دنیای اقتصاد: بعد از دعوت بازیکنان پرسپولیس به تیم‌ملی همه به این نتیجه رسیدند که دعوای کی‌روش و برانکو خاتمه یافته و تیم‌ملی با آرامش، خودش را برای بازی‌های مهم با قطرو چین در مقدماتی جام‌جهانی آماده می‌کند، اما یک اتفاق دیگر جو اردوی تیم‌ملی را متشنج کرد. نخستین جلسه تمرین تیم‌ملی در حالی دیروز در ورزشگاه آزادی آغاز شد که کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران برای این تمرین هیچ‌کدام از دستیاران ایرانی خود را دعوت نکرده بود و در واقع تمرین تنها با حضور دستیاران خارجی‌اش برگزار شد. در این تمرین حتی مترجم و سرپرست تیم‌ملی فوتبال یعنی آرین قاسمی و افشین پیروانی هم حضور نداشتند. این اتفاق دیروز در رسانه‌های کشور بازتاب زیادی داشت و دلایل متعددی برای آن ذکرشد.خبرگزاری تسنیم دراین خصوص نوشت: پس از اینکه مشخص شد کارلوس کی‌روش قصد ادامه همکاری با دستیاران ایرانی‌اش را ندارد، مهدی تاج روزپنج‌شنبه و پس از بازگشت سرمربی پرتغالی تیم‌ملی جلسه‌ای را در این زمینه با او ترتیب داد و سپس جلسه‌ای با کادر ایرانی تیم‌ملی داشت. جواد نکونام، مارکار آقاجانیان، مهرداد خانبان و سایر اعضای کادر فنی ایرانی تیم‌ملی، پس از جلسه با تاج با دلخوری فدراسیون فوتبال را ترک کردند و به‌نوعی شدیدا از رئیس فدراسیون و سرمربی تیم‌ملی شاکی بودند. دستیاران ایرانی کی‌روش حتی اعلام کرده‌اند با وضعیت موجود ترجیح می‌دهند از همین حالا به همکاری‌شان با تیم‌ملی پایان دهند.

کادر فنی تیم‌ملی تغییر نکرده است!

در همین حال اما رئیس فدراسیون فوتبال پیش از شروع اولین تمرین تیم‌ملی با قاطعیت از عدم تغییر کادر فنی صحبت کرده بود:« کادر فنی تیم‌ملی تغییری نمی‌کند.همان نفرات قبلی تیم‌ملی را همراهی می‌کنند. شاید در بازی قطر برخی دوستان همراه تیم‌ملی نباشند، اما قطعا برای مسابقات آینده به اردوی تیم‌ملی بازمی‌گردند.» اما اولین تمرین تیم‌ملی که دیروز برگزارشد خلاف صحبت‌های تاج اتفاق افتاد.

پای برانکو وسط است؟

خبرگزاری فارس هم روایت دیگری ازاین ماجرا داشته است.این خبرگزاری مصاحبه نکردن دستیاران ایرانی علیه برانکو را دلیل اخراج آنها دانسته و نوشت: داستان از آنجایی شروع شد که تیم‌ملی به اردوی کذایی امارات رفت و برانکو در مصاحبه‌ای کی‌روش و تیمش را به‌خاطر بدموقع بودن این اردو به باد انتقاد گرفت. در ادامه سرمربی تیم‌ملی از اینکه چرا این مصاحبه در موعد مقرر به اطلاعش نرسیده بود ابراز ناراحتی کرده و از دستیاران ایرانی از مربی تا مترجم می‌خواهد تا اردو را ترک کنند. این اتفاق هم می‌افتد، اما دستور تاج موجب برگشت دوباره آنها به اردو و ناراحتی مضاعف کی‌روش می‌شود تا جایی که او تصمیم قطعی برای قطع همکاری با این دسته از مربیان را می‌گیرد. نکته جالب اینکه کی‌روش از یک عده از این مربیان درخواست می‌کند تا حتی علیه برانکو نیز مصاحبه کنند که این درخواست او با واکنش منفی یکی از مربیان تازه کار تیم‌ملی که اتفاقا افتخارات زیادی را نیز برای تیم‌ملی کسب کرده، رو به‌رو می‌‌شود و این‌طور به نظر می‌رسد که داستان تیم‌ملی فوتبال ایران و دستیاری‌اش برای همیشه برای این مربی جوان به پایان رسیده باشد، اگرچه شنیده می‌شود قطع همکاری با ایرانی‌ها موقتی و تا پایان دیدار با قطر و چین خواهد بود، اما گویا این دسته از مربیان ایرانی به‌خاطر رفتارهای دور از احترام به اندازه‌ای ناراحت هستند که تصمیم خود را برای جدایی همیشگی از تیم‌ملی گرفته‌اند.

منتظری مترجم جدید کی‌روش!

در شرایطی که کی‌روش عذر آرین قاسمی مترجم خود را برای حضور در اردوهای تیم‌ملی خواسته در اولین تمرین تیم‌ملی سرمربی از یک مترجم جدید استفاده کرد. پژمان منتظری مدافع تیم‌ملی که سال‌ها در کشورهای عربی توپ زده و البته زبان انگلیسی را نیز بلد است در نقش مترجم کی‌روش ظاهر شد و دقایق زیادی از تمرین را در کنار سرمربی تیم‌ملی سپری کرد.به نظر می‌رسد پژمان منتظری یکی از بازیکنان مورد اعتماد جدید کی‌روش باشد.