تیم‌ملی والیبال ایران در اولین تورنمنت رسمی که ایگور کولاکوویچ را روی نیمکت خود می‌دید نتوانست انتظارات را برآورده کند و عنوان یازدهمی لیگ جهانی را کسب کرد و در جدول رده‌بندی تنها تیم ایتالیا پایین‌تر از ایران قرار گرفت تا یکی از ضعیف‌ترین نتایج والیبال ایران در لیگ جهانی رقم بخورد. در لیگ جهانی ۲۰۱۷ بیشتر تیم‌های شرکت‌کننده با ترکیب متفاوت نسبت به قبل حضور پیدا کرده بودند و مشخص بود که این تیم‌ها در این مسابقات به دنبال محک زدن بازیکنان جوان خود هستند. موضوعی که در تیم ایران رخ نداد و با کمترین تغییر ممکن پا به این مسابقات گذاشت. تنها غایب تیم ایران در لیگ جهانی، شهرام محمودی بود که این بازیکن با وجود دعوت به تیم‌ملی ترجیح داد به استراحت بپردازد.

تیم ایران در سال ۲۰۱۳ با هدایت خولیو ولاسکو به مقام نهمی لیگ جهانی دست یافت، در سال ۲۰۱۴ با هدایت اسلوبودان کواچ عنوان چهارمی را به‌دست آورد، سال ۲۰۱۵ نیز تیم ایران در دومین حضور خود با اسلوبودان کواچ ضمن تثبیت جایگاه خود در جمع هشت تیم برتر، عملکرد خوبی به نمایش گذاشت. در سال ۲۰۱۶ تیم ایران در بین ۱۲ تیم شرکت‌کننده رتبه هشتم را به‌دست آورد. بدون شک اگر تیم ایران با ترکیبی جوان و کم‌تجربه چنین نتایجی در لیگ جهانی کسب می‌کرد این گونه مورد هجمه منتقدان قرار نمی‌گرفت، چون حداقل چیزی که نصیب والیبال ایران می‌شد باتجربه شدن این بازیکنان در یک تورنمنت بین‌المللی بود و کسی دیگر نمی‌توانست به‌خاطر این نتایج به کولاکوویچ خرده بگیرد. با وجود اینکه انتقادها از کولاکوویچ بسیار زیاد شده اما این مربی تنها در یک تورنمنت تیم ایران را هدایت کرده و این احتمال وجود دارد که او بتواند اشتباهاتی که تا الان داشته را برطرف کند. فراموش نکنیم او مربی بزرگی است که سال‌ها سرمربیگری تیم‌ملی صربستان را بر عهده داشته و اینکه گفته می‌شود او برای تیم ایران کوچک است چندان نمی‌تواند منطقی باشد.

برخی بازیکنان تیم‌ملی نسبت به بازی‌های این دوره لیگ جهانی واکنش نشان دادند. سعید معروف کاپیتان تیم‌ملی والیبال پس آخرین دیدار ایران در لیگ جهانی سال ۲۰۱۷ گفت: «طبیعی است که امسال لیگ جهانی خیلی خوبی برای ایران نبود. شرایط ایران هم ایده‌آل نبود. ورزش همین است و روزهای خوب و بد و تورنمنت خوب و بد دارد، متاسفانه در لیگ جهانی امسال خوب پیش نرفتیم. توانایی والیبال ایران بیش از این است. باید در آنالیزهای بعدی اشکالات را پیدا و برطرف کنیم.» سیدمحمد موسوی مدافع میانی تیم‌ملی والیبال ایران نیز گفت: «قدرتمندترین تیم‌های جهان نیز شکست را تجربه می‌کنند و تنها چیزی که می‌ماند افسوس این ناکامی است. هر بخشی از والیبال که ایرادی دارد، باید مشکلاتش را برطرف کنیم تا نتایج روزبه‌روز ضعیف‌تر نشود. باید زودتر جلو این ایرادها گرفته شود و ترتیب اثر دهیم تا شاهد نزول والیبال ایران نباشیم. شرمنده مردم و هواداران شدیم.»