تیم‌ملی فوتبال آلمان با پیروزی یک بر صفر مقابل شیلی در دیدار نهایی رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها عنوان قهرمانی این تورنمنت را کسب کرد. یوآخیم لو در حالی آلمان را به مقام قهرمانی این مسابقات رساند که اکثر ستاره‌های نامدار خود را به روسیه نبرد و تلاش کرد به بازیکنان جوان و ذخیره میدان بدهد؛ از این رو این قهرمانی با بازیکنان جوان تحسین بسیاری از کارشناسان فوتبال جهان را در پی داشته است.

نکته جالب دیدار فینال میانگین سنی ترکیب اولیه دو تیم بود، جایی که آلمان با میانگین سنی ۲۴ سال و میانگین ۱۷ بازی ملی وارد زمین شد و شیلی با میانگین سنی ۳۰ سال و میانگین ۸۵ بازی ملی پا به میدان گذاشت، اما در نهایت این نیروی جوان آلمان بود که با مدیریت و سازماندهی درست از سوی یوآخیم لو به نتیجه دلخواهش رسید و جامی که در کلکسیون افتخاراتش کم داشت را به‌دست آورد. موضوعی که سرمربی تیم‌ملی آلمان نیز به آن اشاره کرده است. یوآخیم لو درخصوص بازیکنان جوانش گفت: «این بازیکنان در طول فصل گذشته و ۳ و نیم هفته اخیر خیلی زجر و زحمت کشیدند و استحقاق این قهرمانی را داشتند. نگران تیم جوانم بودم. به هرحال هر فینالی دشواری خاص خود را دارد و ممکن بود جو این بازی روی بازیکنان تیم تاثیر بگذارد که خوشبختانه این‌گونه نشد. بسیاری از اعضای آلمان تجربه بازی در یک فینال را نداشتند و حالا این خاطره و قهرمانی برای همه عمر با آنها می‌ماند.تجربه بازی در جام کنفدراسیون‌ها برای همه جوانان ما در آینده مفید واقع می‌شود.»

فناوری بازبینی تصاویر هم اشتباه کرد!

فناوری بازبینی تصاویر همچنان موضوع بحث‌برانگیز جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷ روسیه است. در دقیقه ۶۱ بازی فینال بازیکن شیلی با آرنج به‌صورت وارنر آلمانی زد و داور ابتدا تنها اوت اعلام کرد اما سپس VAR (فناوری بازبینی تصاویر) داور را از خطا آگاه کرد. مازیچ صربستانی به میز داوران نزدیک شد و بارها این صحنه را از تلویزیون دید. در نگاه اول بیشتر هواداران روسی و بینندگان تلویزیونی تصور می‌کردند که داور به بازیکن شیلی کارت قرمز نشان خواهد داد اما مازیچ تنها خارا را با کارت زرد جریمه کرد. درحالی‌که کارشناسان بعداز بازی آن خطا را مستحق دریافت کارت قرمز تشخیص دادند.