گسترش خوشبختی

دنیای اقتصاد: استقلال از خواب بیدار شد. هرچند دیر اما بیدار شد وپله پله خود را در جدول بالا کشید. استقلال بعد از هفته هفدهم لیگ و شکست ۲ بر یک مقابل استقلال خوزستان نتایج خارق‌العاده‌ای کسب کرد. آبی‌پوشان تهرانی از ۸ بازی انجام شده ۷ پیروزی و یک تساوی گرفتند تا خود را به رده دوم جدول برسانند و بالاتر از تیم تراکتورسازی بایستند. حالااستقلال اوج گرفته برای کم‌کردن فاصله امتیازی‌ با پرسپولیس صدرنشین به مصاف تیم دوم تبریز می‌رود. استقلال این روزها حتی کورسوی امیدی برای قهرمانی در لیگ پیدا کرده است. این تیم به لطف شکست پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان و برتری برابر فولاد خوزستان فاصله امتیازی خود با تیم صدرنشین لیگ را به ۹ امتیاز رساند.

شاگردان علیرضا منصوریان برای اینکه همچنان از لغزش احتمالی پرسپولیس استفاده کنند، چاره‌ای به غیر از برتری در پنج دیدار پایانی لیگ ندارند. هر چند نصرالله عبداللهی سرپرست این تیم اعلام کرده که شانس قهرمانی استقلال کم است، اما شاگردان منصوریان و هواداران استقلال امیدوارند اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی فوتبال برای آنها رخ داده و بتوانند به قهرمانی دست پیدا کنند.

گسترش فولاد حریف امروز آبی‌ها اگرچه به اندازه تراکتورسازی در تبریز هوادار ندارد اما ساختار یک باشگاه منظم و مدرن را در اختیار دارد. گسترش فولاد در رده نهم جدول است و هفته گذشته نیز دو امتیاز از تراکتورسازی گرفت تا زمینه‌ساز صعود آبی‌پوشان تهرانی به رده دوم فراهم شود. گسترش فولاد با تیم چهارم جدول تنها سه امتیاز فاصله دارد، بنابراین دوست ندارد فرصت کسب سهمیه آسیا را از دست بدهد. با این اوصاف قطعا شاگردان فراز کمالوند همه تلاش خود را برای شکست استقلال به‌کار خواهند گرفت.استقلال با ۳۸ گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد، ولی درست به اندازه گسترش فولاد، یعنی ۲۲ گل دریافت کرده است. شاگردان منصوریان امیدوارند چهاردهمین برد خود را در این فصل کسب کنند و فاصله امتیازی‌شان را با رقیب سنتی‌شان پرسپولیس کمتر کنند. باید دید استقلال می‌تواند سه امتیاز از تبریز برای هوادارانش سوغات بیاورد یا اینکه گسترش فولاد از یک تیم بزرگ دیگر هم امتیاز می‌گیرد. آن هم درحالی‌که علیرضا منصوریان سرمربی استقلال به‌دلیل اخراج در بازی با فولاد از روی سکوها بازی را نظاره‌گر خواهد بود. کاوه رضایی در این بازی به‌دلیل محرومیت در ترکیب استقلال غایب است وامید نورافکن هم به‌دلیل درگیری با هم‌تیمی‌هایش فرصت حضور درتمرینات و البته این بازی را نخواهد داشت. در تمرینات اخیر استقلال، علیرضا منصوریان از بهنام برزای به‌عنوان جانشین رضایی استفاده کرده و به احتمال زیاد برزای به همراه علی‌قربانی زوج خط حمله استقلال را تشکیل خواهند داد. برنامه ادامه مسابقات هفته بیست ششم لیگ برتر:

پنج‌شنبه - 17 فروردین 96

گسترش فولاد............................. استقلال تهران، ساعت ۱۷:۳۰

ذوب‌آهن ............................................ نفت آبادان، ساعت ۱۷:۴۵

جمعه - 18 فروردین 96

ماشین‌سازی...................................................... پدیده، ساعت ۱۷

سایپا .................................................... نفت تهران، ساعت ۱۷:۳۰

فولاد خوزستان ............................................. سپاهان، ساعت ۱۹

صبای قم ............................................... تراکتورسازی، ساعت ۱۹