سازمان لیگ: خارجی ممنوع!

با پایان یافتن مسابقات شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال، باشگاه‌ها سخت به تکاپو افتاده‌اند تا تغییرات موردنظر در مورد تیم فصل آینده را با بهترین خریدها به سرانجام برسانند. اما با زیاد شدن پرونده شکایات بازیکنان خارجی از باشگاه‌های ایرانی در فیفا، مدتی پیش فدراسیون فوتبال کشورمان قانونی را وضع کرد که باشگاه‌هایی که به بازیکنان خارجی بدهی دارند، تا تسویه حساب با بازیکنان سابق خود حق جذب بازیکنان خارجی جدید را ندارند. برهمین اساس پرسپولیس که سخت به‌دنبال دو بازیکن خارجی شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران است، باید بدهی خود را به بازیکنان خارجی بپردازد. برانکو برای فصل آینده بر روی جذب سه بازیکن اصرار دارد. گادوین منشا مهاجم گلزن نیجریه‌ای پیکان، ایگور پراهیچ، مدافع کروات نفت تهران و شجاع خلیل‌زاده مدافع تیم سپاهان بازیکنانی هستند که پیوستن آنها به قرمز‌ها بسیار محتمل به‌نظر می‌رسد.

منشا: پرسپولیسی شدم!

گادوین منشا، مهاجم فصل گذشته تیم فوتبال پیکان پس از انجام مذاکرات بسیار با باشگاه پرسپولیس با این تیم قرارداد داخلی دوساله بست، یا حداقل خودش چنین ادعایی را مطرح کرده است. این در حالی است که بنا بر اعلام فدراسیون فوتبال، باشگاه پرسپولیس به‌دلیل بدهی‌های خارجی نمی‌تواند با بازیکنان و مربیان خارجی قرارداد امضا کند. با این وجود گفته می‌شود با آغاز فصل نقل‌وانتقالات قرارداد این بازیکن رسما در هیات‌فوتبال به ثبت خواهد رسید.گادوین منشا در گفت‌وگو با «ایسنا» این خبر را تایید کرد و گفت: «پس از اینکه قراردادم رسمی ثبت شود، درباره این انتقال صحبت خواهم کرد.»

پراهیچ: برانکو من را می‌خواهد

دیگر بازیکن خارجی مدنظر پرسپولیس که همزبان سرمربی تیم نیز هست، مدعی شد برانکو به‌دنبال پیوستنش به این تیم است. ایگورپراهیچ، مدافع کروات نفت تهران در این‌خصوص به خبرگزاری تسنیم گفت: «من فصل خوبی داشتم و بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشتم و فکر می‌کنم بیشتر از هر مدافع دیگری در لیگ گلزنی کردم. همین باعث‌شده باشگاه‌هایی نسبت به جذب من علاقه نشان دهند، اما به‌هر حال باید دید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. هنوز پیشنهاد رسمی دریافت نکرده‌ام، اما تماس‌هایی از جانب تیم‌هایی از کشورهای کره‌جنوبی، تایلند و ترکیه با من گرفته شده است. چند تیم ایرانی هم نسبت به جذب من علاقه‌مند هستند. در محل اردوی مشترک دو تیم پرسپولیس و نفت با برانکو ایوانکوویچ ملاقاتی داشتم. من، برانکو و کادر فنی‌اش را در هتل ملاقات کردم، اما در مورد پیوستن به پرسپولیس صحبتی نکردیم. تنها چیزی که می‌دانم این است که برانکو من را می‌خواهد، اما نمی‌دانم که نظر رئیس باشگاه پرسپولیس در مورد من چیست و اصلا آنها علاقه‌ای به جذب من دارند یا خیر. به هر حال باید ببینیم که چه اتفاقی خواهد افتاد.»

جذب خارجی همچنان ممنوع است

باوجود ادعای توافق خارجی‌ها با پرسپولیس، مدیر مسابقات سازمان لیگ دوباره تاکید کرد برخی از تیم‌های لیگ برتری نمی‌توانند در فصل نقل‌وانتقالات بازیکن خارجی جدید جذب کنند. سعید فتاحی به «ایسنا» گفت: «زمان نقل‌وانتقالات تابستانی فوتبال ایران، بعد از دیدار تیم‌ملی برابر ازبکستان یعنی از ۲۴ خرداد ماه آغاز می‌شود. در نیم‌فصل، تیم‌های لیگ برتری برای جذب بازیکن جدید باید ۱۰ درصد بدهی‌های خود را پرداخت می‌کردند. قرار است هیات‌رئیسه سازمان لیگ تشکیل جلسه بدهد تا مشخص کند که تیم‌ها برای جذب بازیکن در نقل‌وانتقالات تابستانی چند درصد بدهی‌های‌شان را باید بدهند ولی چیزی که مشخص است اینکه باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال تا مبلغ تعیین‌شده‌ از بدهی‌های خود را تسویه نکنند حق جذب بازیکن خارجی را نخواهند داشت و قرارداد این بازیکنان در سازمان لیگ ثبت نخواهد شد.»

خلیل‌زاده‌ با پرسپولیس امضا کرد

به دلیل اینکه قانون سازمان لیگ برای ثبت قرارداد بازیکنان داخلی بازدارندگی ندارد، پرسپولیس دیروزبا مدافع ایرانی مدنظر خود به توافق رسید و با وی قرارداد داخلی بست. به گزارش خبرگزاری فارس، شجاع خلیل‌زاده مدافع فصل گذشته سپاهان که برای مذاکره به باشگاه پرسپولیس آمده بود قرارداد خود را امضا کرد. او به‌زودی و با شروع فصل نقل‌وانتقالات قراردادش را با این باشگاه ثبت خواهد کرد.