با وجود کسب عنوان قهرمانی مقتدرانه و تاریخی در لیگ برتر، در حال حاضر پرسپولیس عمیقا درگیر حواشی ریز و درشتی است که هوادارانش را کاملا گیج و کلافه کرده. بد نیست بدانید این فضا کم‌وبیش شبیه دو قهرمانی قبلی سرخ‌ها در لیگ برتر است. پرسپولیس بعد از فتح اولین و هفتمین دوره مسابقات لیگ برتر هم بلافاصله با حاشیه‌های عجیبی مواجه شد. وجه مشترک دو قهرمانی قبلی تصمیمات عجیب سازمان تربیت‌بدنی و وزارت ورزش وقت در حوزه مدیریتی پرسپولیس بود؛ طوری که هر دو بار بلافاصله بعد از قهرمانی مدیرعامل پرسپولیس تغییر کرده و فرد دیگری جایگزین شده است! نتیجه هم مشخص است. هر‌بار که سرخپوشان قهرمان شده‌اند سال‌های زیادی طول کشیده است تا دوباره این عنوان تکرار شود. مسلما بخش مهمی از دلایل این ماجرا، در همان تغییرات پیاپی مدیریتی ریشه داشته است. عجیب اینکه حالا شایعاتی مبنی بر احتمال تکرار آن اتفاق به گوش می‌رسد. زمزمه‌ها حاکی از آن است که علی‌اکبر طاهری جایگاه محکمی در پرسپولیس ندارد و ممکن است به زودی ناچار به ترک این تیم شود. به راستی اما آیا زمان درس گرفتن از تاریخ برای مدیران ارشد و تصمیم‌سازان فوتبال ایران فرا‌نرسیده است؟

لیگ اول

پرسپولیس لیگ اول را به شکل واقعا دراماتیکی برد. روز هفتم خرداد۸۱ فقط کافی بود استقلال یک مساوی از ملوان در انزلی بگیرد تا جام را بالای سر ببرد، اما شاگردان مرحوم پورحیدری ناباورانه شکست خوردند تا پیروزی یک گله پرسپولیس برابر فجرسپاسی برای فتح جام کافی باشد. بعد از سوت پایان بازی، قرمزها در زمین مسابقه سر از پا نمی‌شناختند و اشک شوق می‌ریختند. در طول فصل بعد از قهرمانی اما پرسپولیس با مشکلات زیادی از جمله در فاز تغییر مدیریت مواجه شد و در نهایت رتبه پایانی‌اش در لیگ دوم به رده سوم تنزل پیدا کرد. جالب است که خرداد۸۱ فقط چند روز بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ اول حرفه‌ای مدیریت این باشگاه دستخوش تغییر شد و اکبر غمخوار جای علی میرزایی را گرفت. همین تحول در پرسپولیس کافی بود تا سپاهان در لیگ دوم حرفه‌ای نخستین عنوان قهرمانی تاریخش را به دست بیاورد و پایه پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر گذاشته شود!

لیگ هفتم

فتح دومین عنوان قهرمانی در لیگ برتر هم برای پرسپولیسی‌ها داستانی داشت. سرخ‌ها در هفته پایانی لیگ هفتم حتما باید سپاهان را در تهران می‌بردند تا قهرمان شوند، اما بازی تا آخرین ثانیه‌ها با تساوی یک - یک در جریان بود. نهایتا اما سپهر حیدری در دقیقه۹۶ دروازه را باز کرد و نصف ایران را برد روی هوا! بعد از این قهرمانی هم حواشی دست از سر پرسپولیس بر نداشتند. مدیرعامل باشگاه عوض شد و داریوش مصطفوی جای حبیب کاشانی را گرفت. افشین قطبی هم که فکر می‌کرد در امارات پیشنهادهای بهتری دارد، از پرسپولیس قهر کرد و به دوبی رفت. سرانجام امپراتور لقمه‌ای چرب‌تر از پرسپولیس گیر نیاورد و با شرایط بسیار عجیب و باورنکردنی قراردادش را با قرمزها تمدید کرد. هرچند این همکاری چندان به درازا نکشید و او در میانه‌های نیم‌فصل اول به شکل شبانه تهران را ترک کرد و از پرسپولیس رفت. دوران مدیریت داریوش مصطفوی در پرسپولیس بسیار تاریک بود و این تیم با وجود ستاره‌های متعددی که کسب کرده بود راه به جایی نبرد.

لیگ شانزدهم

پرسپولیس پرافتخارترین تیم باشگاهی تاریخ فوتبال ایران است، اما فواصل جام گرفتن‌های این تیم هر بار دارد بیشتر می‌شود؛ اتفاقی که می‌تواند ناشی از تغییرات مدیریتی پیاپی باشد. علی‌اکبر طاهری بیش از دو سال است که در پرسپولیس کار می‌کند و یک قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی برای این باشگاه به ارمغان آورده، اما گویا پیمانه او هم با فتح جام پر‌شده و باید جای خودش را به شخص دیگری بدهد. باز هم روز از نو و روزی از نو، باز هم همان قصه همیشگی...!