایران نگذشته است او مرزهای موفقیت را یکی پس از دیگری پشت سرمی‌گذارد. دبل در عنوان آقای گل لیگ و بعد از آن بهترین بازیکن فوتبال ایران دستاورد کوچکی برای بازیکن جوان قرمزها نیست.کسی که می‌رود تا نام خود را در تالار مشاهیر باشگاه پرسپولیس جاودانه کند. او امروز و در آستانه چهارمین فصل حضور در پرسپولیس با ۵۰ گل زده برای این تیم ششمین گلزن برتر تاریخ باشگاه است و توانسته از بزرگانی مثل دایی و کریم باقری عبور کند. اگرچه فاصله تا بهترین گلزنان یعنی پیوس با ۱۵۳ گل و علی پروین با ۹۵ گل زیاد است اما او فقط ۹ گل می‌خواهد تا از ناصر محمدخانی عبور کند و تا کلانی و ایرانپاک که ۷۱ و ۷۴ گل زده‌اند هم به اندازه تکرار آقای گلی درهمین فصل فاصله دارد. هت تریک در آقای گلی هرگز در تاریخ لیگ برتر رخ نداده و این دستاورد که طارمی قولش را داده می‌تواند جنس افتخارات او را تکمیل کند.او حالا خودش این تعهد و مطالبه را برای خود ایجاد کرده است. او بعد از تشکر از همبازی‌هایش می‌گوید: «از مربیانم ممنون هستم که در این راه به من کمک زیادی کردند تا بتوانم برای دومین سال پیاپی آقای گل ایران شوم. خوشحالم که این اتفاق برای دومین سال متوالی روی داد و هواداران پرسپولیس مطمئن باشند که امسال تمام تلاشم را می‌کنم تا بتوانم برای سومین سال متوالی آقای گل لیگ ایران شده و در تاریخ فوتبال ایران ماندگار شوم. مطمئن باشید تمام تلاشم را می‌کنم تا علاوه بر موفقیت در پرسپولیس بتوانم با سومین آقای گلی پیاپی تاریخ‌ساز شوم.»

بهترین بازیکن آسیا می‌شود

او حالا پای یک بزنگاه تاریخی هم قرار دارد و اگرچه به آرزویش یعنی لژیونر شدن نرسید اما این فرصت را دارد تا باقهرمانی با پرسپولیس در آسیا یک عنوان فردی دیگر را هم کسب کند: «به هر حال همه عملکرد ما زیر ذره‌بین است. برای رسیدن به‌عنوان بهترین بازیکن سال آسیا اگر همراه با پرسپولیس در آسیا به فینال برسیم مطمئنا شانس زیادی برای رسیدن به این عنوان دارم، چراکه معمولا طی سال‌های اخیر بهترین بازیکن سال آسیا از تیمی انتخاب می‌شود که به فینال آسیا رفته باشد. مطمئن هستم اگر پرسپولیس قهرمان آسیا شود، من هم می‌توانم بهترین بازیکن سال آسیا شوم. مطمئنا من و همه بازیکنان پرسپولیس تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا این اتفاق رخ دهد. خوشحالم که برای پرسپولیس بازیکن موثری بودم و امیدوارم که روند گلزنی‌ام را ادامه دهم تا بتوانیم با پرسپولیس قهرمان آسیا شویم.» متوجه باشید بزرگانی مثل خداداد عزیزی، علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی به این مهم رسیده‌اند و آخرین بار هم بیش از ۱۰ سال پیش این اتفاق رخ داده وگرچه سازوکار این انتخاب با نقدهای بسیار همراه است اما برکسی پوشیده نیست که این عنوان افتخاری بزرگ برای هر بازیکن است و بازاری بزرگ را برای او در سطح قاره و حتی بیرون از آن به وجود خواهد آورد.

آقای گل شاکی است؟

چالش‌های آقای گل فوتبال ایران دراوج دوران فنی کم نیست او بعد از سونامی تصمیم‌گیری برای ماندن و رفتن تن به ماندن داد اما با چالشی بزرگ با باشگاه مواجه شد. ماجرایی که چند مصاحبه آتشین از طرفین را به همراه داشت. حالا تمام رفتار و کردار او به‌شدت زیر ذره‌بین است. تا آنجا که شایع شد آقای گل عصبانی حتی برای تشویقش در حین تمرین تیم هم تره خرد نمی‌کند: «چه کسی گفته من از تشویق هواداران ناراحت می‌شوم؟ من به هیچ عنوان از تشویق‌های هواداران ناراحت نیستم و آنها بودند که با حمایت‌ها و تشویق‌هایشان من را به اینجا رساندند. مطمئنا آنها هر چه می‌خواهند می‌گویند و من از کسی ناراحت نیستم و به همه آنها احترام می‌گذارم. من که نمی‌توانم ۴۰ میلیون هوادار را از خودم راضی نگه دارم اما همه آنها را دوست دارم و برایم مورد احترام هستند. مطمئنا در هر خانواده‌ای بین اعضای آن اختلاف‌نظر به‌وجود می‌آید و درگیری اخیر سکوها هم موضوع خاصی نبود که برخی رسانه‌ها برای جذب مخاطب بیشتر از من مایه می‌گذارند. مطمئنا هواداران می‌توانند اخبار صحیح مربوط به پرسپولیس را از رسانه‌های مطرح دنبال کنند و این‌طور نباشد که برخی رسانه‌ها برای جذب مخاطب و کلیک خوردن بیشتر چنین مسائل نادرستی را مطرح می‌کنند.»

بهترین‌های فوتبال ایران درلیگ پانزدهم:

آقای گل: مهدی طارمی از تیم پرسپولیس

مرد سال فوتبال: مهدی طارمی از تیم پرسپولیس

بهترین تیم: پرسپولیس

برترین سرمربی: برانکو ایوانکوویچ از تیم پرسپولیس

برترین هافبک: امید ابراهیمی از تیم استقلال

بهترین پاسور: ایمان مبعلی از تیم نفت تهران

بهترین مدافع: سیدجلال حسینی از تیم پرسپولیس

برترین دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند از تیم پرسپولیس

پدیده لیگ: امید نورافکن از تیم استقلال

بازیکن اخلاق: محمدرضا پورمحمد از تیم صنعت نفت آبادان

برترین تیم اخلاق: ذوب‌آهن

برترین داور: علیرضا فغانی

برترین کمک داور: رضا سخندان

برترین هیات فوتبال استان: خوزستان