تیم‌ملی فوتبال ساحلی ایران با پیروزی مقابل ایتالیا دست به کار بزرگی زد وبه مقام سوم جام‌جهانی دست یافت. تیم‌های ملی فوتبال ساحلی ایران و ایتالیا بامداد دوشنبه برای کسب مقام سومی جام‌جهانی ۲۰۱۷ به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی مهم ۵ بر ۳ ایران به پایان رسید. در دیدار فینال هم تیم‌ملی ساحلی برزیل با پیروزی ۶ بر صفر مقابل تیم تاهیتی قهرمان جام‌جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۱۷ باهاما شد.

دو بازیکن ایران در میان بهترین‌ها

در پایان این بازی‌ها دو بازیکن ایرانی در میان بهترین بازیکنان این تورنمنت انتخاب شدند. محمد احمدزاده، کاپیتان تیم‌ملی فوتبال ساحلی ایران به‌عنوان بهترین بازیکن جام‌جهانی برگزیده شد و جایزه توپ طلایی را دریافت کرد. همچنین پیمان حسینی، دروازه‌بان تیم ایران نیز جایزه دستکش طلایی را از آن خود کرد. گابریل گوری از تیم‌ملی ایتالیا نیزعنوان آقای گل مسابقات این دوره جام‌جهانی فوتبال ساحلی را کسب کرد.

بازتاب رسانه‌ها

اما کسب مقام سومی ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت. سایت فیفا پیروزی تیم کشور‌مان را به‌عنوان دستاوردی تاریخی توصیف کرد. در این گزارش نوشته شده: «ایران با پیروزی ۵ بر ۳ برابر ایتالیا در بازی رده‌بندی و کسب عنوان سومی، به رده‌بالاترین تیم آسیایی در جام‌جهانی فوتبال ساحلی تبدیل شد و در اوج به حضورش درجام‌جهانی ۲۰۱۷ پایان داد. دو تیم در مرحله گروهی نیز با هم روبه‌رو شده بودند که آنجا ایتالیا، ایران را در یک بازی مهیج با نتیجه ۵ بر ۴ شکست داد. در این بازی احمدزاده با زدن یک گل دیرهنگام از روی نقطه پنالتی، نام ایران را در کتاب رکوردها ثبت کرد.» سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز به تمجید از ساحلی‌بازان ایران پرداخت و سومی جهان را بهترین نتیجه یک تیم آسیایی در طول تاریخ جام‌جهانی عنوان کرد.

ساحلی‌بازان و غرور ایرانی

صبح دیروز حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان هم موفقیت ساحلی بازان را در پیامی توییتری تبریک گفت. همچنین مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان نیز سوم شدن تیم‌ملی را حاصل لحظات سخت و پرفشار دانست. «بدون شک نمایش غرورآفرین بازیکنان در رویارویی با بزرگان فوتبال ساحلی جهان و کسب مقام سوم جهان دستاوردی سخت و پرفشار است که با حضور در اردوهای پی‌درپی و دور از خانواده‌هایشان پشت‌سر گذاشته‌اند.»