خواب در ایستگاه قطار

تیم‌ملی کاراته ایران چند روز قبل در بازی‌های جهانی لهستان شرکت کرد و توانست با یک طلا و ۴ نقره بهترین نتیجه تاریخ ایران در این مسابقات را کسب کند. بعد از گذشت چند روز از بازگشت این تیم، تصاویری از ملی‌پوشان ایرانی در لهستان منتشر شده که به شکل عجیبی روی زمین و کنار ایستگاه قطار استراحت می‌کنند. این موضوع بازتاب منفی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی کشورمان داشته است. شهرام هروی، سرمربی تیم‌ملی در این باره به ورزش سه می‌گوید: «این تصویر مربوط به زمانی است که ما از شهر ورشو باید با قطار خودمان را به شهر ورسلاو می‌رساندیم. ابتدا ما به اوکراین رفتیم و از آنجا خودمان را به ورشو رساندیم و به‌خاطر اینکه بازی‌ها در شهر دیگری بود،‌ مجبور بودیم با قطار به آن شهر برویم.

مشکل خاصی نبود و ملی‌پوشان تا رسیدن قطار مشغول استراحت بودند و این تصویر آنجا گرفته شده است. اما در ادامه ما به یکی از بهترین هتل‌های شهر ورسلاو رفتیم. به هر حال بر اثر خستگی چنین اتفاقی رخ داده و فدراسیون نیز در آن تقصیری نداشته است.» وی در ادامه از وضعیت اسفبار امکانات میزبان برای اسکان ورزشکاران خبر می‌دهد: «وقتی به شهر محل برگزاری مسابقات رسیدیم، میزبان برای تیم‌ها محلی را در نظر گرفته بود تا تمام نفرات آنجا اسکان داشته باشند. وضعیت این محل که شبیه خوابگاه دانشجویی بود، افتضاح بود. به همین دلیل فدراسیون تصمیم گرفت برای ما محل جداگانه‌ای را در نظر بگیرد و ما به یکی از بهترین هتل‌های شهر ورسلاو رفتیم، با اینکه تقریبا تمام تیم‌ها در همان خوابگاه دانشجویی مستقر بودند.»

اما دو بازیکن دیگر تیم‌ملی نیز حرف‌های سرمربی را تایید کردند تا نشان دهند همه چیز گل و بلبل بوده است! حمیده عباسعلی، ملی‌پوش بانوان که به بازی‌های جهانی رفته بود در این خصوص گفت: «شرایط ما در لهستان خوب بود و ما فقط وقفه چند ساعته در ایستگاه قطار داشتیم. چون باید از پایتخت لهستان به شهر محل برگزاری بازی‌ها می‌رفتیم، تنها مسیر ممکن استفاده از قطار بود و چاره دیگری وجود نداشت و باید منتظر رسیدن قطار می‌شدیم. این عکسی که منتشر شده است به دلیل اینکه ما سفر طولانی را در پیش داشتیم و ملی‌پوشان خسته بودند یک وقفه چند ساعته در ایستگاه قطار داشتیم و حقیقت ماجرا این چیزی نیست که در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها منتشر شده است. شرایط ما در لهستان خوب بود.»

ذبیح‌الله پورشیب نیز می‌گوید: «من درآن زمان که این عکس منتشر شده همراه با تیم‌ملی نبودم چون پرواز من از دیگر ملی‌پوشان به لهستان زودتر انجام گرفت. ولی به‌خاطر ناهماهنگی در انتخاب بلیت از ورشو این اتفاق افتاد و ملی‌پوشان به ناچار در ایستگاه قطار ساعاتی را گذراندند. برخی درخصوص این خبر بزرگنمایی کردند که موفقیت فدراسیون کاراته را زیرسوال ببرند. متاسفانه مسوولان برگزاری مسابقات محل نامناسبی را برای استراحت ورزشکاران کشورهای مختلف در نظر گرفته بودند، ولی آقای عاشوری و هروی بدون اینکه اعتراض ملی‌پوشان را بشنوند در همان روز اول بهترین هتل شهر را برای ما گرفتند تا ملی‌پوشان با خیال راحت آماده حضور در مسابقات شوند.»