آمریکا حریف بعدی والیبالیست‌ها

با پایان مسابقات روز سوم از هفته دوم لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷، تیم‌ملی والیبال ایران با کسب ۳ برد و ۳ شکست با ۷ امتیاز در رده هشتم جدول ۱۲ تیمی سطح اول این رقابت‌ها قرار دارد.تیم تحت هدایت ایگور کولاکوویچ یکشنبه شب در ماراتنی پنج سِتی موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ از سد آرژانتین بگذرد تا اوضاع خود را در جدول رده‌بندی کلی کمی سر و سامان بدهد و نسبت به آینده امیدوارتر شود. تیم‌ملی والیبال پیش از این بازی، شکست ۳ بر صفر برابر ایتالیا، باخت ۳ بر یک مقابل برزیل، پیروزی ۳ بر یک برابر لهستان، برتری ۳ بر ۲ مقابل بلژیک و شکست ۳ بر یک برابر صربستان را تجربه کرده بود.در جدول رده‌بندی سطح اول لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷، تیم‌ملی فرانسه با ۱۸ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های صربستان و برزیل به‌ترتیب با ۱۵ و ۱۳ امتیاز رده‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

خوشحالی از جنگندگی بازیکنان

سرمربی تیم‌ملی والیبال ایران پس از پیروزی بر آرژانتین از جنگندگی بازیکنانش تمجید کرد.ایگور کولاکوویچ گفت: «به تماشاگران تبریک می‌گویم در لحظات حساس کمک زیادی کردند تا بردیم، نتیجه این بازی برای ما خیلی مهم بود.آرژانتین خیلی خوب کار کرد. دریافت‌های ما توانست بر حریف غلبه کند.ما شایسته این پیروزی بودیم و توانستیم بر مشکلات غلبه کنیم. جواد معنوی‌نژاد خیلی خوب کار کرد. او قدری صدمه دیده اما امیدوارم برگردد. وقتی می‌بینم بازیکنانم با تمام وجود برای ایران و کشور زیبایشان می‌جنگند واقعا خوشحال می‌شوم. از ابتدای شروع کارم در ایران ایده‌ام این بود که با بازیکنان جوان کار کنیم. چون تعدادی از جوانان درگیر مسابقات امیدهای آسیا بودند نمی‌توانستیم از آنها استفاده کنم. جواد معنوی‌نژاد بازیکن خوبی است و در بازی آخر تمام تلاش خود را به‌کار برد. همچنین میلاد عبادی‌پور با قدرت زیاد به برد ایران کمک کرد.»

اعتراف ولاسکو به قدرت ایران

سرمربی تیم‌ملی والیبال آرژانتین تاکید کرد امیدوارم دفعه بعد تیم ایران به آرژانتین بیاید تا من بتوانم آن را به‌عنوان یک تیم قدرتمند و پیروز به مردم کشورم نشان دهم. خولیو ولاسکو گفت: «به تیم ایران به‌خاطر این پیروزی تبریک می‌گویم، بازیکنان من تجربه حضور در چنین جوی را نداشتند و به همین خاطر شرایط برای آنها بسیار سخت شد، با این حال از عملکرد آنها رضایت دارم چون می‌دانم بازی در آزادی چقدر سخت است. برای من حضور در استادیوم آزادی تجربه خاصی است. بخشی از نارضایتی من از تیم آرژانتین به‌خاطر این است که می‌توانستیم برنده این بازی باشیم، با این حال بازی در آزادی برای من همیشه خوب است.ایران والیبال خوبی را بازی می‌کند و مثل آرژانتین در حال تلاش برای قرار گرفتن بین ۸ تیم برتر جهان است. کاری که کولاکوویچ در ایران انجام می‌دهد دقیقا مثل کاری است که من در آرژانتین در حال انجام آن هستم. من مردم ایران را بسیار دوست دارم، ۳ سال تجربه بسیار خوب و موفق با والیبال و مردم ایران داشتم و همچنین دوستان زیادی در ایران دارم. امیدوارم دفعه بعد تیم ایران به آرژانتین بیاید تا من بتوانم آنها را به‌عنوان یک تیم قدرتمند و پیروز به مردم کشورم نشان دهم.»

قرار گرفتن در جمع 6 تیم

دراگان کوبیلسکی کمک‌مربی تیم والیبال ایران نیز اظهار امیدواری کرد تیم ایران در جمع ۶ تیم لیگ جهانی قرار بگیرد:«این یک پیروزی بسیار بزرگ برای ایران بود. امیدوارم در هفته بعد نیز بتوانیم پیروزی‌های خود را تکرار کنیم.معتقدم با کسب دو پیروزی در هفته بعد می‌توانیم در جمع ۶ تیم پایانی قرار بگیریم، هرچند پیش‌بینی بازی‌ها در این سطح دشوار است اما بسیار به صعود امیدواریم.»

تمجید از معنوی‌نژاد

یکی از پدیده‌های تیم‌ملی والیبال ایران معنوی نژاد بازیکن جوان کولاکوویچ است که در بازی با آرژانتین نیز کمک زیادی به تیم‌ملی کرد. پیمان اکبری دیگر مربی تیم‌ملی والیبال ایران در مورد درخشش این بازیکن گفت: «کلا اعتقاد خود کولاکوویچ این است که از بازیکنان در شرایط مختلف استفاده کند و در این بازی نیز شانس جواد معنوی‌نژاد بود که بیشتر بازی کند. جواد بازیکن جوان و آینده‌داری است که از سرمایه‌های والیبال ایران به‌شمار می‌آید. در مجموع انتظاری که از بچه‌ها داریم این است که همیشه آماده باشند، حتی برای یک امتیاز. خدا را شکر در این سه بازی هم این اتفاق افتاد.»

برنامه بازی‌های آینده تیم‌ملی

تیم کشورمان در پیکارهای هفته سوم خود میهمان لهستان خواهد بود و در دیدار بعدی خود، پنج‌شنبه ۲۵ خرداد به مصاف آمریکا خواهد رفت. برنامه این مسابقات به شرح زیر است:

ایران............. آمریکا - پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۹:۵۵

ایران ................. لهستان- شنبه ۲۷ خرداد ۲۲:۴۰

ایران............... روسیه - یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۹:۵۵