امیرحسین پیروانی، سرمربی تیم ملی جوانان درباره شرایط تیم‌ملی امید گفت: «من سال گذشته برنامه‌ای به فدراسیون فوتبال دادم. همین بازیکنان تیم جوانان در مسابقات مقدماتی مشهد ۱۸ ساله بودند، در مسابقات بحرین که کسب سهمیه کردیم ۱۹ ساله شدند و در جام‌جهانی ۲۰ ساله خواهند بود. به هر حال باید این تیم را تقویت کنیم و امیدوارم تیم‌ملی امید موفق باشد.»

سرمربی تیم‌ملی جوانان درباره اینکه وضعیت امید نورافکن به کجا رسید و به نظر می‌رسد بعد از اتفاقاتی که در استقلال داشت شرایطش در تیم جوانان هم دچار مشکل شده، به خبرگزاری فارس این‌گونه توضیح داد: «نورافکن زمانی که در تیم‌ملی جوانان بود،‌ سابقه‌ای در تیم‌های بزرگسال نداشت و خیلی زود توانست خودش را در تیم جوانان جا بیندازد و کسب تجربه کند. او بازیکن توانمندی است و می‌تواند بسیار بزرگ‌تر از اینکه هست بشود. او در استقلال و زیرنظر علیرضا منصوریان که یک مربی ارزشی است می‌تواند به مسیر اصلی خود بازگردد.» وی درباره جام‌جهانی جوانان هم برنامه این تیم را این‌گونه شرح داد: «قرعه‌کشی مسابقات انجام شد و ما با زامبیا، پرتغال و کاستاریکا هم‌گروه شده‌ایم. ۳۱ اردیبهشت با کاستاریکا بازی می‌کنیم، ۳خرداد به مصاف زامبیا می‌رویم و ۶ خرداد هم با پرتغال پیکار خواهیم داشت. کاستاریکا دوره قبل شگفتی‌ساز شد و زامبیا هم قهرمان آفریقاست. پرتغال هم که همواره در رده پایه از تیم‌های خوب است و بازیکنان زیادی دارد.»

تمجید از کی‌روش

پیروانی همچنین درباره وضعیت تیم‌ملی بزرگسالان هم با تمجید از عملکرد کی‌روش گفت: «با درایت کی‌روش امسال از معدود سال‌هایی است که ما با خیال راحت به جام‌جهانی صعود می‌کنیم و تقریبا صعود ما مسجل شده است، البته بازی‌های سختی داریم اما با کسب ۳ امتیاز از ازبکستان صعود ما قطعی خواهد شد. به هر حال جام‌جهانی ویترین فوتبال است و با عملکرد خوب در جام‌جهانی می‌توانیم جوان‌های خوبی به سطح اول فوتبال دنیا معرفی کنیم.»