و اینک جام!

دنیای اقتصاد: مطابق انتظار قرار بود مسابقات سه هفته پایانی لیگ برتر باشگاه‌های کشور به‌طور همزمان برگزار شود تا تیم‌های بالا و پایین جدول در شرایط مساوی و بدون اطلاع از نتایج دیدارهای هم به رقابت بپردازند. با وجود این پرسپولیس با نتایج خارق‌العاده‌ای که گرفت، به‌طور کامل پای خودش را از این سناریو بیرون کشید. از آنجا که دیدار این هفته پرسپولیس و پدیده هیچ نوع حساسیت جدولی خاصی برای دو تیم ندارد، دیدار مزبور بدون توجه به برنامه سایر مسابقات برگزار خواهد شد. ابتدا قرار بود همه بازی‌های این هفته روز پنج‌شنبه برگزار شود، اما باشگاه پرسپولیس درخواست کرد با توجه به در پیش بودن مسابقه حساس دوشنبه آینده برابر الهلال عربستان، بازی این تیم با پدیده ۲۴ساعت جلو بیفتد. در نهایت باشگاه مشهدی و سازمان لیگ با این موضوع موافقت کردند تا جشن قهرمانی پرسپولیس یک روز زودتر برگزار شود. به این ترتیب امروز از ساعت ۱۷:۴۵ پرسپولیس و پدیده در حالی به مصاف هم می‌روند که بی‌تردید از همان ابتدای کار همه منتظر سوت پایان و برگزاری مراسم اهدای جام خواهند بود.

اهدای جام متفاوت؟

این سومین جشن قهرمانی پرسپولیسی‌ها در تاریخ لیگ برتر است؛ مراسمی که بعد از ۸سال انتظار برگزار می‌شود و قرار است مجلل و باشکوه باشد. آنچنان که شنیده می‌شود قرار است ابتدای بازی شاهد اجرای طرح موزاییکی روی سکوها باشیم و مراسم نورافشانی و سایر اتفاقات همیشگی هم تکرار شود. از همه مهیج‌تر اما شایعه‌ای است که از تغییر شکل و شمایل جام قهرمانی اهدایی به پرسپولیس حکایت دارد. واقعیت آن است که با وجود گذشت ۱۶دوره از مسابقات لیگ حرفه‌ای در ایران، هنوز فدراسیون فوتبال نتوانسته یک جام مشخص را با سر و شکلی واحد به‌عنوان نماد این رقابت‌ها جا بیندازد. فصل گذشته جامی زیبا به‌عنوان یادبود قهرمانی جام حذفی طراحی شد که اولین برنده‌اش ذوب‌آهن بود. حالا هم ظاهرا قرار شده کاپی متفاوت برای لیگ برتر طراحی شود که گفته می‌شود امروز برای اولین بار به پرسپولیس اهدا خواهد شد.

استقبال چشمگیر

پرسپولیس تا به حال سه بار قهرمان لیگ برتر شده که مراسم اهدای جام در هر سه مورد در روزهای وسط هفته و غیرتعطیل برگزار شده است! سه‌شنبه هفتم خرداد۸۱ سرخپوشان در حالی فاتح اولین جام قهرمانی لیگ برتر شدند که کمتر کسی به وقوع این مهم امیدوار بود. استقلال فقط با کسب یک مساوی برابر ملوان در انزلی قهرمان می‌شد و همه فکر می‌کردند این اتفاق رخ خواهد داد. بنابراین فقط چیزی حدود ۴۰هزار نفر برای تماشای مسابقه آخر پرسپولیس برابر فجرسپاسی راهی ورزشگاه آزادی شدند. این عده قلیل اما در نهایت پاداش امیدوار ماندن‌شان را گرفتند. باخت یک بر صفر استقلال در انزلی و برد یک بر صفر پرسپولیس در تهران باعث شد نخستین جام قهرمانی به سرخپوشان برسد.

روز شنبه ۲۸ اردیبهشت۸۷ اما حکایت متفاوتی داشت و پرسپولیس در حضور بیش از ۱۰۰هزار هوادارش توانست با پیروزی دیرهنگام برابر سپاهان قهرمانی را جشن بگیرد. حالا هم رسیده‌ایم به سومین مراسم اهدای جام که باز هم در روزی غیرتعطیل برگزار می‌شود. با این حال آمار سایت «فوتبال تیکت» نشان می‌دهد تقریبا همه بلیت‌های ورزشگاه پیش‌فروش شده و تا عصر دیروز فقط کمتر از ۱۰هزار قطعه بلیت مخصوص طبقه دوم باقی مانده بود. البته پرسپولیسی‌ها قصد دارند در صورت سرریز جمعیت، با نصب تلویزیون‌های بزرگ در محوطه بیرون ورزشگاه تعداد بیشتری از هواداران را در این جشن شریک کنند.

و البته رحمتی و قلعه‌نویی

اگر از بازی تشریفاتی امروز عبور کنیم، تنور رقابت‌های هفته بیست‌وهشتم از فردا و با تقابل تعیین‌کننده تراکتورسازی و استقلال در تبریز داغ خواهد شد؛ رقابتی مهم برای مشخص شدن نایب‌قهرمان لیگ شانزدهم. با توجه به اتفاقاتی که سال گذشته در تهران بین مهدی رحمتی و امیر قلعه‌نویی رخ داد، قطعا مهم‌ترین سوژه این بازی رویارویی کاپیتان استقلال با هواداران تراکتور است. در همین راستا حتی گفته می‌شود رحمتی برای فرار از حواشی در این بازی به تبریز سفر نخواهد کرد، اما باشگاه استقلال دیروز رسما اعلام کرد چنین مساله‌ای صحت ندارد و رحمتی حتما در تبریز به میدان خواهد رفت.