دنیای اقتصاد: به‌طور قطع ماندگارترین خاطره ما از جام‌جهانی ۲۰۱۴برزیل برای همه ایرانی‌ها، تقابل تیم‌ملی کشورمان با آرژانتین بود؛ مسابقه‌ای که ایران در آن حداقل استحقاق کسب یک امتیاز را داشت، اما چشم‌پوشی داور از گرفتن خطای پنالتی زابالتا روی اشکان دژاگه و نیز نبوغ لیونل مسی، این تحفه را از کف فوتبال کشورمان بیرون آورد. حالا و در روزهایی که تیم ایران پیشاپیش در حال رزرو بلیت برای حضور در جام‌جهانی است، به شکل جدی این احتمال وجود دارد که آرژانتینی‌ها از صعود به جام‌جهانی باز بمانند. ماجرا این است که آلبی‌سلسته در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی اصلا نتایج خوبی به دست نیاورده است. این تیم در حال حاضر با کسب ۲۲امتیاز از ۱۴بازی روی پله پنجم جدول آمریکای جنوبی ایستاده؛ جایی که فقط چهار تیم نخست مجوز مستقیم حضور در جام‌جهانی را به دست می‌آورند و تیم پنجم باید راهی پلی‌آف شود.

مساله بسیار مهم در مورد تیم‌ملی آرژانتین، وابستگی وحشتناک آلبی‌سلسته به لیونل مسی است. شاید باورکردنی نباشد، اما در مسابقات مقدماتی این دوره تاکنون مسی ۶ بار در آرژانتین بازی کرده که حاصل آن رقم خوردن پنج پیروزی برای این تیم بوده، در حالی که آرژانتین در ۹بازی بدون مسی به میدان رفته که در این مسابقات فقط یک پیروزی عاید این تیم شده است! این مساله به وضوح نشان می‌دهد بهترین تیم دنیا در رنکینگ چند سال گذشته فیفا تا چه اندازه به فوق ستاره ریزنقش‌اش وابسته است. حالا اما آرژانتینی‌ها با دردسری بزرگ مواجه شده‌اند. کمک داور بازی این تیم با شیلی در گزارشی که به فیفا داده مدعی شده لیونل مسی الفاظ رکیکی علیه او به کار برده. بعد از وصول این گزارش هم فدراسیون جهانی در تصمیمی عجیب و سختگیرانه، شماره۱۰ آرژانتین را از حضور در ۴بازی محروم کرد.

اولین جلسه از محرومیت مسی، ساعاتی بعد از ابلاغ حکم به او در مسابقه با بولیوی سپری شده که سفید و آبی‌ها آن را ۲ بر صفر باختند. این یک نمایش ناامیدکننده دیگر از آرژانتین بدون مسی بوده؛ نمایشی که سران فوتبال این کشور را به فکر درخواست تجدیدنظر در مورد حکم کاپیتان‌شان انداخت. در حال حاضر بسیاری از چهره‌ها و گروه‌های مهم دنیای فوتبال به سنگین بودن حکم محرومیت مسی اعتراض کردند. رئیس‌جمهوری بولیوی، کشوری که اولین سود را از محرومیت مسی برد حتی قبل از بازی هم در پستی حکم این بازیکن را ناعادلانه توصیف کرد؛ همان کاری که باشگاه بارسلونا در سایت رسمی‌اش و نیز دیگو مارادونا، لوییس سوارس و دیگران انجامش دادند.

در حال حاضر همه دنیا منتظر هستند که ببینند نتیجه فرجام‌خواهی آرژانتینی‌ها چه خواهد شد. با حکم فعلی، مسی فقط در بازی پایانی دور مقدماتی می‌تواند آرژانتین را همراهی کند که شاید برای رساندن این تیم به جام‌جهانی کمی دیر باشد. شاید هم تا همین حالا که شما مشغول مطالعه این مطلب هستید، تجدیدنظرخواهی مسی به ثمر نشسته باشد. آنچه در اصل ماجرا تفاوتی ایجاد نمی‌کند اما وابستگی شدید آرژانتین به مسی است؛ تیمی که با کاپیتانش سه سال پیاپی به فینال سه تورنمنت بزرگ رسید، اما حالا بدون لئو ممکن است حتی به جام‌جهانی هم نرسد!