دنیای اقتصاد: هواداران باشگاه استقلال عصبانی از اتفاقات این روزها به سبک سال‌های اخیرشان دوباره قول و قرار مقابل ساختمان وزارت ورزش را بهترین راه برای رساندن صدای اعتراض خود به مسوولان بالادستی و گله ازضعف مدیریت انتخاب کردند. بیش از ۵۰ هوادار استقلال دیروز مقابل وزارت ورزش و جوانان تجمع کرده و پس از سر دادن شعار علیه وزیر ورزش که او را پرسپولیسی خطاب کردند، خواستار کناره‌گیری رضا افتخاری مدیرعامل استقلال شدند. مدیری که براین باورند با ضعف خود نتایج ضعیفی را برای تیم رقم زده و نمی‌تواند به سبک تیم حریف ستاره‌های تیم را برای تمدید مجاب کند. این وسط اما علیرضا منصوریان وارد داستان شده و رد پای افرادی که منافع آنها قطع شده را در این اعتراض پررنگ می‌داند. او این افراد را به هزینه کردن برای اعتراض‌های اینچنینی متهم می‌کند اما درحالی‌که ابتدای فصل قول داده بود افراد معاند استقلال را با ذکر نام رسوا می‌کند حاضر به نام بردن از شخص خاصی نشد. منصوریان سراغ تاکتیک دست‌های پشت‌پرده قلعه‌نویی می‌رود که سال‌ها پیش از وجود آن برضدیت باخودش و استقلال گفته بود.

او به سایت باشگاه استقلال می‌گوید: «آنهایی که ادعای استقلالی بودن دارند و خودشان را دلسوز معرفی می‌کنند، همان‌هایی هستند که نقاب به چهره دارند و طی سال‌های گذشته بارها روی صورت استقلال و هوادار و مدیران وقت آن پنجه کشیده‌اند. همان‌هایی که حالا منافعشان قطع شده و از مدت‌ها قبل برای حمله به استقلال، منتظر فرصت بودند و حالا هم به خیال خودشان این فرصت نصیبشان شده است. اینها، همان‌هایی هستند که جلسات مخفی و ستاد بحران تشکیل دادند. ابتدا می‌گفتند منصوریان را بعد از بازی دربى رفت می‌زنیم، سپس گفتند بعد از بازى با السد می‌زنیم، بعد گفتند بعد از دربی برگشت او را می‌زنیم، اما تیرشان به سنگ خورد و حالا هم هزینه می‌دهند و پول خرج می‌کنند برای تحصن و تجمع. هواداران عزیز استقلال بدانند اینها عاشق استقلال نیستند، اینها استقلال را فقط برای خودشان می‌خواهند و منافع خودشان.

حالا که دستشان کوتاه شده، از لاکشان بیرون آمده و دنبال برهم زدن آرامش استقلال هستند. الان تیم ما فقط آرامش می‌خواهد تا مسیر رو به رشد و رو به پیشرفتش را ادامه دهد نه حاشیه و سر و صدا.» او از کارنامه‌اش دفاع کرده وحتی به منتقدانش در هیات‌مدیره باشگاه هم می‌تازد: «نتایج موفق استقلال در سال ۹۵ در روزهایی رقم خورد که استقلال مشکلاتی از درون هم داشت و برخی اعضای هیات‌مدیره شمشیر را برای ما از رو بسته و با رفتار و مصاحبه‌هایشان می‌خواستند تیم جوان مرا به حاشیه ببرند اما ما با توکل به خدا و تلاش و زحمت و همدلى و حمایت‌هاى شما توانستیم مثل یک خانواده کنار هم بمانیم و سربلند شویم. در روزهاى سختم، نظاره‌گر خیلى از آقایان بودم که با روابط، براى قانع کردن مدیرعاملم و وزارت ورزش مبنى بر تغییر کادر فنى نهایت تلاششان را کردند، اما غافل از خداوند بودند!»

زرینچه، گزینه مدیرعاملی

بخشی از کلام منصوریان رو به زمانی عضو هیات‌مدیره است.اما این عضو هیات‌مدیره هم به اوگوشزد می‌کند که باید طاقت نقد را داشته باشد. زمانی به خبرگزاری فارس می‌گوید: «نباید از نقد بترسیم. اگر پیشکسوتی انتقادی می‌کند از روی دلسوزی است. اگر بزرگی دلش از نتایج بد می‌سوزد به‌خاطر تعصبش است. این مساله نباید ما را برنجاند. باید از انتقاد استقبال کنیم و در پی رفع مشکلات باشیم.» او اعلام می‌کند که بعد از تشکیل جلسه هیات‌مدیره احتمال تغییرات حتی درسطح سرمربی هم منتفی نیست: «ابتدا باید هیات‌مدیره باشگاه مشخص شود، فکر می‌کنم وزارت ورزش طی چند روز آینده،‌ اعضای هیات‌مدیره را معرفی می‌کند، سپس مدیرعامل از سوی هیات‌مدیره انتخاب می‌شود و آن‌وقت می‌توان روی کادر فنی تصمیم گرفت.»

در این میان، در حالی نام جواد زرینچه برای مدیرعاملی باشگاه مطرح شده است که خود او هم درگفت‌وگو با خبرگزاری فارس دو پهلو درمورد آن صحبت می‌کند: «ان‌شاءالله خیر است! امیدوارم تصمیمی بگیرند که برای استقلال خوب باشد. فقط این را می‌توانم بگویم که زمان در حال از دست رفتن است و باید شرایطی فراهم شود که تیم به سرمنزل مقصود برسد.» کاپیتان سابق استقلال درخصوص اینکه گفته می‌شود حسن زمانی با وی برای مدیرعاملی باشگاه مذاکره کرده است، گفت: «زمانی از افرادی است که علاقه‌مند به تیم استقلال است و دوست دارد استقلال پیشرفت کند. به نظرم اگر کسی از استقلال حمایت می‌کند نشانگر علاقه او است. فرقی نمی‌کند آن شخص حسن روشن باشد یا علی جباری. ما دوست داریم استقلال به جایگاه واقعی خودش برسد. اگر از من کمک بخواهند در خدمتم و تمام توانم را می‌گذارم.»

خبر نوشدارو!

بلافاصله بعد از این اتفاقات خبری روی خروجی سایت باشگاه قرار گرفت که جلسه‌ای بین مدیرعامل و سرمربی تیم برگزار خواهد شد با محوریت موضوع نقل‌وانتقالات.خبری که قرار بود نقش مسکّن را برای استقلالی‌ها ایفا کند و نشان دهد اهالی باشگاه دست روی دست نگذاشته‌اند که زمان از بین برود. خبری که البته شاید برای انتشار آن کمی دیر شده باشد.

همچنان دست‌های پشت پرده!

همچنان دست‌های پشت پرده!

همچنان دست‌های پشت پرده!

همچنان دست‌های پشت پرده!