آتش زیر خاکستر زبانه کشید

تصور بر این بود که با صعود به جام‌جهانی اختلافات در فدراسیون فوتبال و تیم‌ملی جای خود را به آشتی و همراهی دهد اما آخرین بیانیه سرمربی تیم‌ملی علیه دبیرکل فدراسیون فوتبال نشان داد دعوا بسیار شدیدتر از آن چیزی است که تصور می‌شود. کی‌روش، اسدی را به جادوگر تشبیه کرده که با همین جادو به جایگاه فعلی رسیده است.

بیانیه جدید در فیس‌بوک

کی‌روش باز هم از صفحه رسمی‌اش در فیس‌بوک برای اعلام مواضع استفاده کرد و در مورد اسدی نوشت: «این جادوگر (اسدی) یک مسوول بی‌استفاده است که هیچ کاری برای توسعه فدراسیون فوتبال انجام نداده و هدف او اخراج مربی تیم‌ملی و زیرسوال بردن کارهای وی بوده است؛ او یکی از افرادی است که تلاش کرده رسانه‌های ایران و هواداران را به سمت و سوی اشتباه سوق بدهد؛ با گفتن اینکه هیچ دلیلی برای حمایت از مربی تیم‌ملی، پروژه و دستیارانش وجود ندارد. او یکی از آنهایی است که جایگاهش را با جادوگری به‌دست آورد؛ با ارتباط با وزیر سابق ورزش. این جادوگر که آدم‌های خودش را دارد (بعضی از آنها خارج از فدراسیون هستند) در فوتبال ایران بسیار معروف است و چهره بارز نقشه‌ای بود که آقای کفاشیان را مجبور کرد تا به آقای نبی که مردی فوق العاده و حرفه‌ای بود، خیانت کند.»

پیغام کی‌روش به او شجاعت وکناره‌گیری است: «دبیرکل فدراسیون، اسدی! از زمانی که بار دیگر با نتایج و واقعیت‌ها مغلوب شدی و با توجه به اینکه جادوگر بزرگی هستی، نوبت تو نیست که شجاعت و دلاوری ات را نشان بدهی یا بهترین حقه‌ات را و گوشه‌ای از جادوگری‌ات که ناپدید شدن می‌تواند باشد، را به فدراسیون فوتبال ایران نشان بدهی؟» او با صراحت به تاج یادآوری می‌کند قولش را درمورد برکناری اسدی عملی کند: «با همه احترام، آیا زمان آن نیست که رئیس فدراسیون ما، تاج، به قولش عمل کند، قولی که یک سال و نیم پیش داد و هماهنگی و آرامش را به فدراسیون فوتبال ایران برگرداند و همه آنهایی که به‌طور سیستماتیک منافع تیم‌ملی ایران را به خطر می‌اندازند، اخراج کند؟ فدراسیون فوتبال ایران نمی‌تواند بدون اینکه به وظایفش عمل کند، به‌دنبال حمایت و کسب احترام از بیرون باشد. در این لحظه ویژه، هواداران فوتبال ایران به‌دنبال یک موقعیت قوی و باثبات هستند؛ براساس منافع تیم‌ملی.»

واکنش اسدی

صحبت‌های کی‌روش با یک جواب طولانی ازسوی اسدی مواجه شد. جوابی که درآن رنگ و بوی تهدید فدراسیون وتاج به کناره‌گیری هم وجود داشت والبته نکته عجیب که داشتن فایل صوتی از سرمربی تیم و اعلام ضبط و تهدید به انتشار حرف‌های او بود. اسدی به خبرگزاری فارس گفت: «از روز اول گفتم که کی‌روش باید در چارچوب کاری خودش باشد و دانش فنی‌اش را برای ما نهادینه کند. بقیه حرف‌‌هایی که گفته می‌شود شاید از همان جلسات اول نشأت گرفته و عواقب آن است. اگر لازم باشد فایل صوتی جلسه ۵ ساعته‌مان را منتشر می‌کنم تا مردم بفهمند توهین به وزیر ورزش یعنی چه؟ منتشر می‌کنم تا مردم بفهمند ایشان با چه ادبیاتی صحبت کرده است. تیمم به جام‌جهانی رفته و دیگر برای مردم احساس خطر نمی‌کنم و خیالم راحت است.»