شب انفجار!

شب اول مرحله یک چهارم‌نهایی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا با دو اتفاق بسیار بزرگ همراه بود، دو انفجار عظیم؛ یکی فوتبالی در تورین و دیگری خبری و تروریستی در فرانسه!

نارنجکی که کنار اتوبوس ترکید

شوک اول در سرزمین ژرمن‌ها رخ داد. بر این اساس دیدار تیم‌های موناکو و دورتموند که قرار بود سه‌شنبه شب در آلمان برگزار شود به‌علت وقوع انفجارمقابل اتوبوس تیم آلمانی، لغو شد و برگزاری این بازی یک روز به تعویق افتاد. این اتفاق اما بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت. در این انفجار، مارک بارترا مدافع دورتموند از ناحیه دست آسیب دید و بلافاصله به بیمارستان اعزام شد تا عمل جراحی روی دستش انجام شود. در همین حال جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا با انتشار بیانیه‌ای، حادثه تروریستی در آلمان را محکوم و با هواداران دورتموند و موناکو ابراز همدردی کرد. توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک نیز با صدور پیامی این اتفاق را محکوم و از اعضای باشگاه دورتموند حمایت کرد. همچنین در پی این اتفاق بسیاری از باشگاه‌های بزرگ فوتبال جهان نیز با صدور پیام‌هایی از باشگاه دورتموند حمایت و ابراز همدردی کردند. یک روزنامه آلمانی دیروز اعلام کرد در محل انفجار مقابل اتوبوس تیم دورتموند نامه‌ای پیدا شده که احتمال دست داشتن داعش در انفجار را قوت می‌بخشد. به گزارش «ایسنا» و به نقل از شبکه اسکای‌نیوز عربی، یک روزنامه آلمانی اعلام کرد در نامه مذکور آمده که این انفجار جواب مشارکت آلمان در حملات علیه داعش بوده است. البته برخی از محققان معتقدند که این نامه تلاشی از سوی عاملان انفجار برای ایجاد سردرگمی در روند تحقیقات و انحراف افکار عمومی است. تا لحظه تنظیم این خبر هیچ گروهی مسوولیت این انفجار را بر عهده نگرفته و تروریستی بودن یا نبودن این انفجارها نیز مشخص نشده است. در این میان سنگربان دورتموند از لحظات وحشت‌آوری که خود و هم‌تیمی‌هایش قبل از دیدار برابر موناکو در آلمان تجربه کردند سخن به میان آورد. رومن بورکی گفت: «متاسفانه لحظات بسیار سخت و وحشت‌آوری را تجربه کردیم. همه غافلگیر شده بودیم و روی زمین خوابیدم.»

بارسا در آستانه حذف

اما در شب وقوع انفجار مقابل اتوبوس دورتموند، یک انفجار فوتبالی هم در تورین رخ داد؛ آنچه کمتر کسی می‌توانست باورش کند. بارسلونا در دیدار رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با انجام یک بازی ضعیف با سه گل مغلوب یوونتوس شد. بارسایی‌ها در مرحله قبلی بازی رفت را با چهار گل برابر پاری‌سن‌ژرمن واگذار کردند، اما در مسابقه برگشت بزرگترین بازگشت تاریخ فوتبال را رقم زدند و ۶ بر یک برنده شدند. بعد از آن کسی انتظار یک شکست پرگل دیگر را از این تیم نداشت، اما این اتفاق در تورین رخ داد. حالا خود بارسایی‌ها هم می‌دانند که کارشان برای صعود چقدر سخت شده. آندرس اینیستا، کاپیتان بارسلونا در این مورد گفت‌: «خیلی بد بازی کردیم، به خصوص در نیمه نخست. اگر یک گل به ثمر می‌رساندیم، در بازی برگشت به ما کمک می‌کرد. همچون دیدار رفت برابر پاری ‌سن‌ژرمن بودیم. احساس بدی نداریم اما شکست سنگینی بود. اگر مانند دیدار برگشت مقابل پار‌یس بازی کنیم، می‌توانیم صعود کنیم.»