فینال مسابقات جام حذفی فوتبال کشور امشب در خرمشهر برگزار خواهد شد. تیم‌های فوتبال تراکتورسازی و نفت تهران در فینال جام حذفی ایران، ساعت ۲۰:۳۰ امشب در خرمشهر مقابل هم قرار خواهند گرفت تا شاهد دیدار جذابی بین مربیانی باشیم که سابقه قهرمانی با تیم‌های پرسپولیس و استقلال را در این جام دارند. بازیکنان هر دو تیم از شرایط مالی حاکم بر باشگاه‌شان ناراضی هستند.

البته وضعیت نفت کاملا به هم ریخته است و طبق آنچه علی دایی در مصاحبه‌های متفاوتش بیان کرده باشگاه نفت تبدیل به تیمی محلی شده که اصلا وضعیت مناسبی ندارد و حتی آنها نمی‌دانند با چه کسی در این باشگاه طرف حساب هستند! وضعیت تراکتورسازی البته این‌گونه نیست و فقط بازیکنان تیم نسبت به پرداخت نشدن مطالبات‌شان گلایه‌مند هستند. این دو تیم هفته گذشته در آخرین هفته لیگ برتر باهم روبه‌رو شدند که تیم تراکتورسازی یک بر صفر و با گل دقیقه ۹۰ ادینهو به پیروزی رسید. علی دایی سرمربی نفت تهران که در بازی مقابل سپاهان از بازی اخراج شد تا در این بازی نتواند شاگردانش را از روی نیمکت هدایت کند، درخصوص این بازی به روزنامه ورزشی گل گفته: «اگر قهرمان شویم مزد زحمات بچه‌ها را گرفته‌ایم. چند روز پیش همه با هم هم‌قسم شدیم تا فینال جام حذفی را ببریم. با توجه به شناخت کاملی که از تراکتور داریم هدف‌مان قهرمانی است. امیدوارم این بدشانسی‌ها و گل نزدن‌ها در فینال مقابل تراکتور تکرار نشود چون مقابل آنها خیلی موقعیت از دست داده‌ایم.» تراکتورسازان که در لیگ برتر قافیه را به استقلال باخته و سوم شدند درصدد هستند با قهرمانی در جام حذفی یک جام را به هواداران خود هدیه دهند و سهمیه حضور در مسابقات فصل آینده به لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست بیاورند.

تراکتورسازی برای این بازی کرار جاسم را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارند. در صورت پیروزی نفت در فینال جام حذفی این تیم جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ را خواهد گرفت و در صورت برتری تراکتورسازی مقابل شاگردان دایی و با توجه به سوم شدن این تیم تبریزی در لیگ شانزدهم، ذوب‌آهن شانس حضور در فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا را پیدا خواهد کرد.