چالش باشگاه پرسپولیس و شخص طاهری با اسپانسر باشگاه کم کم و با ورود بالادستی‌ها در وزارت ورزش به سمت همگرایی پیش می‌رود. باشگاه پرسپولیس در بیانیه‌ای از هوادارانش خواست که درسامانه هواداری ۳۰۹۰ باقی بمانند که خود این درخواست بعد از آنکه نامه علاقه آنها به تغییر سامانه و اسپانسر منتشر شد به نوعی عقب‌نشینی در برابر طرف مقابل تلقی می‌شود. خصوصا که وزارت ورزش از طاهری خواسته بود منابع جایگزین درآمدی بعد از بهم زدن با اسپانسر را هم اعلام کند. بی‌شک خود مدیرعامل باشگاه هم به‌خوبی می‌دانست که تغییر سامانه هواداری با توجه به بیش از دوسال تبلیغات برای پیوستن هواداران به آن و تغییر فاز یا اپراتور به معنی ریزش شدید در این سامانه خواهد بود و دست پرسپولیس را درمقطع نقل‌وانتقالات به شدت می‌بست. متوجه باشید که امسال از حسین هدایتی هم خبری نیست تا با حاتم بخشی خود در نقل‌وانتقالات نقش عابربانک را برای این باشگاه ایفا کند. بنابراین احتمالا طاهری هم مصلحت را به ادامه کار با همین اسپانسر موجود دیده است تا تبعات مالی سنگین این قطع همکاری متوجه خود او نباشد.

30 میلیارد درآمد از سامانه

یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود میان باشگاه و اسپانسر بر سر عدد پرداختی اسپانسر باشگاه است و اینکه ۲۰ میلیارد تومان از تعهدات اسپانسر باشگاه برآورده نشده است.شایعاتی که هواداران پرسپولیس را به‌شدت درعضویت درسامانه مردد کرد. اینکه چرا باید ماهانه به این سامانه پول بریزند درحالی‌که پول به حساب باشگاه محبوبشان نمی‌رود. همین موضوع باعث شد عده‌ای از هواداران باشگاه هم از این سامانه خارج شوند. اتفاقی که قطعا در درازمدت به ضرر باشگاه تمام می‌شد. این وسط اما یک نکته ظریف وجود دارد که در قرارداد ۲۰ صفحه‌ای میان باشگاه و اسپانسر قرارگرفته است و آن اینکه اسپانسر با در اختیار گرفتن تمام امتیاز برند باشگاه پرسپولیس درتمام حوزه‌های درآمدزایی عددی را به‌عنوان تعهد خود قرار داده است.

این تمام حوزه‌های درآمدزایی برند یعنی حق پخش مسابقات، بلیت فروشی، تبلیغ روی پیراهن و... سامانه هواداری تمام تکالیف خود را با پرداخت ۳۰ میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان در سال انجام داده و اگر کسری‌ای هم وجود دارد در حوزه‌های دیگر این قرارداد اتفاق افتاده و متوجه سامانه هواداری نیست. این عدد سندی دارد که تصویر آن در همین مطلب هم به چاپ رسیده و مشخص می‌کند باشگاه پرسپولیس با امضای طاهری دریافت این عدد را تایید کرده است. بنابراین شایعات اخیر تنها به دلسردی هواداران در باقی‌ماندن در سامانه دامن می‌زند و آنها را نسبت به آن بی‌جهت بی‌اعتماد می‌کند اتفاقی که در درازمدت دودش به چشم خود طاهری هم می‌رود.

از فصل آینده 6میلیارد گرفته شده است

اما یکی دیگر از دلایل مهم برای عقب‌نشینی طاهری و البته دست بالا بودن اسپانسر در دعوای اخیر مربوط به سه فقره دریافتی با اعداد درشت از فصل آینده است. باشگاه پرسپولیس که با چالش‌ها و کمبودهای شدید مالی درپایان فصل برای مجاب کردن بازیکنانش برای تمدید مواجه بود و کار تا اعتصاب بازیکنان هم پیش رفت در سه فقره چک به مبلغ ۶ میلیارد تومان از محل درآمدهای این باشگاه از فصل آینده را از اسپانسر گرفته و به اصطلاح پیش خور کرده است. جالب اینکه حتی روی چک‌های دریافتی هم این موضوع که عدد فوق متعلق به فصل آینده است هم ذکر شده است بنابراین به هم زدن با اسپانسر فعلی تبعات مالی هم خواهد داشت به این معنی که باید این ۶ میلیارد تومان به آنها عودت داده شود یا پای تعهدات قبلی گذاشته شود اتفاقی که باتوجه به کمبود منابع جایگزین کار را برای سرپرست باشگاه سخت‌تر می‌کند.

برانکو علیه باشگاه

در روزهای برزخی مدیرعامل پرسپولیس انتقاد سرمربی محبوب قرمزها از باشگاه هم قوزبالاقوز شد. او به خبرگزاری فارس گفت: «به دستیارانم گفته شده آنچه در قرارداد وجود دارد، قابل اجرا است. حالا من نمی‌دانم که چه خواهد شد. درست است که یکسری قول‌هایی داده شده، اما برای برخی این قول‌ها شفاهی بوده و برای برخی در قراردادشان ثبت شده است، اما برای من عجیب و غیرمعمول است که تیمی که قهرمان شده برای قهرمان شدنش هیچ پاداشی دریافت نکند. این در حالی است که تیمی مثل الهلال بابت قهرمانی در عربستان به هر یک از اعضایش ۱۲۵ هزار دلار پاداش داده است. سخت است که من هر روز مثل یک آتش‌نشان، آتش بازیکنانم را که اعتراض می‌کنند، خاموش کنم تا آنها حاضر به تمرین شوند. خیلی سخت است که به صورت روزمره هر روز همه موارد تیم را بالانس کنم.» او رسما باشگاه را به خبرسازی علیه خود متهم می‌کند.

اینکه گفته شده او دستمزدش را گرفته اما دیگران نگرفتند: «از این موضوع بسیار عصبانی هستم. قطعا یک نفر از درون باشگاه به صورت عمدی خواسته که این کار را انجام دهد و باید بگویم این موضوع هیچ انعکاس خوبی بین بازیکنان نداشت. من به بازیکنان گفتم برایم اهمیتی ندارد که پول بگیرم یا نگیرم، اما دستیاران و بازیکنانم باید پول بگیرند. من و وضعیتم به بازیکنان و دستیارانم بستگی دارد. من نمی‌خواهم به کسی اتهام وارد کنم، چون هرازچندگاهی از درون باشگاه چنین اخباری به بیرون درز می‌کند، اما آن خبرنگاری که چنین مطلبی نوشته بود، به من گفت که از مسوولان باشگاه این خبر را گرفته است و من هم در همان سایت این خبر را تکذیب کردم. من همزمان با بازیکنان پول گرفتم.»

سند درآمد 30 میلیاردی از سامانه هواداری