دوگانگی منصوریان و فدراسیون

دنیای اقتصاد: در فاصله پنج روز تا آغاز مسابقات لیگ هفدهم، حکم کمیته انضباطی علیه سه بازیکن استقلال، مسوولان این باشگاه را شوکه کرد. تیم ملی امید کشورمان در حالی غروب دیروز دومین و آخرین مسابقه‌اش را در چارچوب مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در بیشکک قزاقستان برگزار کرد که باشگاه استقلال حاضر نشد سه بازیکن دعوت شده‌اش را در اختیار این تیم قرار بدهد. حالا هم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال وارد گود شده و این سه بازیکن را فعلا از حضور در مسابقات لیگ برتر محروم کرده است. اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در این مورد گفته است: «کمیته انضباطی با استفاده از اختیارات قانونی و استناد به ماده ۳۲ آیین‌نامه انضباطی، دستور موقت محرومیت مهدی قائدی، امید نورافکن و سیدمجید حسینی از مسابقات رسمی باشگاه استقلال را اعلام می‌کند.» جالب است بدانید مقرر شده جلسه بررسی این پرونده روز نهم مرداد برگزار شود و به این ترتیب سه بازیکن جوان استقلال حداقل بازی هفته نخست برابر نفت آبادان را که ششم مرداد برگزار می‌شود، از دست خواهند داد!

قربانیان دربی برگزار نشده

خودداری باشگاه استقلال از آزاد کردن سه بازیکن جوان این تیم برای حضور در تیم ملی امید، در حالی اتفاق افتاد که فصل هنوز شروع نشده و آبی‌ها حتی یک مسابقه رسمی هم در این مدت نداشتند. علیرضا منصوریان که پیش‌تر در حساس‌ترین مقطع ممکن و در حالی که امید ابراهیمی هم مصدوم بود قید استفاده از امید نورافکن را در دو بازی سرنوشت‌ساز برابر العین امارات زد تا آنها با تیم امید به مسابقات جهانی اعزام شوند، این بار در یک کنداکتور خالی و مناسب سه بازیکن تیمش را به تیم ملی نداد تا حالا این دردسر درست شود. البته به نظر می‌رسد منصوریان قصد داشت با این تصمیم ترکیب کاملش را برای برگزاری دربی دوستانه در آلمان حفظ کند؛ مسابقه‌ای که در نهایت برگزار نشد و فقط خساراتش به جا ماند!

تناقض در رفتار کمیته انضباطی

البته این فقط منصوریان نیست که دچار دوگانگی رفتار شده و کار دست تیمش داده؛ چه اینکه همین تناقض در رویکرد کمیته انضباطی هم دیده می‌شود. محرومیت سه بازیکن استقلال به دلیل عدم همراهی تیم امید در حالی اعلام شده که باشگاه تراکتورسازی نیز از حضور یکی از بازیکنانش در همین اردو جلوگیری کرد، اما حالا با هیچ محرومیتی مواجه نشده است. عارف آغاسی نام مدافع میانی جوان تراکتور است که ابتدا در اردوی تیم امید حاضر شد، اما بعد از مصدومیت شدید هادی محمدی از سوی تراکتورسازان پس گرفته شد! اینکه چرا خبری از جریمه تراکتور نیست یا اینکه چرا قبلا پرسپولیس در یک مقطع از حضور رضا کرملاچعب در تیم امید جلوگیری کرد و جریمه نشد، جزو ابهامات حکم است. به همین دلیل هم توفیقی، از مسوولان باشگاه استقلال در این مورد می‌گوید: «اگر این موضوع قانون بوده چرا سال گذشته اجرا نشده و اگر نبوده باید رای ما را برگردانند. با تمام توان حقوقی، مدیریتی و فنی به نمایندگی و پشتیبانی هواداران میلیونی این قضیه را پیگیری و احقاق حق می‌کنیم.»