بالاخره لیگ شانزدهم تمام شد با همه حوادث و فراز و فرودهایش. لیگی که اگرچه پرسولیس خیلی زود خرج خود را از دیگران سوا کرد واجازه نداد تب قهرمانی تا هفته‌های آخر بکشد اما جذابیت در بالا و پایین جدول تا روز آخر و دقایق آخر هم ادامه داشت و این استقلال بود که توانست با شکست سپاهان عنوان نایب قهرمان لیگ را از آن خود کند. شیرینی این دستاورد برای منصوریان دوچندان است وقتی بالاتر از امیر قلعه‌نویی رقیب همیشگی برای نیمکت آبی قرار گرفت. اما پایان لیگ فرصت مناسبی است برای مرور چند نکته آماری و نگاهی به کارنامه تیم‌ها در تاریخ مسابقات لیگ برتر. شاید مهم‌ترین نکته آماری بررسی مجموع امتیازات ادوار لیگ برتر باشد که استقلال در این بین با کسب ۸۷۵ امتیاز موفق‌ترین تیم در این عرصه محسوب می‌شود.

۵ تیم برتر ادوار لیگ برتر در ۱۶ فصل برگزار شده به شرح زیر هستند:

۱- استقلال با ۸۷۵ امتیاز (از این تیم یک امتیاز در فصل سیزدهم کسر شده است)، ۲- سپاهان با ۸۲۴ امتیاز (از این تیم در فصل هفتم ۳ امتیاز کسر شده است)، ۳- پرسپولیس با ۸۰۹ امتیاز (از این تیم ۶ امتیاز در فصل هفتم و یک امتیاز در فصل سیزدهم کسر شده است)، ۴- ذوب‌آهن با ۷۴۹ امتیاز (از این تیم یک امتیاز در فصل پنجم کسر شده است)، ۵- فولاد با ۶۸۰ امتیاز

از جمع این تیم‌ها فقط ذوب‌آهن سابقه قهرمانی در لیگ برتر را ندارد. در فصل شانزدهم پرسپولیس در حالی عنوان قهرمانی را برای سومین بار کسب کرد که سپاهان با کسب ۵ عنوان قهرمانی همچنان پرافتخارترین تیم ایران در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر محسوب می‌شود. پرسپولیس نیز با این قهرمانی از این لحاظ به رکورد استقلال رسید. تمام تیم‌های قهرمان لیگ برتر طی ۱۶ فصل برگزار شده به شرح زیر هستند: سپاهان ۵ عنوان قهرمانی، استقلال و پرسپولیس ۳ عنوان قهرمانی، فولاد ۲ عنوان قهرمانی، استقلال خوزستان، سایپا و پاس یک عنوان قهرمانی.

رکوردهای شخصی لیگ هم متعلق به سه بازیکن سرشناس سرخابی‌ها بود: (آمارهای فصل قبل را می‌بینید.)

آقای گل: مهدی طارمی ۱۸ گل (مهدی طارمی ۱۶ گل)

آقای پاس گل: کاوه رضایی با ۹ پاس گل (امید عالیشاه با ۸ پاس گل)

آقای کلین‌شیت:‌ علیرضا بیرانوند با ۱۷ دیدار (فرناندو خسوس با ۱۷ دیدار)

در آیتم‌های تیمی هم پرسپولیس یک آمار چشمگیر از خود به جای گذاشت. آنها کمترین گل خورده، بهترین تفاضل گل، بیشترین امتیاز، بیشترین گل زده، کمترین مساوی، کمترین باخت(مشترک با تراکتور) و بیشترین برد را به‌خود اختصاص دادند تا یک قهرمانی بی‌چون و چرا را تجربه کرده باشند.

فاصله66 امتیازی سرخابی‌ها