ترانسفر سودمند زمستانی

دنیای اقتصاد: سرانجام انتظارها به‌سر رسید و از صبح دیروز تمرینات پرسپولیس با حضور بازیکنان ملی‌پوش کامل شد. برانکو ایوانکوویچ به ملی‌پوشان پرشمار تیمش تا روز چهارشنبه مرخصی داده بود تا آنها که فصل برای‌شان دیرتر از سایرین به پایان رسید، دیرتر از بقیه هم راهی ورزشگاه شهیدکاظمی شوند. با این وجود همه‌چیز طبق برنامه پیش‌نرفت و تمرینات صبح دیروز قرمزها یک غایب بزرگ داشت؛ مهدی طارمی! آیا تصادفی است بازیکنی که اسمش به‌عنوان ستاره در آستانه جدایی مطرح ‌شده و در تمام طول این مدت در کانون شایعات قرار داشته، در اولین جلسات تمرینی تیمش غایب باشد؟ البته دیروز برخی رسانه‌ها گزارش دادند طارمی با هماهنگی برانکو ۴۸ساعت دیرتر از سایرین راهی تمرینات خواهد شد؛ اما سوال این است که چرا چنین مجوزی به‌طور انحصاری در اختیار این بازیکن قرار گرفته؟ فصل فوتبالی برای او درست همان‌طوری تمام‌شد که برای بیرانوند، جلال حسینی و وحید امیری خاتمه یافت. همه این نفرات در مقابل ازبکستان بازی کردند و بعد راهی تعطیلات شدند؛ پس چرا تمام آنها صبح چهارشنبه در تمرینات حاضر بودند، اما خبری از طارمی نشد؟ طبیعی است که در این شرایط شایعه جدایی طارمی تقویت شود، به‌خصوص که خود این بازیکن هم ساکت است و هیچ موضعی در قبال شایعات اتخاذ نمی‌کند.

درخواست یک میلیون یورویی

یکی از باشگاه‌هایی که از آن به‌عنوان مشتری مهدی طارمی یاد می‌شود، پانیونیوس یونان است؛ تیمی که این اواخر کریم انصاری‌فر و مسعود شجاعی را در اختیار داشته و حالا هم با حاج‌صفی به توافق رسیده است. دیروز اما کانون هواداران پانیونیوس در گزارشی به ماجرای جذب مهدی طارمی اشاره کرد و نوشت: «آنچه به طارمی مربوط می‌شود، این است که باشگاه پرسپولیس برای فسخ قراردادش یک میلیون یورو می‌خواهد، با این حال هنوز هیچ‌چیز تمام نشده است و گزینه طارمی روی میز پانیونیوس قرار دارد.»

بهترین زمان ترانسفر

طارمی هنوز یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد. سرخ‌ها اگر امروز او را بفروشند، می‌توانند درآمدی از ناحیه صدور رضایت‌نامه این بازیکن به‌دست بیاورند، اما اگر این اتفاق به پایان فصل آینده موکول شود، یک یورو هم دست سرخ‌ها را نخواهد گرفت. این وسط اما یک راه میانه وجود دارد؛ اینکه پرسپولیس ترانسفر طارمی را به زمستان موکول کند، به این ترتیب مهدی می‌تواند در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا که حالا به جاهای حساسی هم رسیده، در خدمت پرسپولیس باشد و پس از پایان این تورنمنت در دی ماه، به باشگاهی دیگر منتقل شود. به این ترتیب مشتری جدید این بازیکن هم ناچار خواهد بود مبلغی برای فسخ نیم‌فصل باقی مانده از قرارداد طارمی به پرسپولیس بپردازد. این مدل از انتقال باعث می‌شود طارمی تا پایان سال۲۰۱۷ در آسیا باقی‌بماند و شانس تصاحب توپ طلای AFC را هم برای خودش زنده نگه دارد. البته همه اینها منوط به آن است که خود طارمی راضی باشد و در فصل زمستان هم برای او مشتری پیدا شود.