به امید صعود بدون امید!

استقلال که به‌عنوان تیم دوم گروه A راهی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد، باید طبق قرعه، بازی رفت خود را با صدرنشین گروه C در تهران برگزار کند. شاگردان علیرضا منصوریان برای اینکه کار را به بازی برگشت نکشانند، باید نتیجه‌ مطمئنی در آزادی بگیرند. العین از جمله تیم‌های عربی است که هواداران زیادی دارد و بازی برگشت برای شاگردان منصوریان می‌تواند خیلی سخت‌‌تر از هر بازی آسیایی در کشورهای عربی باشد. نقطه اتکای استقلال، حضور هواداران در ورزشگاه است. استقلال امیدوار است با حضور آنها نتیجه مناسبی در بازی رفت کسب کرده و گام بلندی برای رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی بردارد. مشکل اصلی منصوریان بازیکنان غایب تیم است که فکر او را مشغول کرده است. امید ابراهیمی کلیدی‌ترین بازیکن استقلال در فصل گذشته به‌علت مصدومیت این دیدار را از دست داده است.

سرمربی استقلال خوب می‌داند که از دست دادن ابراهیمی می‌تواند برای او گران تمام شود. منصوریان علاوه بر ابراهیمی، دیگر بازیکن خط هافبک خود یعنی امید نورافکن را به‌خاطر همراهی تیم جوانان در اختیار ندارد. او تنها فرشید باقری را در پست هافبک دفاعی در اختیار دارد که هرچند بازی‌های خوبی این اواخر از خود نشان داد، اما نیاز دارد بازیکنی چون ابراهیمی کنارش باشد. با این اوصاف، منصوریان در تمرینات روزهای گذشته سیدمجید حسینی را کنار باقری قرار داده تا از زوج باقری ــ حسینی در پست هافبک دفاعی استفاده کند. باید دید حسینی می‌تواند در پست غیرتخصصی مقابل هافبک‌های العین سربلند خارج شود یا نه. به سیاهه مصدومان استقلال جابر انصاری و وریا غفوری را هم اضافه کنید آنها با وجود اینکه در تمرینات روزهای گذشته شرکت کرده‌اند، اما از آمادگی بالایی برخوردار نیستند. انصاری که بهترین گلزن استقلال در ماه گذشته بود، شاید بتواند از ابتدا بازی کند، اما وضعیت غفوری مشخص نیست. دلخوشی منصوریان، به ساختار تیمش برمی‌گردد و اینکه از این ساختار بتواند نهایت استفاده را کرده و غیبت بازیکنی برای او تاثیرگذار نباشد. شاگردان منصوریان بدون دو امید خود (ابراهیمی و نورافکن) به این امید هستند که کار العین را در تهران یکسره و خودشان را برای بازی برگشت که هشتم خرداد برگزار می‌شود، آماده کنند.

منصوریان و شناخت از حریف

علیرضا منصوریان اطمینان می‌دهد با شناخت صد در صدی مقابل حریف قرار می‌گیرد: «جوانان ما به امتحان بسیار خوبی رسیده‌اند و یک بار دیگر باید این پرچم را که امانت دست‌شان بوده ایستاده نگه دارند. ما امروز قطعا با حضور چشمگیر هواداران حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت. تیم العین را به‌طور کامل می‌شناسیم. خصوصیات اخلاقی سرمربی، اعضای کادر فنی و بازی‌های قبلی‌، مربی قبلی‌ و شیوه بازی‌شان، نقاط ضعف و نقاط قوت‌شان و نقاط آسیب در زمان حمله و نقاط آسیب‌شان را در زمان دفاع به خوبی بررسی کرده‌ایم. در مجموع ۱۸۰ دقیقه از این تیم غرب آسیا را آنالیز کامل داریم. تک تک نفرات‌شان را برای تک تک بازیکنان‌مان آنالیز کامل کرده‌ایم. سعی‌مان بر این بوده که در فاصله بین آخرین بازی لیگ‌مان و این بازی به‌طور کامل تیم حریف را مثل یک سفره جلوی بازیکنان‌مان پهن کنیم تا آنها کاملا بدانند با چه حریفی باید مقابله کنند. ما دو تا ۹۰ دقیقه داریم که باید در آن به هدف‌مان برسیم.

هدف‌مان کلین‌شیت کردن است و اگر به یاری خدا به این مهم دست پیدا کنیم قطع به یقین با توجه به اینکه العین در بازی‌های گذشته‌اش به‌جز بازی با ذوب‌آهن در اصفهان هیچ بازی را نتوانسته کلین شیت کند قطعا می‌توانیم به این تیم آسیب کلی برسانیم.» سیدمهدی رحمتی کاپیتان تیم هم در نشست خبری پیش از بازی با العین امارات گفت: «این برای دومین مرتبه است برای این رقابت‌ها حاضر می‌شوم. دفعه قبل که با العین بازی کردیم در بازی رفت و برگشت پیروز شدیم. العین تیم قدرتمندی است و بازیکنان خوبی دارد. تیم ما هم یکدل شده است. کارهای بزرگی را توانسته‌ایم انجام دهیم. امروز هم هواداران نقش کلیدی را بازی می‌کنند. آنها همواره در حساس‌ترین شرایط به ما کمک کرده‌اند و حضورشان مثبت بوده است و توانسته‌اند به ما دلگرمی بدهند. امیدوارم بتوانیم با حمایت آنها از این مرحله سخت عبور کنیم. به هواداران قول می‌دهم من و بازیکنان تا پای جان بجنگیم، به نحوی که شایسته مردم خوب ایران باشد تا بتوانیم مثل دفعه‌های قبل به جمع ۸ تیم و ۴ تیم برتر آسیا برسیم.» برنامه بازی‌های مرحله رفت یک‌هشتم نهایی به‌شرح زیر است:

دوشنبه اول خرداد

استقلال ........ العین، ۲۰:۴۵، ورزشگاه آزادی

الاهلی عربستان...........الاهلی امارات، ۲۲:۱۵

ﺳﻪشنبه 2 خرداد

پرسپولیس .................... لخویای قطر، ۱۹:۳۰

استقلال خ .................... الهلال عربستان، ۲۰:۳۰