محمودی غایب بزرگ تیم‌ملی

سرمربی تیم‌ملی والیبال ۲۰ بازیکن را به اردوی اصلی تیم‌ملی والیبال مردان ایران دعوت کرد. به گزارش سایت فدراسیون والیبال، تیم‌ملی والیبال ایران در سال ۲۰۱۷ در چهار رویداد لیگ جهانی، قهرمانان قاره‌ها، قهرمانی آسیا و انتخابی جهان شرکت می‌کند. بر این اساس نخستین مرحله اردو که جنبه انتخابی نیز داشت با حضور ۱۴ بازیکن جوان از روز شنبه ۱۹ فروردین ماه آغاز شد و پس از پنج روز تمرین، چهارشنبه شب (۲۳ فروردین) به پایان رسید.

اسامی مدعوین

سرمربی تیم‌ملی والیبال ایران پس از پایان این مرحله از تمرینات در جلساتی با بازیکنان به صورت گروهی و نفر به نفر، نقد جامع و کاملی از عملکرد بازیکنان ارائه کرد و نقاط ضعف و قوت آنان را به صورت شفاف بیان کرد. براساس تصمیم ایگور کولاکوویچ، سه بازیکن ( پوریا یلی، سعید شیرود و مرتضی شریفی) از اردوی نخست حذف شدند و سایر بازیکنان با تعدادی از بازیکنان دیگر (۲۰ نفر) از روز شنبه تمرینات خود را به مدت ۱۰ روز پیگیری خواهند کرد تا سرمربی تیم‌ملی براساس این تمرینات، فهرست ۱۷ یا ۱۸ نفره خود را برای حضوردر لیگ جهانی والیبال انتخاب کند. با این شرایط، سرمربی تیم‌ملی به برخی بازیکنان گروه نخست فرصت مجدد دادتا توانایی‌های خود را برای قرار گرفتن در فهرست اولیه لیگ جهانی نشان دهند. مرحله اصلی اردوی تیم‌ملی والیبال ایران از روز شنبه ۲۶ فروردین ماه با حضور ۲۰ بازیکن آغاز می‌شود که اسامی آنان به این شرح است: «سعید معروف، محمد طاهر وادی، فرهاد سال افزون، جواد حسین‌آبادی، رضا قرا، امیر غفور، فرهاد نظری‌افشار، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی‌پور، محمدجواد معنوی‌نژاد، محمد موسوی، عادل غلامی، سامان فائزی، مسعود غلامی، مهدی مرندی، مصطفی حیدری، پوریا فیاضی، علی شفیعی و محمد فلاح.»

غیبت بازیکن سرشناس

دراین لیست بزرگ‌ترین غایب، شهرام محمودی پشت خط زن سال‌های اخیر تیم‌ملی است که تعجب خیلی‌ها را در پی داشت. به گزارش خبرگزاری فارس، چندی پیش شهرام محمودی، پشت خط زن تیم‌ملی والیبال ایران اعلام کرد که به‌دلیل مصدومیت‌های زیاد می‌خواهد مدتی از تیم‌ملی دور باشد و به درمان خود بپردازد تا پس ازآن با رسیدن به شرایط ایده‌آل یک‌بار دیگر به والیبال کشورش خدمت کند. زمانی که ایگور کولاکوویچ به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی والیبال ایران انتخاب شد بدون توجه به این صحبت‌های محمودی نام وی را در لیست نفرات دعوت شده به اردو نوشت و به این ترتیب از شهرام خواست تا با وجود مصدومیت در اردوهای تیم‌ملی حضور پیدا کند و تمام کارهای مربوط به درمانش را زیر نظر سیامک افروزی، پزشک تیم‌ملی انجام دهد.پس از کش و قوس‌های فراوان شهرام محمودی تصمیم خودش را گرفت و از حضور در اردوهای تیم‌ملی امتناع کرد تا به این ترتیب مراحل درمانش را به صورت شخصی پیگیری کند. از طرف دیگر کولاکوویچ هم دست به کار شد و نفرات جایگزین محمودی را انتخاب کرد. با توجه به اینکه امیر غفور، دیگر پشت خط زن تیم‌ملی هم شرایط نرمالی ندارد و هنوز به اوج آمادگی نرسیده است کولاکوویچ از رضا قرا و جواد حسین‌آبادی هم دعوت کرد تا در اردوها حاضر شوند. حالا اردوی تیم‌ملی باید با حضور ۳ پشت خط زن به نام‌های امیر غفور، رضا قرا و جواد حسین‌‌آبادی آغاز شود و از شهرام محمودی خبری در این لیست نیست.