حسین نوری چهارمین مدال طلای ایران در رقابت‌های کشتی فرنگی ۲۰۱۷ آسیا را از آن خود کرد تا در پایان این رقابت‌ها، ایران‌ با ۴ طلا، یک نقره و ۲ برنز مقتدرانه فاتح آسیا شود. به گزارش «ایسنا» در جریان رقابت‌های وزن پایانی کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ که در دهلی نو برگزار شد، حسین نوری نماینده وزن ۸۵ کیلوگرم ایران در دیدار نهایی مقابل آتسوشی ماتسوموتو از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۴بر۲ به برتری رسید تا چهارمین مدال طلای ایران در آسیا را بر گردن بیاویزد. نوری در دور اول با نتیجه ۶برصفر کانگ از کره‌جنوبی را شکست داد، وی در دور دوم مقابل فی پنگ از چین با نتیجه ۵بر۲ به پیروزی رسید. نوری در دور بعد و در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه ۳بر۲ از سد عظمت کاستوبایف از قزاقستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. پیش از این ۷ فرنگی‌کار دیگر ایران به مصاف حریفان‌شان رفتند که در پایان رامین طاهری در وزن ۸۰کیلوگرم، سید مصطفی صالحی‌زاده در وزن ۹۸کیلوگرم و بهنام مهدی‌زاده در سنگین وزن به مدال طلا رسیدند. همچنین افشین بیابانگرد در ۷۱ کیلوگرم به مدال نقره رسید و سامان عبدولی در ۵۹ کیلوگرم و علی ارسلان در ۶۶ کیلوگرم نیز به مدال برنز رسیدند. پژمان پشتام نیز در وزن ۷۵ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفت.»

تبریک وزارت ورزش

در همین راستا، وزیر ورزش و جوانان با صدور پیامی قهرمانی تیم‌ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات آسیایی را تبریک گفت. در این پیام می‌خوانیم: «جوانان سربلند ایران عزیز با قهرمانی زودهنگام در مسابقات کشتی فرنگی آسیا، موجب شادی مردم و افتخار آنان به سرمایه‌های ارزشمند ورزش و جوانان کشورشان شدند. وزارت ورزش و جوانان ضمن قدردانی و تشکر از تلاش‌ مدیران، مربیان، دست‌اندرکاران و خصوصا قهرمانان تیم‌ملی کشتی فرنگی، این موفقیت را به کشتی‌گیران، ‌خانواده‌های محترم ایشان، جامعه ورزشی کشور و مردم شریف ایران عزیز تبریک می‌گوید و آرزوی ادامه پیروزی و سربلندی همه قهرمانان و ورزشکاران ایران عزیز را از خداوند باری تعالی خواستار است.»

کارسخت آزادکاران برای قهرمانی

در همین حال مربی تیم‌ملی کشتی آزاد تاکید کرد آزادکاران ایران کار سختی در رقابت‌های قهرمانی آسیا و بازی‌های همبستگی اسلامی پیش‌رو دارند. امیر توکلیان دیروز درباره آخرین وضعیت آزادکاران در آستانه حضور در رقابت قهرمانی آسیا گفت: «در اردوی پایانی تیم‌ملی نفرات اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا و بازی‌های همبستگی اسلامی به صورت جداگانه تمرینات خود را زیرنظر کادر فنی برگزار کردند. هدف ما کسب نتیجه در هر دو رویداد قهرمانی آسیا و بازی‌های همبستگی اسلامی است تا انتظار مردم ایران را برآورده کنیم. در بازی‌های همبستگی اسلامی تیم‌های آذربایجان و ترکیه با تمام قوا به میدان می‌آیند و مطمئنا کار بسیار سختی پیش‌رو داریم. البته ما ناامید نیستیم و با وجود اینکه در ترکیب تیم تغییراتی صورت داده‌ایم امیدوار هستیم به نتایج خوبی برسیم. مردم باید بدانند تعدادی از جوانان به تیم‌ملی اضافه شدند چرا که ما هدف‌مان بلندمدت است و چشم به مسابقات جهانی و المپیک داریم.» این مسابقات ۲۷ تا ۳۰اردیبهشت برگزار خواهد شد.