دنیای اقتصاد: استقلال تهران یک دوشنبه‌شب رویایی را پشت سر گذاشت. در شرایطی که احتمال داده می‌شد مشکلات اخیر به‌وجود آمده در اردوگاه آبی‌ها و اعتصاب بازیکنان این تیم، ناکامی شاگردان منصوریان در سومین مسابقه لیگ قهرمانان آسیا را به‌دنبال بیاورد، اتفاق کاملا متفاوتی رخ داد. ساعتی بعد از پیروزی ارزشمند ذوب‌آهن برابر بنیادکار با حساب ۲ بر صفر، آبی‌های تهرانی نیز در ورزشگاه آزادی با نتیجه مشابه دیگر نماینده ازبکستان یعنی لکوموتیو را شکست دادند تا روز خوب نمایندگان ایران تکمیل شود.

برای استقلال در این بازی فرشید اسماعیلی، ستاره این روزهای خط میانی گل اول را زد و گل دوم به وسیله علی قربانی در دقایق پایانی به ثمر رسید. بخت بلند استقلالی‌ها حتی در دیگر بازی گروه هم همراه آنها بود؛ جایی که الاهلی در امارات برابر التعاون عربستان با نتیجه مساوی بدون گل متوقف شد تا شاگردان منصوریان به تنهایی با ۶امتیاز در صدر جدول گروه نخست قرار بگیرند. به این ترتیب استقلال در پایان دور رفت صاحب بخت بسیار قابل‌توجهی برای صعود به مرحله بعدی شد و این می‌توانست یک حسن ختام واقعی برای سال پرفراز و نشیب ۹۵ باشد. این اما پایان کار نبود و توفان استقلالی‌ها تازه بعد از سوت پایان مسابقه شروع شد؛ جایی که مربیان و بازیکنان این تیم پیرو وعده‌های قبلی لب به سخن گشودند و به شدت از وضعیت مدیریتی باشگاه انتقاد کردند.

رگبار انتقادات

طی روزهای گذشته زمزمه‌هایی شنیده می‌شد مبنی بر اینکه ممکن است با برخی از بازیکنان بزرگ استقلال به اتهام استارت زدن جریان اعتصاب در این تیم برخورد شود. علیرضا منصوریان اما در نشست خبری پس از مسابقه همه مسوولیت این اتفاق را بر عهده گرفت و مدیران باشگاه را به چالش کشید: «شاید فضای معلمی و مربیگری دست و بالم را بسته است و نمی‌گذارد که خیلی از حرف‌ها را بزنم. مجبوریم از خیلی چیزها کوتاه بیاییم اما بدانید روزهای سختی را می‌گذرانیم. این بردهای متوالی پاسخی بود به افرادی که خارج از فوتبال هستند و به فوتبال می‌آیند و بیش از اندازه از آن می‌خواهند. بی‌احترامی خیلی سنگین‌تر از بی‌پولی است. می‌گویند عوامل را شناسایی کرده‌ایم. من نفر اول عوامل هستم. من سرمربی تیم هستم، چرا دنبال خسرو و مهدی رحمتی هستید؟ تیم ما ۲ بزرگ‌تر دارد؛ رحمتی و خسرو حیدری، دلیلی ندارد بگویند بازیکن ما چند درصد گرفته، دلیلی ندارد که روز بازی با سایپا در ۳برنامه زنده مصاحبه کنند. دلیلی ندارد که بگویند ۱۰درصد از کاوه رضایی و بهنام برزای کسر شده بعد خودشان بیایند و بگویند چنین چیزی وجود ندارد. من و شما رسانه‌ها نمی‌توانیم سر همدیگر کلاه بگذاریم.»

مهدی رحمتی اما پا را از این هم فراتر گذاشت و در میکس‌زون ورزشگاه آزادی، عملا اتهامات مهمی را متوجه برخی مدیران استقلال کرد. دروازه‌بان استقلال در جمع خبرنگاران گفت: «یکی از اعضای هیات‌مدیره یک تلفن به دست گرفته که شماره‌اش روی تلفن دیگران نمی‌افتد و به این و آن زنگ می‌زند و همه را تهدید می‌کند. آن یکی می‌خواهد پسرش را به باشگاه بیاورد و نفر سوم هم به‌دنبال پول توجیبی برای سفرهای برون مرزی‌اش است. استقلال الان یک زمین تمرین خوب ندارد. بازیکنان جوان ما ۵ - ۶ ماه است که پولی نگرفته‌اند، امروز از طرف آقای افتخاری به ما پیغام دادند که تا ظهر فردا ۱۰ درصد از مطالباتتان را پرداخت می‌کنیم اما شما پس از بازی صحبتی علیه باشگاه انجام ندهید. آقایان فکر می‌کنند که ما چیزی نمی‌فهمیم و سرمان را مانند کبک در برف فرو کرده‌ایم. ما از همه چیز اطلاع داریم.»

بازیکنان استقلال در عمده اوقات این فصل از طرف باشگاه ممنوع‌المصاحبه بوده‌اند، اما به نظر می‌رسد این ممنوعیت روز دوشنبه به صورت خودجوش شکست و غیر از رحمتی، جوان‌ترهای تیم هم به انتقاد از مدیریت باشگاه پرداختند. به‌عنوان مثال بهنام برزای که طی روزهای گذشته شایعه کسر قراردادش به‌عنوان جریمه منتشر شده بود در این مورد می‌گوید: «من هم این شایعات را شنیده‌ام و اگر قرار است جریمه شویم از طرف باشگاه اعلام شود. من نمی‌دانم از کدام پول می‌خواهند ما را جریمه کنند در حالی که ما ۳ سال است پولی دریافت نکرده‌ایم.»

سکوت سنگین مدیران

واضح است که آنچه دوشنبه‌شب بر زبان بازیکنان و مربیان استقلال جاری شده، باب طبع مدیران باشگاه نیست، اما آنها حداقل تا عصر دیروز تصمیم گرفتند کوچک‌ترین واکنشی به این ماجراها نشان ندهند. به‌ویژه حسن زمانی که در استادیوم نیز علیه او شعارهایی سر داده شده، بر خلاف عادتش به انجام مصاحبه‌های فراوان، دیروز سکوت پیشه کرده بود. به هر حال استقلال این روزها نتایج خوبی به دست می‌آورد و زمستان۹۵ را به رویایی‌ترین شکل ممکن به پایان رسانده. در این شرایط شاید هزینه مقابله و برخورد با بازیکنان برای هیات‌مدیره سنگین باشد. از سوی دیگر این اعتراض‌ها را هم بدون واکنش نمی‌توان رها کرد؛ چرا که به خصوص در مطالب طرح شده از سوی مهدی رحمتی اتهامات مهمی به مدیران باشگاه نسبت داده شده است. حالا باید کمی صبر کرد و دید مسوولان استقلال این فضا را چطور مدیریت خواهند کرد؟