تیم‌ملی فوتبال کشورمان در حالی روز ۲۲خرداد به مصاف ازبکستان می‌رود که کسب پیروزی در این دیدار می‌تواند به منزله صعود قطعی ایران به مرحله نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۸روسیه باشد. در همین راستا شاگردان کارلوس کی‌روش یکشنبه‌شب در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم‌ملی مونته‌نگرو رفتند و در خانه این تیم اروپایی به پیروزی ۲ بر یک دست یافتند. این برتری در شرایطی به دست آمد که کی‌روش از روند برگزاری این مسابقه رضایت کامل داشت. مربی پرتغالی تیم کشورمان پیش از بازی مدعی شده بود شاگردانش در بهترین زمان و موقعیت ممکن به مصاف مونته‌نگرو می‌روند، چراکه این تیم از نظر فنی به ازبکستان شباهت دارد. همچنین اخبار ارسالی از این کشور هم حاکی از آن بود که ملی‌پوشان ایرانی زمین خوبی برای تمرین در اختیار داشتند و از امکانات مناسبی بهره می‌بردند.

در نهایت هم تیم ایران با دو گل سردار آزمون در دقایق ۱۰ و ۶۱ در مقابل تک گل تیم حریف در دقیقه ۳۲ به پیروزی دست یافتند. سردار آزمون با دو گلی که در این بازی به ثمر رساند توانست با ۱۸ گل ملی در رده ششم و در کنار فرشاد پیوس در جدول برترین گلزنان فوتبال ایران قرار گیرد. سردار اکنون همایون بهزادی، غلامحسین مظلومی، علی کریمی، کریم باقری و علی دایی را بالاتر از خود می‌بیند. کارلوس کی‌روش برابر مونته‌نگرو از این ترکیب برای حضور در زمین استفاده کرد: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری، سعید آقایی، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی(۷۳ عزت‌الله پورقاز)، احسان حاج‌صفی(۳۸ علی کریمی)، اشکان دژاگه(۴۶ رضا قوچان‌نژاد)، مهدی ترابی، کریم انصاری‌فرد(۴۶ میلاد محمدی) و سردار آزمون(۶۶ احسان پهلوان). این پیروزی در حالی به‌دست آمد که تیم‌ملی کشورمان به‌خاطر اخراج مرتضی پورعلی‌گنجی در ۱۰دقیقه آخر ۱۰نفره بازی کرد.

رضایت کامل کی‌روش

کارلوس کی‌روش اما دیروز در گفت‌وگو با سایت فدراسیون فوتبال به تمجید از شرایط بازی با مونته‌نگرو پرداخت: «دیدار برابر مونته‌نگرو چیزی بود که انتظارش را داشتم. فرصت بسیار بزرگی برای بازیکنان ما به جهت بازی در این سطح فراهم شد. این یک فرصت بی‌نظیر است و ما توانستیم تجربه خوبی را به‌دست آوریم. می‌توانیم از آنچه که امروز یاد گرفتیم در مسابقات آینده خود در آسیا استفاده کنیم. تیم‌ملی همیشه نیاز به رشد و بازی با این فشار دارد. در آسیا، فوتبال وقفه‌های زیادی دارد، اما بازی کردن در این سطح بسیار خوب است.» سرمربی تیم‌ملی درخصوص حضور بازیکنان جدید در اردو هم گفت: «برای تیم من بدون کمپ اتریش و این مسابقات، امکان استفاده از بازیکنانی مثل سعید آقایی و احسان پهلوان که هیچ وقت در تیم نخست ما حضور نداشتند و اولین بازی ملی خود را انجام دادند، وجود نداشت. به این دلیل می‌خواهم از مونته‌نگرو تشکر کنم که این موقعیت را در اختیار من قرار داد و در همین جا آرزوی موفقیت برای آنها در مسابقه آینده دارم. برخی اوقات ما مشکل داریم. در اتریش مجبور شدیم که منتظر بعضی از بازیکنان باشیم، این موضوع مثل این است که شما خودرویی داشته باشید که فقط ۲ چرخ دارد. ما باید منتظر تعدادی از بازیکنان در اردوی اتریش می‌شدیم.»