هیجان در آزادی

تیم‌ملی والیبال ایران بعد از انجام ۳ دیدار و ثبت یک پیروزی و دو شکست در هفته نخست لیگ جهانی، از فردا رقابت‌های هفته دوم را شروع می‌کند. هفته دوم لیگ جهانی والیبال از روز جمعه به میزبانی سه کشور ایران، بلغارستان و فرانسه آغاز می‌شود. تیم‌های ملی والیبال ایران، بلژیک، آرژانتین و صربستان در گروه D و در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. بدون تردید دستاورد بزرگ ایران از هفته اول این رقابت‌ها که در ایتالیا برگزار شد، درخشش ویژه بازیکنان جوان بود که امیدواری زیادی برای ایجاد یک نسل طلایی در آینده والیبال کشورمان به هواداران داد. حالا امید می‌رود ادامه درخشش این جوان‌ها منجر به تداوم موفقیت‌های شاگردان کولاکوویچ شود و ما در تهران هم بتوانیم انبوه تماشاگران مشتاق را راضی و خشنود به خانه برگردانیم.

در مورد بلژیک

نخستین حریف ایران در هفته دوم لیگ جهانی والیبال، تیم‌ملی بلژیک است که با ۲ پیروزی و یک شکست در مکان دوم جدول رده‌بندی ۱۲ تیم برتر قرار دارد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بلژیک، تاریخچه‌ای طولانی در مسابقات بین‌المللی والیبال دارد ولی نخستین حضور «اژدهای قرمز» در لیگ جهانی به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد. این تیم در ۲ سال حضور خود در لیگ جهانی به مقام‌های یازدهم و دوازدهم رسید و پس از کسب عنوان نهمی سال ۲۰۱۶ توانست جواز حضور در سطح یک لیگ جهانی ۲۰۱۷ را کسب کند. بلژیک، تیم هجدهم رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال است. تیم‌‌های ملی ایران و بلژیک تنها یک بار در گروه D مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۱۴ و در کراکوف به مصاف هم رفتند که ایران ۳ بر یک با نتایج ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۱، ۲۱ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی رسید.

فروش بلیت 40 هزار تومانی!

یکی از حواشی برگزاری مسابقات هفته دوم لیگ جهانی والیبال در تهران اما این است که قرار شده قیمت بلیت تماشای این دیدارها، ۴۰ هزار تومان باشد. فروش اینترنتی بلیت‌های مسابقات ایران اما از روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه آغاز شده و تا زمان پایان ظرفیت در سایت apro.ir ادامه خواهد داشت. این در حالی است که در سایت مزبور گزینه‌ای هم برای خرید بلیت مسابقات از سوی بانوان در نظر گرفته شده است.

اظهارنظر ولاسکو

تیم‌های ملی والیبال صربستان و آرژانتین بامداد دیروز وارد تهران شدند تا به این ترتیب جمع تیم‌های حاضر در هفته دوم لیگ جهانی در تهران کامل شود. خولیو ولاسکو، سرمربی تیم‌ملی والیبال آرژانتین پس از ورود به تهران درخصوص این دوره از رقابت‌های لیگ جهانی و دیدار تیمش با ایران اظهارنظر کرد: «امسال در جریان رقابت‌های لیگ جهانی همه چیز مساوی و نزدیک است. تیم ایران سه بازی انجام داد که در دو مسابقه بازنده شد که به نظرم خیلی نرمال بود، چون پیش از این بازی رسمی برگزار نکرده بودند. سه بازیکن جوان به ترکیب تیم ایران اضافه شده، اما این تیم هنوز هم خوب بازی می‌کند که این امر نشان می‌دهد والیبال ایران بسیار پیشرفت کرده است. به هر حال ایران تیم قدرتمندی است و من شناخت خوبی از این تیم دارم. ما برای دیدار با ایران چند بازیکن مصدوم داریم و به همین دلیل بازی سختی در تهران خواهیم داشت.»

برای جوانگرایی زود است

اما در حالی که بعد از پیروزی شگفت‌انگیز تیم‌ملی کشورمان برابر لهستان خیلی‌ها در مورد لزوم جوانگرایی در این تیم حرف زده‌اند، مصطفی کارخانه دیدگاه دیگری دارد. این کارشناس والیبال ایران به خبرگزاری فارس می‌گوید: «در ۳ بازی اول یک برد به دست آوردیم که بسیار ارزشمند است اما نباید این برد نقاط ضعف را تحت تاثیر قرار دهد. ما تیم بزرگی را شکست دادیم اما متاسفانه باز هم در شروع تورنمنت با مشکل روبه‌رو بودیم.‌ ای کاش هفته اول لیگ جهانی در ایران برگزار می‌شد تا شاید مسابقات را بهتر شروع می‌کردیم هر چند من معتقدم ما توانایی شکست ایتالیا و برزیل را هم داریم. به نظرم برای تغییر نسل در تیم‌ملی زود است. بازیکنان ایران چیزی از ستاره‌های جهان کم ندارند. شاید مهم‌ترین تفاوت‌شان در میزان تجربه‌شان باشد. به هر حال ما با بازیکنان جوان خود لهستان را شکست دادیم اما به قول قدیمی‌ها نباید با یک مویز گرمی‌مان شود و با یک غوره سردی. ما نمی‌توانیم بازیکنانی که سال‌ها برای ما زحمت کشیده‌اند را یک شبه کنار بگذاریم.»