این استقلال شکست‌ناپذیر

دنیای اقتصاد: روز دوم از هفته چهارم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، روز سه‌شنبه در حالی پیگیری شد که استقلال باید در تاشکند با لکوموتیو ازبکستان مصاف می‌داد. نماینده فوتبال کشورمان در این دیدار با وجود گل زودهنگامی که دریافت کرد به بازی برگشت و توانست در دقایق پایانی گل مساوی را به ثمر برساند. شاید در یک جدول ۱۸تیمی مساوی فرق چندانی با باخت نداشته باشد، اما در مورد یک جدول چهار تیمی هرگز چنین نیست. در تورنمنت‌هایی مثل لیگ قهرمانان، هر امتیازی که تیم‌ها از دست بدهند به‌طور مستقیم و مضاعف وارد جیب رقیب مستقیم‌شان می‌شود؛ بنابراین مهم بود که استقلال توانست در آخرین لحظات جلوی ۶امتیازی شدن لکوموتیو را بگیرد و خودش با ۷امتیاز همچنان به صعود امیدوار بماند. در دیگر مسابقه این گروه، الاهلی امارات توانست با نتیجه ۳ بر یک التعاون عربستان را شکست بدهد و هم‌امتیاز با استقلال به‌خاطر عملکرد بهتر در بازی مستقیم در صدر جدول قرار بگیرد. به این ترتیب بازی پنج اردیبهشت استقلال با الاهلی در ورزشگاه آزادی نه‌تنها جنبه انتقامی خواهد داشت، بلکه می‌تواند تکلیف خیلی چیزها مثل صعود به‌عنوان تیم اول یا دوم را تا حد زیادی روشن کند.

بچه‌های سمج منصوریان

آنچه در ماه‌های اخیر در استقلال دیده شده، تزریق روحیه شکست‌ناپذیری به بازیکنان این تیم بوده است. شاگردان علیرضا منصوریان امروز به درجه‌ای از خودباوری رسیده‌اند که می‌توانند از هر میدانی دست پر ‌بیرون بیایند و در هر موقعیت خطرناکی، استقامت‌شان را حفظ کنند. هفته گذشته آنها در بازی با گسترش‌فولاد یک گل از حریف عقب افتادند، اما به بازی برگشتند و امتیاز گرفتند. این بار هم استقلال اتفاق مشابهی را برابر لکوموتیو تجربه کرد و حتی در دقیقه۹۰ شانس زدن گل برتری را هم داشت، اما ضربه کاشته دیدنی کاوه رضایی به تیر دروازه برخورد کرد. در مورد کاوه باید بیشتر نوشت؛ بازیکن تیزهوشی که با حداکثر تلاش در خدمت تیم است و با اجتناب از حرکات اضافی و نمایشی خیلی از گره‌ها را باز می‌کند. این بار هم ضربه دقیق او به کار آمد و استقلال را از برزخ بیرون کشید. از سوی دیگر منصوریان در این بازی هم به تنبیه انضباطی امید نورافکن ادامه داد و پدیده تیمش را روی نیمکت نگه داشت. همین مساله بار دیگر به پاشنه آشیل استقلال در میانه میدان تبدیل شد و فرشید باقری نتوانست توقعات را برآورده کند، اما خب حتما این اتفاق ارزش جلوگیری از بیراهه رفتن یک استعداد را داشته است.

ذوب هم امیدوار شد

اگرچه در پایان هفته چهارم لیگ قهرمانان هیچ‌یک از تیم‌های ایرانی در صدر جدول گروه خودشان قرار ندارند، اما خب هیچ‌کدام از آنها هم به‌طور مطلق از صعود ناامید نیستند. در گروه سوم، ذوب‌آهن که مسابقات را بد شروع کرده بود و از دو بازی نخست فقط یک امتیاز داشت، دومین پیروزی متوالی‌اش را به دست آورد و با شکست دادن بنیادکار در اصفهان ۷امتیازی شد. در حال حاضر شاگردان حسینی با ۷امتیاز روی پله دوم جدول قرار گرفته‌اند و برای آنها هم مسابقه بعدی با العین امارات بسیار تعیین‌کننده خواهد بود. این بازی چهار اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌شود.