شروع پرحاشیه

دنیای اقتصاد: پرسپولیس لیگ را درکلاس یک قهرمان آغاز کرد و تیم قدرتمند فولاد را با دوگل وحید امیری و شجاع خلیل‌زاده شکست داد. البته که این بازی نکات فنی و قابل بحث بسیار داشت اما تازه بعد از سوت پایان بازی بود که آتش‌بازی ستاره‌های این تیم در میکسدزون آغاز شد. ماجرا بازهم به اختلافات مالی برمی‌گشت و آنجا که بعد از گلایه‌های طارمی یکی از مسوولان بلندپایه باشگاه پرسپولیس البته بدون ذکر نام با روزنامه گل مصاحبه‌ای توفانی انجام داد و اعلام کرد اجازه نخواهند داد طارمی و مسلمان تیم را به هم بریزند و اگر شرایط به‌همین منوال باشد این دوبازیکن سال آخر حضورشان در پرسپولیس است. این اظهارنظر ستاره‌های تیم را به شدت عصبانی کرد تا آنجا که طارمی و مسلمان درکنار هم علیه شخص مصاحبه‌کننده و باشگاه موضع گرفتند و او را به مصاف رودررو دعوت کردند. ابتدا طارمی خطاب به خبرنگاران می‌گوید: «اگر شما دو ماه حقوق نگیرید، صحبت نمی‌کنید؟ دو سال است که حرفی نزده‌ایم و گفتیم مدیریت فلان شخص خوب است. آیا حمایت نکردیم؟ نتیجه‌اش قهرمان شدن ما بود، اما ما هم طاقتی داریم. راه می‌رویم باشگاه جریمه می‌کند. لباس نداشته باشیم باشگاه جریمه می‌کند. پول که نمی‌دهند، جریمه هم می‌کنند.»

او حتی پای سرمربی را هم وسط کشیده: «این مسائل در بازی کردن ما تاثیری ندارد. به سرمربی هم گفتم که اگر در تمرینات و بازی‌ها دید که من و مسلمان کم‌کاری کردیم، بگوید. سرمربی خودش گفت ما خوب تمرین می‌کنیم. امروز هم دیدید که فولاد را شکست دادیم و آنها یک موقعیت هم نداشتند. بنابراین ما بازیکنان خوبی بودیم. نه تنها ما دو نفر، بلکه هر ۱۱ بازیکن خوب بودند.» در همین حین مسلمان هم وارد بحث شده و مقابل شخصی که علیه آنها موضع گرفته واکنش تندی نشان می‌دهد: «آن شخصی که از طرف باشگاه پرسپولیس مسوول است و چنین مصاحبه‌ای کرده، وجود دارد رودررو صحبت کند. عملکرد من از نظر مردم و نظرسنجی‌ها مشخص است که در دو سال اخیر بهترین بازی‌هایم را انجام داده‌ام. مهدی (طارمی) نیز دو سال آقای گل است. چرا یک روز پیش از دیدار با فولاد علیه من و طارمی صحبت می‌کنید؟ اگر من و مهدی تیم را به‌هم ریخته‌ایم چرا عملکردمان خوب بوده است؟ کسی که در رابطه با سرمربی ما و همچنین من و مهدی صحبت کرده بی‌وجود است. اگر وجود دارد رودررو صحبت کند. چرا پنهانی مصاحبه می‌کند؟ چرا سر تمرین با ما صحبت نمی‌کند و باید صحبت‌های او را در رسانه‌ها بخوانیم؟»

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سوال که فرد مورد نظر چه کسی است، گفت: «نمی‌دانم چه کسی است، اما هر کسی که هست در پرسپولیس مسوولیت دارد. مطمئنم که چون در مورد پول صحبت کرده‌ایم جریمه‌مان می‌کنند.» به‌نظر می‌رسد اعداد مطرح شده در اردوگاه رقیب باعث دلخوری پرسپولیسی‌ها از شرایطشان شده: «ما اسمی نمی‌آوریم، اما باید بدانیم که چه کسی است که خط می‌دهد. ۵۰، ۶۰ درصد از آپشن قراردادهای ما پرداخت نشده است. این در حالی است که استقلالی‌ها یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قرارداد بسته بودند. به ما گفتند که یک میلیارد قرارداد می‌بندیم، هر چند که بیشتر قراردادها ۹۵۰ میلیون تومان بود. در قراردادمان قید شده بود که برای کسب عنوان قهرمانی فلان مبلغ را می‌دهند که به ۵۰، ۶۰ درصد آپشن‌های ما مربوط می‌شد. بله صددرصد پول قراردادهای ما پرداخت شده اما ۵۰، ‌۶۰ درصد آپشن‌ها جزو قرارداد نیست؟ چطور بازیکنان استقلال یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قرارداد می‌بندند، اما ما باید ۹۵۰ میلیون تومان قرارداد ببندیم؟ قهرمان نشویم می‌گویند لیاقت‌تان همین است. قهرمان شویم باز هم می‌گویند شرایط همین است. من می‌دانم به خاطر صحبت‌هایی که کردیم فردا هم صددرصد جریمه می‌شویم.»

مسلمان هم عینا همین حرف‌ها را زده و به طعنه می‌گوید به‌نظر می‌رسد آنها برای خیریه بازی می‌کنند: «قراردادهای ما مشخص است. برای بازیکنی مثل داریوش شجاعیان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بابت رضایت‌نامه و یک میلیارد و خرده‌ای نیز به خودش داده‌اند. مطمئنم با حرف‌هایی که می‌زنیم جریمه هم خواهیم شد، چراکه ظاهرا نباید درباره پول صحبت کنیم و گویا برای خیریه بازی می‌کنیم!» باید دید درحالی‌که پرسپولیس از نظر فنی تیم تکامل‌یافته‌ای به‌نظر می‌رسد اختلافات درونی اجازه تکرار موفقیت سال قبل را به این تیم خواهد داد یا نه.

سایرنتایج روز اول از هفته اول مسابقات لیگ

سیاه‌جامگان ۲........................................ ذوب‌آهن ۲

استقلال خوزستان یک.......... تراکتورسازی صفر

نفت تهران ۲............................ سپیدرود رشت یک