هفته سی‌وچهارم و پایانی لیگ آزادگان امروز در حالی پیگیری می‌شود که در این هفته سه تیم برای گرفتن تنها سهمیه باقی مانده صعود به لیگ برتر و دو تیم برای فرار از تنها سهمیه باقی‌مانده سقوط به لیگ دو تلاش می‌کنند. در جدول رده‌بندی به جز تیم نخست و آخر که تکلیفشان مشخص شده، تیم‌های سپیدرود، گل‌گهر و ملوان برای لیگ برتری شدن تلاش می‌کنند و تیم‌های خیبر و فجر برای بقا در لیگ آزادگان می‌جنگند. در پایین جدول خونه به خونه بابل میزبان خیبر خرم‌آباد است و در اراک، آلومینیوم این شهر به مصاف فجرسپاسی رده شانزدهمی می‌رود. همه اینها باعث شده امروز رقابت‌های داغ و مهیجی را در مسابقات فوتبال دسته یک کشور شاهد باشیم.

سپیدرود رشت - نساجی مازندران

بی‌شک اگر سپیدرود مدعی صعود به لیگ برتر نبود و نیاز به پیروزی در این دیدار نداشت، باز هم این بازی حساسیت‌های زیادی برای هواداران دو تیم داشت. سرنوشت رشتی‌ها برای لیگ برتری شدن در دست خودشان است و می‌توانند با پیروزی در این دیدار به لیگ برتر برسند. البته آنها این شانس را دارند که با تساوی در این دیدار و عدم پیروزی گل‌گهر و ملوان در دیگر بازی‌های همزمان هم به سطح اول فوتبال کشور برسند ولی در این صورت باید منتظر اما و اگرها باشند. نکته مثبت در مورد سپیدرود این است که در خانه شکست‌ناپذیر است. البته آنها در دور رفت در حالی که میهمان نساجی بودند، با نتیجه‌ ۲ بریک شکست خوردند.

علی نظرمحمدی می‌داند که کلید موفقیت در این دیدار، مهار محمد عباس‌زاده، آقای گل مهار نشدنی لیگ یک است. در حال حاضر سپیدرود با ۵۸ امتیاز، یک امتیاز بیشتر از گل گهر و ملوان در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفته و نساجی با ۴۶ امتیاز در رده دهم قرار دارد. دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال پیش از این برای قضاوت این دیدار مهم علیرضا فغانی داور بین‌المللی کشورمان را در نظر گرفته بود ولی دیروز اعلام شد محمدرضا اکبریان به جای فغانی این بازی را قضاوت خواهد کرد. همه بازی‌ها راس ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد. برنامه کامل دیدارهای هفته پایانی به شرح زیر است:

پارس‌جنوبی ...................................................................... بادران تهران

خونه به خونه .....................................................................خیبر خرم‌آباد

آلومینیوم اراک .................................................................... فجرسپاسی

فولادیزد....................................................................... گل‌گهر سیرجان

سپیدرود رشت........................................................... نساجی مازندران

نفت مسجدسلیمان..................................................... ملوان بندرانزلی

مس رفسنجان.................................................................. استقلال اهواز

راه‌آهن تهران.................................................................ایرانجوان بوشهر